Vaihdoin uuden iPhone puhelimen 26.6.2023. Olen käynyt myyntipisteessä kerran kysymässä, miksi viipyy. Luvattiin ottaa yhteys Elisaan, mitään ei kuitenkaan kuulu. Oliko tämä huijausta vai mikä mättää??
EDIT 10.8.2023 // muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi -draakki
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez
älyhoi kirjoitti:
Claudius kirjoitti:
Anspandeemus kirjoitti:
Ikävä kuulla, että vaihtoedussa on kestänyt ja jos sinuun ei olla oltu yhteydessä asiasta. Viime kädessä tiedon tuon vaihtoedun etenemisestä saa asiakaspalvelusta, niin kannattaa sinne olla yhteydessä! Ylempänä onkin yhteystiedot jo annettu. 👍
Valitettavasti maksoin yhdessä erässä laskun yhteydessä. Kun sain vanhan iPhonen tiedot siirrettyä uuteen, teimme palautuksen yhdessä myymälän kanssa. He kertoivat tuon lopullisen arvion perustuvan alihankkijan kommentteihin ja se kestäisi 1-2 viikkoa. Jos hyvitys ei mene arviointien mukaan, onkohan mahdollista saada vanha puhelin takaisin?
Vaihtohyvityksen etenemisestä
OmaElisan Chatti kertoo noin:
Yleensä käsittelyssä kestää noin kuukausi.
Tarkemmin asiakas ei pysty seuraamaan hyvitystilannetta.
Asiakas saa infon kun vaihtohyvitys käsitelty.
Emmekä me näe tilannetta myöskään.
Kysy vaan pikimmiten vanhan takaisinsaantimahdollisuudesta
Vaihdoin uuden iPhone puhelimen 26.6.2023. Olen käynyt myyntipisteessä kerran kysymässä, miksi viipyy. Luvattiin ottaa yhteys Elisaan, mitään ei kuitenkaan kuulu. Oliko tämä huijausta vai mikä mättää??
Vaihdoin uuden iPhone puhelimen 26.6.2023. Olen käynyt myyntipisteessä kerran kysymässä, miksi viipyy. Luvattiin ottaa yhteys Elisaan, mitään ei kuitenkaan kuulu. Oliko tämä huijausta vai mikä mättää??
EDIT 10.8.2023 // muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi -draakki
Elisalla hyvityksistä ei päätetä myymälässä, vaan ne tekee ulkopuolinen toimija. Laitteen siirto myymälästä, alihankkijan työtilanne, päätöksen toimitus Elisalle ja edelleen asiakkalle siis kestää. Prosessissa on liian monta muuttujaa, jossa asiat voi mennä pieleen.
Asiakaspalvelu pystyy vain kertomaan, että palautettu laite näkyy järjestelmässä ja käsittely kestää yleensä viikon, kaksi viikkoa tai kauemmin - ihan millainen tuuri sattuu kohdalle.
Omalla kohdalla toisesta puhelimesta hyvitystieto tuli viikossa, toinen on ollut “käsittelyssä" kolme viikkoa ja ehkä tulee jollakin aikataululla. Omat kokemukset Vaihtoetu-palvelusta ovat niin heikot, että seuraavat vaihdot tehdään taas niillä toimijoilla, joilta hyvityksen saa heti - vaikka voi olla vähän huonompi.
Ikävä kuulla, että vaihtoedussa on kestänyt ja jos sinuun ei olla oltu yhteydessä asiasta. Viime kädessä tiedon tuon vaihtoedun etenemisestä saa asiakaspalvelusta, niin kannattaa sinne olla yhteydessä! Ylempänä onkin yhteystiedot jo annettu. 👍
Ikävä kuulla, että vaihtoedussa on kestänyt ja jos sinuun ei olla oltu yhteydessä asiasta. Viime kädessä tiedon tuon vaihtoedun etenemisestä saa asiakaspalvelusta, niin kannattaa sinne olla yhteydessä! Ylempänä onkin yhteystiedot jo annettu. 👍
Eipä taida saada, koska ei AsPa omien yhteydenottojen peruteella tiedä mitään prosessin etenemisestä sen jälkeen kun laite on toimitettu Elisalta alihankkijalle. Vai onko tietojen kertomisessa asiakaskohtaisia eroja?
PS! AsPan mukaan Vaihtoetu-palvelua käytettäessä on suositeltavaa hankkia uusi laite aina osamaksulla. Siis hyvitys ei koskaan (?) ehdi tulla käsitellyksi siinä ajassa, kun Elisa aloittaa hankitun laitteen veloitukset.
Ikävä kuulla, että vaihtoedussa on kestänyt ja jos sinuun ei olla oltu yhteydessä asiasta. Viime kädessä tiedon tuon vaihtoedun etenemisestä saa asiakaspalvelusta, niin kannattaa sinne olla yhteydessä! Ylempänä onkin yhteystiedot jo annettu. 👍
Eipä taida saada, koska ei AsPa omien yhteydenottojen peruteella tiedä mitään prosessin etenemisestä sen jälkeen kun laite on toimitettu Elisalta alihankkijalle. Vai onko tietojen kertomisessa asiakaskohtaisia eroja?
PS! AsPan mukaan Vaihtoetu-palvelua käytettäessä on suositeltavaa hankkia uusi laite aina osamaksulla. Siis hyvitys ei koskaan (?) ehdi tulla käsitellyksi siinä ajassa, kun Elisa aloittaa hankitun laitteen veloitukset.
Valitettavasti maksoin yhdessä erässä laskun yhteydessä. Kun sain vanhan iPhonen tiedot siirrettyä uuteen, teimme palautuksen yhdessä myymälän kanssa. He kertoivat tuon lopullisen arvion perustuvan alihankkijan kommentteihin ja se kestäisi 1-2 viikkoa. Jos hyvitys ei mene arviointien mukaan, onkohan mahdollista saada vanha puhelin takaisin?
Ikävä kuulla, että vaihtoedussa on kestänyt ja jos sinuun ei olla oltu yhteydessä asiasta. Viime kädessä tiedon tuon vaihtoedun etenemisestä saa asiakaspalvelusta, niin kannattaa sinne olla yhteydessä! Ylempänä onkin yhteystiedot jo annettu. 👍
Valitettavasti maksoin yhdessä erässä laskun yhteydessä. Kun sain vanhan iPhonen tiedot siirrettyä uuteen, teimme palautuksen yhdessä myymälän kanssa. He kertoivat tuon lopullisen arvion perustuvan alihankkijan kommentteihin ja se kestäisi 1-2 viikkoa. Jos hyvitys ei mene arviointien mukaan, onkohan mahdollista saada vanha puhelin takaisin?
Vaihtohyvityksen etenemisestä
OmaElisan Chatti kertoo noin:
Yleensä käsittelyssä kestää noin kuukausi.
Tarkemmin asiakas ei pysty seuraamaan hyvitystilannetta.
Asiakas saa infon kun vaihtohyvitys käsitelty.
Emmekä me näe tilannetta myöskään.
Kysy vaan pikimmiten vanhan takaisinsaantimahdollisuudesta
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
Elisan ja kolmansien osapuolien evästeitä käytetään verkkosivujen toiminnan varmistamiseen, tilastointiin ja analytiikkaan, sekä sisällön ja markkinoinnin personointiin. Elisa voi luovuttaa kumppaneilleen tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja suostumukseesi perustuen. Evästeasetuksista voit muuttaa valintojasi milloin tahansa. Lue lisää tietosuojasta ja evästeistä.
Evästeasetukset
Käydessäsi Elisan sivuilla vierailusta tallentuu kävijätietoja. Tietojen perusteella parannamme sivujen toiminnallisuuksia ja tarjoamme sinulle personoitua sisältöä. Kävijätietoja yhdistetään toisiinsa selaimesi tallentamien evästeiden avulla. Kävijätietoja voidaan yhdistää myös asiakastietoihisi, mikäli olet ollut kirjautuneena sivustollamme. Elisa voi luovuttaa tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja, kumppaneilleen suostumukseesi perustuen.
Kyseiset kumppanit toimivat tietojen käsittelyn osalta itsenäisinä rekisterinpitäjinä. Lisätietoa käsittelystä löydät kumppaneiden tietosuojaselosteista. Elisan käyttämät kumppanit löydät valitsemalla Näytä evästeet alta olevista evästetyypeistä. Näkymästä voit hyväksyä haluamasi evästeet. Evästevalinnat eivät vaikuta sivuillamme olevien mainosten määrään.
Lue lisää Elisan tietosuojaperiaatteista.
Hallinnoi asetuksia
Välttämättömät evästeet
Aina aktiivinen
Monet ominaisuudet, kuten ostoskori ja kirjautuminen, eivät toimi ilman näitä evästeitä. Nämä evästeet ovat aina käytössä.
Markkinointiin käytettävät
Sinulle näytetyt mainokset voidaan personoida kävijätietojesi perusteella. Suostuessasi näihin evästeisiin voit saada sivustollamme ja muualla internetissä mainoksia sinua kiinnostavista asioista.
Analytiikkaan käytettävät
Verkkosivujemme kehittäjät näkevät anonyymiä tietoa siitä, mitä asiakkaat sivuilla tekevät. Opimme esimerkiksi, mitkä sivut ovat luetuimpia ja miten sivuja voisi kehittää vielä paremmiksi.
Toiminnalliset evästeet
Toiminnalliset evästeet tekevät verkkosivujemme käytöstä vaivattomampaa muistamalla aiempia valintojasi tai asetuksia verkkosivuillamme.
Personointiin käytettävät
Voimme tehdä vierailustasi sinulle räätälöidyn esimerkiksi tuomalla etusivulle tarjouksen tuoteryhmästä, josta olet ollut aiemmin kiinnostunut.