Skip to main content
Vastattu

Mobiilivarmenne

  • 16 June 2020
  • 4 kommenttia
  • 1220 katselukerrat

Mobiilivarmennetta tarjotaan useimmissa palveluissa ensimmäisenä vaihtoehtona ja siksi tein Elisan mobiilivarmenteen sopimuksen Omaelisassa. Latasin kännykälle sovelluksen ja olen yrittänyt ottaa palvelua käyttöön. Keksin tunnusluvun ja kun en päässyt kirjautumaan vaihdoin sen Omaelisassa keksimääni uuteen tunnuslukuun. SIM-kortti on vuodelta 2011 enkä löydä enään sen tietoja. PIN-koodin, joka on aikoinaan vaihdettu tietenkin muistan ja käytän.

Mobiiliohjeissa mainitaan: käyttäjätunnus, salasana, avainluku, tunnusluku, allekirjoitus-tunnusluku. Olen päässyt OP-mobiilin käyttöönotossa puhelimessani melkein perille, saanut puhelimessa viestin jossa on kirjautumistunnus, mutta sitten törmään melkein perillä siihen, että jokin annettu luku ei kelpaa. 

Mikä on : käyttäjätunnuksen jälkeinen salasana? Mistä se tulee, ei tunnu kelpaavan.

Apua! jos en pääse eteenpäin pitää perua koko tilaus.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Kunniamerkki +2

Löysin vanhan SIM-kortin pohjapahvin ,jossa on tunnusluku: mobiilivarmenne

Testaan vielä sitä, mutta mistä se salasana? Taisi olla vuodelta 2016.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hmm… Ihan nyt en oo varma että missä kohtaa tuo nyt siis kosahtaa, joten liitämpä tähän nämä ohjeet ihan kokonaisuudessaan :)

 

Rekisteröinnin aluksi lähetämme puhelimeesi kertakäyttöisen salasanan, jolla varmistamme, että liittymääsi voi rekisteröidä Elisa Mobiilivarmenteen.

  1. Syötä kertakäyttöinen salasana sivustolle ja vahvista salasana.
  2. Tämän jälkeen tarvitset verkkopankkitunnuksiasi tunnistautumista varten.
  3. Tunnustautumisen jälkeen lue ja hyväksy sopimusehdot, tarkista yhteystiedot sekä syötä haluamasi tunnusluvut.
  4. Tarkista tiedot ja paina Ota käyttöön -painiketta, jonka jälkeen Elisa Mobiilivarmenne on käytössäsi.

 

https://varmenne.elisa.fi/ tuolla sivulla siis tapahtuu ja siellä näkyy harmaana myös nuo tulevat kohdatkin järjestyksessä :)

Kunniamerkki +2

Ongelma oli se, että en onnistunut saamaan käyttöön kännykän sovellusta - Elisan ohjeilla, vaikka kuinka yritin. Sitten menin netistä hakemaan yleisen ohjeen mobiilivarmenne ja tein sen mukaan. Johan onnistui ja palvelu toimii. Ennenkin olen törmännyt siihen, että Elisan ohjeet ovat niin yleisluonteisia, etten saa niistä tarvitsemaani tietoa. Ennen mm. toisen sähköpostitilin lisääminen oli vaikeaa. Annetut tiedot eivät toimineet, mutta kokeilemalla eri vaihtoehtoja onnistuin. Nyt se lienee paremmin, mutta muissa sovelluksissa on vielä samaa, kuten sähköposti-asetuksissa. onkohan tarkoitus, että asiakas ottaisi omaguruun yhteyttä, tai menisi myymälään asioimaan kyllästyttyään omaan yrittämiseen.

Kiitos Oma-yhteisön tuesta, en aina osaa esittää ongelmaani riittävän ymmärrettävästi. Hyvää Juhannusta ja loppukesää!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Äh, kurja kuulla että meidän ohjeilla tuo ei luonnistunut :confused:  asiakkaiden edun lisäksi sehän olisi myös meidänkin etu että meidän ohjeet olisi tarpeeksi selkeät jotta jokainen pystyisi tekemään esim. itsepalvelussa tarvittavat muutokset itse vs. se että asiakas joutuu turhautuessaan ottamaan yhteyttä asioista, mitkä olisivat voineet hoitua vaikka OmaElisassakin.

Tärkeintä kuitenkin että sait sen nyt pelittämään! :tada: