Eilen OmaElisassa laitoin omiin tietoihini syntymäajan, kun se puuttui, ja sivu pyysi sen sinne lisäämään. No, tuloksena oli sitten Mobiilivarmenteen sulkeutuminen. Ja eihän sitä enää samalle SIM-kortille saa, vaan pitäisi uusi SIM-kortti tilata ja sehän maksaa. Kävin tästä epäkohdasta Chatin välityksellä keskustelun, joka ei johtanut mihinkään. Asiakaspalvelija että maksaa pitää, ei voi mitään eikä suostunut siirtämään keissiä eteenpäin.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiilivarmenne/ohje/rekisteroiminen-uudelleen/ sanoo seuraavaa:
Mobiilivarmenne tulee rekisteröidä uudelleen seuraavissa muutostilanteissa:
- Liittymän SIM-kortti vaihtuu
- Sopija tai käyttäjä vaihtuu
- Liittymä irtisanotaan
- Liittymänumero vaihdetaan
- Mobiilivarmenteen rekisteröimisestä tulee 5 vuotta täyteen
Yhtään kohtaa noista en siis tehnyt, joten normaalin oikeuskäsityksen mukaan Elisa vastaa kustannuksista koskien uuden SIM-kortin ja mobiilivarmenteen käyttöönottoa.
Terveisin J
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Suvi
Katso alkuperäinen viesti