Vastattu

Puhelinmyynnin esto

  • 25 helmikuu 2015
  • 10 kommenttia
  • 3740 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hei,

Sellaista olisin kysellyt, että onko Elisan asiakkailla mahdollisuus kieltää Elisan oma puhelinmyynti?

Tavallaan se on hieno palvelu, että Elisalta soitetaan ja kysytään, onko tilattujen tuotteiden osalta kaikki kunnossa. Johonkin rajaan saakka koen sen vielä asiakkaan palveluksi, että Elisa tiedottaa uusista palveluista ja tiedustelee, olisiko asiakas kinnostunut saamaan jotain sellaista, josta olisi asiakkaalle iloa.

Nyt kuitenkin minua ärsyttää se, että Elisa tuntuu käyttävän asiakassuhteitaan hyväksi melko aggressiiviseen markkinointiin. Välillä saa melko tosissaan tehdä töitä kieltäytyessään puhelinmyyjän tuputtamista kanavapaketeista. Totesin myyjälle, että "en halua puhelimessa tilata kanavapakettia vaan haluan tutustua asiaan rauhassa". Se ei ollut kuitenkaan riittävän selvä viesti puhelun lopettamiseksi vaan myyjän seuraava kysymys oli, haluanko tilausvahvistuksen sähköpostilla vai kirjeitse.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mosni 25 helmikuu 2015, 17:37

  •   On toki!  Puhelinmyyntikielto on mahdollista lisätä Oma Elisan kautta kirjautumisen jälkeen seuraavasti: Yleiset -> Yhteystiedot -> Päivitä asiakasviestintätietosi täällä. Olitkin lisännyt asiakasnumeron profiiliisi  joten pääsin tekemään muutoksen puolestasi. Jonkin verran voi tulla vielä kuitenkin puheluita koska tieto välittyy myyntiporukalle muutaman päivän viiveellä.

    Harmi että markkinoinnista on huonoja kokemuksia. Voisin jututtaa sinua tarkemmin koskien myyntipuheluita joita sinulle on tullut. Laitan tästä sinulle yksityisviestiä 🙂
  • Katso alkuperäinen viesti

    10 kommenttia

    Käyttäjätaso 2
    Laita esto,minä aina laitan kun myyntipuhelu tulee.
    Käyttäjätaso 3
  •   On toki!  Puhelinmyyntikielto on mahdollista lisätä Oma Elisan kautta kirjautumisen jälkeen seuraavasti: Yleiset -> Yhteystiedot -> Päivitä asiakasviestintätietosi täällä. Olitkin lisännyt asiakasnumeron profiiliisi  joten pääsin tekemään muutoksen puolestasi. Jonkin verran voi tulla vielä kuitenkin puheluita koska tieto välittyy myyntiporukalle muutaman päivän viiveellä.

    Harmi että markkinoinnista on huonoja kokemuksia. Voisin jututtaa sinua tarkemmin koskien myyntipuheluita joita sinulle on tullut. Laitan tästä sinulle yksityisviestiä 🙂
  • Mikähän on että mitkään estot EI toimi, kun kyse on Elisasta?

    Mulla on kaikenmaailman Robinsonit ja muut ruudolffit käytössä. Olen laittanut asiakaspalveluun viestiä ja käskenyt lakata soittelemasta(useaan kertaan lupailivat että nyt se lakkaa), olen jopa vaihtanut heidän kehoituksesta liittymäni kalliimpaan, että soittelu lakkaisi. Silti yhä tuo kiusanteko jatkuu.

    Soitellaan sellaiseen aikaan kun olen nukkumassa. Äidilleni soiteltiin kans ja hänelle myytiin 4G joka ei edes toimi hänen alueellaan. Enkä yhtään ihmettele miten noin oli käynyt, koska itse kun menin teidän puheluun vastaamaan, niin multa EI EDES kysytty haluanko päivittää liittymän, vaan sanottiin suoraan että nyt hän lähettää postitse uuden kortin ja muut vermeet, ok!

    Hitto millaista toimintaa, eikä mikään tunnu auttavan.

    Ehkä tuosta olisi jo aiheellista kirjoittaa iltalehtiin, jos sitä kautta tuo häirintä saataisiin päätökseen, jos kerran Kuluttajaviranomaisetkaan ei saa tilannetta muuttumaan. Tuostahan oli taannoin jopa Kuningaskuluttajassa juttu, ihan samanlainen tapaus missä myydään vaikka asiakas ei edes halua ja mitä olen kuullut ja konenut, niin sama meno jatkuu yhä. Ihalainen varmaan itse käskenyt poikien soitella yötä myöten ja laittaa tavaraa tulemaan riippumatta mitä asiakas haluaa tai sanoo, koska kaikki ei jaksa peruuttaa tilausta etenkin kun uhkaillaan että liittymä menee kokonaan poikki.

    Nythän Elisa lakkautti oma saunalahden, jotta heille ei voisi laittaa enää edes viestiä, jolloin asiakas ei pääse enää edes asiasta valittamaan ja sähköpostiosoitetta ei tietysti julkaista missään. Ehkä seuraava osoite oliskin tehdä poliisille rikosilmoitus puhelinterrorista.

    Elisa ei edes noudata suoraan Elisalle tehtyä markkinointikieltoa. Puheluita tulee silti jatkuvalla syötöllä.

    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1

    Elisa ei edes noudata suoraan Elisalle tehtyä markkinointikieltoa. Puheluita tulee silti jatkuvalla syötöllä.

    Olethan asettanut soittokiellon verkkoasiointi.elisa.fi -osoitteessa tai OmaElisa-sovelman välityksellä. Viestintäasetuksissa on kolme erillistä osiota, joista voi säätää tulevaisuuden viestintää. Esimerkkikuvassa ensimmäinen osio näkyy sinisestä väkäsestä avattuna.

    Hmm. Vanhassa oma.saunalahdessa sai muuten kieltää myös puhelut. Tässä virtaviivaistetussa sovelmassa ei näytä enää olevankaan sellaista kohtaa. Pitääkö asiakkaan erikseen liittyä Robinson-rekisteriin estääkseen Enian soitot, jos pitää numeroaan julkisena. Miten asia on tarkoitus nykyään hoitaa?

     

     

    Sepä, puheluiden kieltämistä ei tuolla netissä ole. Kaikki valinnat mulla on toki “off”-asennossa.

     

    Olen kuitenkin kieltänyt ne (tuloksettomasti) asiakaspalvelun viestien kautta sekä puhelimessa soittajille. Ainakin lain mukaan (https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2014/20140917#O7L24P200 ) markkinointi pitäisi voida kieltää helposti ja maksutta.

     

    Elisan mielestä ilmeisesti puhelimitse soittajalle annettu kielto eikä asiakaspalveluun kirjallisesti annettu kielto eivät riitä.

    Käyttäjätaso 1

    Onhan tuo ärsyttävää mutta mikä siinä on, ettei ihmiset pysty vain lopettamaan sitä puhelua?

    Nämä jotka huutelevat siellä puhelimen toisessa päässä, “laitetaan paketti tulemaan”, ei voi sitä tehdä ihan niin vain. Heidän täytyy lain mukaan kertoa myymänsä palvelun ehdot. Jos menet sanomaan, vaikka “laita vain”, niin kuulet tämän. Heidän täytyy myös tarkistaa yhteystietosi ja sinun pitää ihan omalla puheella kaikki kysymykset hyväksyä.

    Näin esimerkiksi ulkomailta tulevat “sitovat” sopimukset puhelimen kautta eivät ole lainvoimaisia suomessa, koska nuo ehdot on selvitettävä saman puhelun aikana, esimerkiksi “soitamme ehdoista myöhemmin uudelleen” ei päde.

     

    Jos sitten taas heikottaa toimia omalta osaltaan agresiivisesti puhelun lopettamisen suhteen, on syytä katsoa peiliin. Puhelinmyyjät ovat kautta aikain olleet aggressiivisia myymään tuotettaan ja se kuka tämän puolen hoitaa parhaiten, on myös alansa paras. Aggressiivisuudella voitetaan nimen omaan, ne jotka eivät kykene toimimaan näitä vastaan ja niitä on paljon. Joten nyt niskasta kiinni ja kovuutta myös vastaajan puolelle!

    Helpostihan sen luurin lyö korvaan, mutta pelkkä puheluun vastaaminen keskeyttää ajatukset työaikana. Ja sitten taas ei voi täysin tavoittamattomissakaan olla numeroille joita ei omasta osoitekirjasta löydy, ja nykyään puhelinmyyjillä tuntuu olevan ihan samanlaisia kännykkänumeroita kuin kaikilla muillakin.

    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3

    Sepä, puheluiden kieltämistä ei tuolla netissä ole. Kaikki valinnat mulla on toki “off”-asennossa.

     

    Olen kuitenkin kieltänyt ne (tuloksettomasti) asiakaspalvelun viestien kautta sekä puhelimessa soittajille. Ainakin lain mukaan (https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2014/20140917#O7L24P200 ) markkinointi pitäisi voida kieltää helposti ja maksutta.

     

    Elisan mielestä ilmeisesti puhelimitse soittajalle annettu kielto eikä asiakaspalveluun kirjallisesti annettu kielto eivät riitä.

    Kumpi vain riittää meillä ihan kuten pitäisikin. Jotain mennyt nyt vikaan jos siellä vieläkin tulee puheluita ja kiellosta kulunut yli 2vko :O Lisääkkö profiiliisi tuon puhelinnumerosi niin laitan kieltolistalle varmuuden vuoksi uusiksi vielä?

    Niin ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) 

    Laitoin jo aiemmin asiakaspalveluun viestiä että selvittävät miksi puheluita tulee kiellosta huolimatta, katsotaan mitä sieltä selviää..

    Osallistu keskusteluun