Miksi Kolumbus.fi s-postiin tulee spam-kansio, vaikka olen sen monta kertaa jo poistanut. Miksi tällainen automaatio?
-- toinen elisa--
Miksi Kolumbus.fi s-postiin tulee spam-kansio, vaikka olen sen monta kertaa jo poistanut. Miksi tällainen automaatio?
-- toinen elisa--
Moi
Moi
Menen Webmail sivuston kautta s-postiin, joten spamin ilmestyminen lienee Elisasta/Saunalahdesta kotoisin. Tämä ilmestyi n. 2 kk sitten. Mitään taphtumallista muutosta ei silloin pitänyt tapahtua. Kiusallinen tilanne ja tuntuu siltä, että Elisa ei halua pitää s-posti asiakasta. Ehdin käyttää ko. s-postia n. 30 vuotta.....
Moi
Menen Webmail sivuston kautta s-postiin, joten spamin ilmestyminen lienee Elisasta/Saunalahdesta kotoisin. Tämä ilmestyi n. 2 kk sitten. Mitään taphtumallista muutosta ei silloin pitänyt tapahtua. Kiusallinen tilanne ja tuntuu siltä, että Elisa ei halua pitää s-posti asiakasta. Ehdin käyttää ko. s-postia n. 30 vuotta.....
Hmmm…
En oikein ymmärrä mikä tässä on se ongelma. Roskapostisuodatus on tarpeellinen lisä ja suojaa ainakin osittain käyttäjiä haitallisilta viesteiltä.
Palvelin luo automaattisesti sen Spam-kansion , kun roskapostia tilille tulee. Jos et halua sitä roskapostikansiota näkyviin , niin Webmailin Erikoiskansioasetuksista voi sen piilottaa valittsemalla asetukseksi kolme pistettä. Toinen mahdollisuus on Oma Elisassa ottaa koko roskapostisuodatus tilillä pois käytöstä.
Moi
Kun roskapostia tulee tilille, niin minulla on ollut roskaposti-kansion, johon ne ennen menivät.
Nyt ne menevät spam-kansioon, jonka olen laittanut ei-näkyväksi. Roskaposti-kansio on näkyvä. Kun operaattoori tekee tällaisia perusmuutoksia, pitää niistä kertoa myös asiakkaalle ja opastaa miten tulee toimia.
Tällä hetkellä minulla on suodatuksessa noin 200 osoitetta. Jos otan suodatuksen pis, arvaa onko postini täynnä alta aika yksikön…
Hmmmm
Meitä on pitkään s-postia käyttäneitä ja sitten vain hetken niitä käyttäneitä. Kun tehdään alustaan muutoksia, ne varmaankin tehdään jonkin tarpeen mukaan. Kukahan ne määrittelee Elisassa/Saunalahdessa; pitkään vai lyhyen ajan käyttäjät?
Moi
Kun roskapostia tulee tilille, niin minulla on ollut roskaposti-kansion, johon ne ennen menivät.
Nyt ne menevät spam-kansioon, jonka olen laittanut ei-näkyväksi. Roskaposti-kansio on näkyvä. Kun operaattoori tekee tällaisia perusmuutoksia, pitää niistä kertoa myös asiakkaalle ja opastaa miten tulee toimia.
Tällä hetkellä minulla on suodatuksessa noin 200 osoitetta. Jos otan suodatuksen pis, arvaa onko postini täynnä alta aika yksikön…
Ymmärränkö oikein , että sinulla on nyt sekä Roskapostikansio että Spam-kansio näkyvivillä pääsivulla?
Jos noin , niin mene Webmailin Erikoiskansioasetuksiin ja valitse siellä roskapostikansioksi pudotuslistalta Spam ja ota samalla sivulla kohdasta “ Näytä erikoiskansioiden oikeat nimet “ kruksi pois , jolloin pääsivulla se Spam näkyy nimellä Roskaposti. Sen vanhan roskapostikansion voi sitten tarvittaessa poistaa.
Silloin pääsivulla kansiolistauksessa pitäisi näkyä vain Roskapostikansio ja roskat menevät sinne.
PS. Vuosien varrella noiden systeemikansioiden nimet ovat muuttuneet moneen kertaan ja joskus tarvitaan pientä omatoimista siivousta.
Hmmmm
Meitä on pitkään s-postia käyttäneitä ja sitten vain hetken niitä käyttäneitä. Kun tehdään alustaan muutoksia, ne varmaankin tehdään jonkin tarpeen mukaan. Kukahan ne määrittelee Elisassa/Saunalahdessa; pitkään vai lyhyen ajan käyttäjät?
Vaikea sanoa kuka noita muutoksia määrittelee , mutta järjestelmää on päivitetty vuosien varrella monen monta kertaa. Itsekin olen käyttänyt Elisan postia jo 90-luvun lopulta saakka.
Aika ajoin on pitänyt pientä siistimistä asetuksiin tehdä.
Oleellisinta on, että olette tehneet muutoksia ettekä kerro asiakkaille muuten kuin näin kysyttäessä!!!
Hyi, hävetkää ASIAKASPALVELIJAT
Oleellisinta on, että olette tehneet muutoksia ettekä kerro asiakkaille muuten kuin näin kysyttäessä!!!
Hyi, hävetkää ASIAKASPALVELIJAT
Sanos muuta.
Muutoksia tehdään , mutta tiedotusta aspa voisi parantaa.
Itse olen ihan samanlainen Elisan asiakas kuin sinäkin enkä mahda tuolle Elisan tiedotukselle mitään.
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi