Skip to main content

Vikailmoitus: kauppa.elisa.fi, iPhone+Firefox/Chrome+MobilePay

  • 26. heinäkuuta 2021
  • 4 kommenttia
  • 94 katselukerrat

anttiryt

Moi,

 

Tässä tämä tarkempi vikailmoitus.

 

Eli iponella kun käyttää jotain muuta kuin oletus-selainta tulee MobilePaysta paluu vähän puutteelliseksi.

 

MP heittää paluu urlin aina oletusselaimeen, josta ei löydy evästettä ja virheilmoitus.

Jos manuaalisesti avaa sitten vaihtoehto-selaimen se vaan jää junnaamaan, ilmeisesti MB paluu-urlin puuttuessa.

Ilmeisesti paketti kuitenkin lähtee lähitunteina.

Korjausehdotus : 

  1. MB paluu-urlin päivittäminen niin että se riittää session luomiseen uudessa selaimessa.
  1. maksua odottava ikkuna myös toimimaan ilman MB paluu-urlia
  2. User-agent avulla tarkistus jos ostotilanteessa ipone+nonsafari ja MobilePay  niin popuppi että mobilepayn paluussa häikkää, paketti lähtee kuitenkin jos maksun suorittaa. 

 

 

Kiitos. Antti Rytsölä 

Kiinnitetty vastaus

2. elokuuta 2021

@anttiryt Kiitos tiedoista! Häiriöilmoitus viety eteenpäin :)

Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1247 kommenttia
  • 27. heinäkuuta 2021

Moi! Erikoinen juttu, selvitelläänpäs toki tarkemmin! :thinking: Kerrotko vielä selaimen versionumeron, sekä kyseisen iPhonen tarkan mallin + iOS-ohjelmistoversion joilla tämä vika ilmeni (halutessasi voit laittaa nämä meille myös yksityisviestillä). Olihan sekä puhelin, että nuo selaimet päiviteltyinä uusimpaan versioonsa?


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1478 kommenttia
  • 30. heinäkuuta 2021
roopeg kirjoitti:

Moi! Erikoinen juttu, selvitelläänpäs toki tarkemmin! :thinking: Kerrotko vielä selaimen versionumeron, sekä kyseisen iPhonen tarkan mallin + iOS-ohjelmistoversion joilla tämä vika ilmeni (halutessasi voit laittaa nämä meille myös yksityisviestillä). Olihan sekä puhelin, että nuo selaimet päiviteltyinä uusimpaan versioonsa?


Näillä tiedoilla voitaisiin tosiaan avata tästä ihan vikailmoitus meille tarkempaan tutkintaan, eli iso kiitos jos kerkeät @anttiryt nämä tiedot vielä laittelemaan meille jossain kohtaa :slight_smile:


anttiryt
  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 1. elokuuta 2021

@roopeg@draakki 

Enpä tiedä onko noista minun tiedoista hyötyä kun nyt en viitsi “testailla” oikealla rahalla. Dronen akun tilasin naapuriteleoperaattorilta kun ei ollut Elisa kaupassa.

 

Mun mielestä toi ei ole mitenkään erikoinen vaan ihan päivänselvä juttu. MobilePay pyytää käyttistä avaamaan annetun paluu-urlin joka menee oletusselaimeen, tietenkin. Lähinnä vastaanottavaa päätyä pitäisi päivittää että urli riittää session avaamiseen ilman evästettäkin.

 

IOS 14.6 uusin, testattu ipone XS

Firefox 35.0 uusin

MobilePay 5.7.0 uusin

 

Tässä miten tämä pitää testata:

 

IOS luuri.

Tarkista mikä on oletusselain, todennäköisesti Safari.

Asenna ja ota käyttöön MobilePay

Valitse joku muu kuin oletusselain, mene kauppa.elisa.fi.

Osta jotain halpaa työnantajan piikkiin.

Valitse MobilePay. Selain siirtyy tyylikkäästi MobilePay appiin.

Hyväksy maksu.

Huomaa kuinka paluu-urli aukeaa Safari selaimessa ja Elisan verkkokauppa vetää jojoa. MobilePay ei pysty vaikuttamaan tähän.

Siirry kakkosselaimeen missä lukee vielä “odotetaan MobilePay hyväksyntää”. Yritä päivittää. Katso toiset jojot.

Tee tiketti siitä että palvelimen jojo-ilmoituksista ei ole tullut ilmoitusta käyttötukeen.

Laske tunteja seuraavaan pizzaperjantaihin ja tee suunnitelma oluen määrästä.

 

Kerro jos sait erilaisen lopputuloksen niin teen uuden testikierroksen.

 

 

 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2417 kommenttia
  • 2. elokuuta 2021
Kiinnitetty vastaus

@anttiryt Kiitos tiedoista! Häiriöilmoitus viety eteenpäin :)