Tässä törmättyäni omaan ongelmaani eli puhelin lakkasi toimimasta, vein odotusarvollisesti takuuhuoltoon, puhelin tuli huollosta. Puhelimen vika ei mennyt takuuseen, mutta se ei ole se ongelma vaan, huollosta tuli lasku, josta ei ole aiemmin ollut mitään mainintaa. Ymmärrän että asiat maksaa, mutta en jos niistä ei mainita ennen toimenpiteitä. Ennen liikkeeseen viemistä tarkistin Elisan verkkosivuilta huolto asioita, sekä sitten liikkeessä käymisen aikana myyjä ei maininnut sanallakaan siitä mahdollisuudesta, että kun laitteen vika ei mene takuuseen, niin mitä kustannuksia huollosta voi tulla. Ymmärrän, että kustannusarvio on liikkessä melko mahdoton antaa, kun ei tiedä mikä osa laitteesta on rikki, mutta jo tiedossa olevat asiat eli tarkistusmaksu mikäli puhelinta ei huolleta ja se palautetaan korjaamattomana, sekä toimituskulut. Huollon tarkastusmaksusta tai toimituskuluista ei tälläkään hetkellä ole minkäänlaista mainintaa Elisan verkkosivuilla huolto osion yhteydessä. Niistä ei tullut mainintaa liikkeessä myyjältä, eikä ollut mainintaa liikkeestä huoltoon viennin yhteydessä saadulla kuitilla. Joten asiakkaalle näkymättömistä asioistako sitä maksuja veloitetaan? Kuulen myyjältä ja näen ensimmäistä paperilla, että huollosta tulee kustannuksia, vasta kun olen hakemassa puhelinta liikkeestä. Mainitaan, että huollon yhteydenotto puolikaan ei välttämättä toiminut toivotulla tavalla, mutta en minä siitä tiedä vaikkakin tiedän puhelulokin tarkistamalla, että kukaan “ei tuttu numero” ei ole minulle soittanut huoltoaikana mihin en olisi vastannut. Ehkäpä myös muitakin yhteydenotto tapoja voisi hyödyntää.
Vielä kolmaskin, eikö täällä verkkosivuilla kannata erikseen olla “anna palautetta” sivu/paikka ihan yleisesti ja myös liike kohtaisesti. Vai ajaako tämä ideapaja sen asian.
Minusta kuulostaa reilulta, että saisin laitteen huollon veloituksetta, sekä minun jo maksamani tässä mainittu ja teiltä mainitsematon tarkastusmaksu ja toimituskulut hyvityksenä. Yhteydenottoa hyvityksineen odottaen.