Vastattu

Kotiboksi Zyxel VMG3926 takkuilee

  • 21 kesäkuu 2020
  • 6 kommenttia
  • 1121 katselukerrat

Kotiboksi Zyxel VMG3926 on toiminut kohtuullisen hyvin jo vuosia, mutta nyt on ilmennyt sellainen vika useita kertoja, että 5Ghz:n alue lakkaa toimimasta. Modemi näkyy kyllä laitteissa, mutta siihen ei voida yhdistää. Samaan aikaan 2,4 Ghz:n alue toimii. Vika korjaantuu vain resetoimalla laite.

 

Onko mitään muuta keinoa korjata tila kuin useasti toistuva resetointi? Onko  sittenkin hankittava uusi modemi?

 

Kritios

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki 22 kesäkuu 2020, 19:28

Juu, kyllä se taitaa olla nyt niin että modeemi on tullut tiensä päähän, tuo vaikuttaa siltä että siellä on softassa jotain ongelmaa :confused: siinä voi olla esimerkiksi mahdollisesti korruptoitunu muistislotti tai joku muu tämmöinen taustalla. Modeemit on aika kovalla käytöllä varsinkin jos ne ovat jatkuvasti päällä. Melkeinpä suosittelisin siis hankkimaan tässä kohtaa uuden purkin! Jos haluat ostaa uuden modeemin meidän kautta niin verkkokaupasta löytyy tai voit laittaa aina profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta viestiä, mutta toki modeemin voi hankkia muualtakin :slight_smile:

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Kotiboksi Zyxel VMG3926 on toiminut kohtuullisen hyvin jo vuosia, mutta nyt on ilmennyt sellainen vika useita kertoja, että 5Ghz:n alue lakkaa toimimasta. Modemi näkyy kyllä laitteissa, mutta siihen ei voida yhdistää. Samaan aikaan 2,4 Ghz:n alue toimii. Vika korjaantuu vain resetoimalla laite.

 

Onko mitään muuta keinoa korjata tila kuin useasti toistuva resetointi? Onko  sittenkin hankittava uusi modemi?

 

Kritios


Hmm.. Oletko huomannut, että sammuuko tuo 5 GHz :n merkkivalo silloin, kun 5 GHz lakkaa toimimasta? Onko sulla millainen välimatka tuohon modeemille? Tuolla 5 GHz:n verkollahan on pienempi kantama kuin 2.4 GHz verkolla, sen osalta mietin ettei signaalin heikkoudella olisi jotain vaikutusta tähän.

Kiitos!

 

Kyllä modeemin ongelma on vaikeampi, sillä matkaa siihen on vain n. 3 metriä eikä mitään ole välissä.  5 GHz valo kyllä vilkkuu ja verkko näkyy laitteessa. Kun siihen sitten yrittää yhdistää, 5 GHz  verkko katoaa näkyvistä. Vasta resetoinnilla sen saa taas toimimaan, kunnes yhteys  taas katkeaa. Minulla ei ole korjauskeinoja hallussa.

 

Käyttäjätaso 3

Hmm, satutko muistamaan minkä ikäinen modeemi on? :thinking:  Jos sillä on jo ikää voi olla että jos resetointikaan ei pysyvästi auta niin modeemi saattaa pikkuhiljaa haluta eläkkeelle.

Ikää en tarkoin muista, mutta arvioin 4 vuotta. Omat konstit ovat vähissä. Laite on ollut päällä koko ajan. 

 

Käyttäjätaso 3

Juu, kyllä se taitaa olla nyt niin että modeemi on tullut tiensä päähän, tuo vaikuttaa siltä että siellä on softassa jotain ongelmaa :confused: siinä voi olla esimerkiksi mahdollisesti korruptoitunu muistislotti tai joku muu tämmöinen taustalla. Modeemit on aika kovalla käytöllä varsinkin jos ne ovat jatkuvasti päällä. Melkeinpä suosittelisin siis hankkimaan tässä kohtaa uuden purkin! Jos haluat ostaa uuden modeemin meidän kautta niin verkkokaupasta löytyy tai voit laittaa aina profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta viestiä, mutta toki modeemin voi hankkia muualtakin :slight_smile:

Yhtään laitteen käyttöikää ei pidennä se, että se käy kuumana. Mitä itse kokeilin tuota VMG3925 taakse hetken ajaksi puhallinta, niin polttavan kuumasta laitteesta lämpötila tippui reippaan kylmäksi laitteeksi sisältä. En yhtään ihmetele, jos poweri ei kestä kuin muutaman vuoden hyvässä lykyssä.

Osallistu keskusteluun