Kotiboksi Zyxel VMG3926 on toiminut kohtuullisen hyvin jo vuosia, mutta nyt on ilmennyt sellainen vika useita kertoja, että 5Ghz:n alue lakkaa toimimasta. Modemi näkyy kyllä laitteissa, mutta siihen ei voida yhdistää. Samaan aikaan 2,4 Ghz:n alue toimii. Vika korjaantuu vain resetoimalla laite.
Onko mitään muuta keinoa korjata tila kuin useasti toistuva resetointi? Onko sittenkin hankittava uusi modemi?
Kritios
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki
Juu, kyllä se taitaa olla nyt niin että modeemi on tullut tiensä päähän, tuo vaikuttaa siltä että siellä on softassa jotain ongelmaa siinä voi olla esimerkiksi mahdollisesti korruptoitunu muistislotti tai joku muu tämmöinen taustalla. Modeemit on aika kovalla käytöllä varsinkin jos ne ovat jatkuvasti päällä. Melkeinpä suosittelisin siis hankkimaan tässä kohtaa uuden purkin! Jos haluat ostaa uuden modeemin meidän kautta niin verkkokaupasta löytyy tai voit laittaa aina profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta viestiä, mutta toki modeemin voi hankkia muualtakin
Kotiboksi Zyxel VMG3926 on toiminut kohtuullisen hyvin jo vuosia, mutta nyt on ilmennyt sellainen vika useita kertoja, että 5Ghz:n alue lakkaa toimimasta. Modemi näkyy kyllä laitteissa, mutta siihen ei voida yhdistää. Samaan aikaan 2,4 Ghz:n alue toimii. Vika korjaantuu vain resetoimalla laite.
Onko mitään muuta keinoa korjata tila kuin useasti toistuva resetointi? Onko sittenkin hankittava uusi modemi?
Kritios
Hmm.. Oletko huomannut, että sammuuko tuo 5 GHz :n merkkivalo silloin, kun 5 GHz lakkaa toimimasta? Onko sulla millainen välimatka tuohon modeemille? Tuolla 5 GHz:n verkollahan on pienempi kantama kuin 2.4 GHz verkolla, sen osalta mietin ettei signaalin heikkoudella olisi jotain vaikutusta tähän.
Kyllä modeemin ongelma on vaikeampi, sillä matkaa siihen on vain n. 3 metriä eikä mitään ole välissä. 5 GHz valo kyllä vilkkuu ja verkko näkyy laitteessa. Kun siihen sitten yrittää yhdistää, 5 GHz verkko katoaa näkyvistä. Vasta resetoinnilla sen saa taas toimimaan, kunnes yhteys taas katkeaa. Minulla ei ole korjauskeinoja hallussa.
Hmm, satutko muistamaan minkä ikäinen modeemi on? Jos sillä on jo ikää voi olla että jos resetointikaan ei pysyvästi auta niin modeemi saattaa pikkuhiljaa haluta eläkkeelle.
Juu, kyllä se taitaa olla nyt niin että modeemi on tullut tiensä päähän, tuo vaikuttaa siltä että siellä on softassa jotain ongelmaa siinä voi olla esimerkiksi mahdollisesti korruptoitunu muistislotti tai joku muu tämmöinen taustalla. Modeemit on aika kovalla käytöllä varsinkin jos ne ovat jatkuvasti päällä. Melkeinpä suosittelisin siis hankkimaan tässä kohtaa uuden purkin! Jos haluat ostaa uuden modeemin meidän kautta niin verkkokaupasta löytyy tai voit laittaa aina profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta viestiä, mutta toki modeemin voi hankkia muualtakin
A
Anonymous
0 kommenttia
26. kesäkuuta 2020
Yhtään laitteen käyttöikää ei pidennä se, että se käy kuumana. Mitä itse kokeilin tuota VMG3925 taakse hetken ajaksi puhallinta, niin polttavan kuumasta laitteesta lämpötila tippui reippaan kylmäksi laitteeksi sisältä. En yhtään ihmetele, jos poweri ei kestä kuin muutaman vuoden hyvässä lykyssä.
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.