Vastattu

onko asiakasta huijattu

  • 27 June 2019
  • 9 kommenttia
  • 2202 katselukerrat

ostin kuukaus sitten pöytätietokoneen elisaverkkokaupasta hintaan n..2000e.

nyt sitä myydään samassa paikassa ja samalla tuotemerkillä yli 400 halvemmalla.

onko mitään suojaa näissä hinnotteluissa
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 27 June 2019, 13:03

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Hinnat muuttuvat koko ajan, siksi ei voi tietää milloin ne laskee, jotain osviittaa voi saada hintaseurannasta. Jos hinta laski juuri oston jälkeen, palauta takaisin, osta sitten uudella hinnalla. Tämä edellyttää että on palautusoikeutta jäljellä. Useimmiten siihen ei mitään voi.

Nyt soi Deadly Gunz & F.Noize - Undefeated (Radio Edit).
täytyy harkita vaihtasko operaattorii tuntuu siltä vähän hujatuksi tulleeksi.

kuitenkin tuon elisalle 2.5 tonii vuodessa jo pelkillä puhelin kuluilla
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
täytyy harkita vaihtasko operaattorii tuntuu siltä vähän hujatuksi tulleeksi.

kuitenkin tuon elisalle 2.5 tonii vuodessa jo pelkillä puhelin kuluilla

Eihän se Elisalle varmaan merkkaa. Hinta voi laskea tai nousta missä tahansa putiikissa. Ei pelkästään Elisalla. Joskus ostin pesukoneen Gigantista 299 € ja juuri tilauksen jälkeen hinta laski 50 €. Minä soitin saman tien palveluun ja siellä hyvitetiin $50 takaisin tilille eli sain tarjoushintaan. Hinta voi muuttua yllättäen mihin tahansa suuntaan, kukapa niistä tietää.

Elisalla voi onnistua, tai sitten ei, se on aina yrityksestä kiinni miten reagoi. Sehän ärsyttäisi ketä tahansa tuollainen, että hinta laskisi kuukauden jälkeen satasia euroja.

Nyt soi Blutonium Boy - Make It Loud 2012 (Headhunterz Remix).
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Moikka @jarmotta Tervetuloa OmaYhteisöön.

Niinkuin jo @hpguru tuossa mainitsi etenkin laitteissa hinnat elää paljon. Tarjouksia tulee ja tarjouksia menee, eikä tosiaan voi tietää miten jonkun laitteen hinta on esimerkiksi kuukauden tai kahden päästä tai jos tulee jotain tarjouskampanjoita tms. Ja sama tilannehan se on muillakin yrityksillä hintojen vaihtumisen suhteen :)

Osalla yrityksistä voi olla ns. hintatakuuta mutta meillä ei sellaista ole.
mutta vois niissä myynti jutuissa lukea sitten että poistuva malli niin tietäs ostaako vanhaa peetä .olen suuresti silti pettynyt koska tietokone jutuissa komponentit voi olla vanhaa kamaa myydessä .koska asiakas ei tiedä millon komponentit on asennettu tehtaalla tai liikeessä .sen takia purnaan tästä yli 400 alennuksesta koska se näkyy jo
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kyllä minuakin harmittaa, kun ostin 08.08.2018 Xiaomi Mi A1 -älypuhelimen 219 euron sijasta 199 eurolla. Nyt DNA myy samaa puhelinta 129 eurolla. Pitäisikö vaihtaa operaattoria ?

Kyllähän hinnat elää. Paras tapa saada halvimpaan hintaan on jättää ostos kauppaan, silloin hinnat halpenevat jatkuvasti, kun malttaa odottaa. Esim. jos luurin hankinnalla ei ole kiirettä.

Mitä valmiiksi kasattuihin tietokoneisiin tulee, niin ei kannata oikein niitä ostaakaan, jos haluaa parhaita komponentteja. Silloin on kasattava kone itse vaikka elämys olisi kalliimpi.

400 euron pudotus on toki järjetön, olisko vanhassa hinnassa ilmaa ?

Nyt soi Ruff Limits - Higher (Radio Edit).
25 E TIPUTUS EI TUNNU MISÄÄ MUT YLI 4OO TUNTUU PUHUTTE MITÄ PUHUTTE
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Huonoa tuuria, sanon minä.

Kuten aiemmin jo kerrottiin, tuotteiden hinnat voivat muuttua suuntaan tai toiseen lyhyelläkin aikavälillä. Jälleenmyyjä ei ole velvoitettu hyvittämään hintaeroa asiakkaalle tapauksissa, joissa tuotteen hinta tippuu. Etenkään niissä tilanteissa, kun ostosta on kulunut kuukausi.

Tilanne voisi olla toinen, jos olisit ollut ostamassa tarjouksessa olevaa tuotetta, mutta jälleenmyyjä ei voisi tuotetta myydä tarjouksen ollessa voimassa. Tällöin on suositeltavaa, että myyjä tulee hinnassa vastaan, mikäli saa tavaraa varastoon juuri tarjouksen päätyttyä.

Vastaavaan tilanteeseen olisit voinut törmätä myös minkä tahansa muun jälleenmyyjän kohdalla. Operaattorin vaihto saattaa lievittää harmitusta, mutta mitään oikeaa hyötyä ja iloa siitä ei välttämättä ole.
no tietää ainakin mistä ei kannata ostaa enää ja piste