Vastattu

Samsungin tv ei yhdistä nettiin

  • 2 maaliskuu 2017
  • 15 kommenttia
  • 9501 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 11 kommenttia
eli 6-sarjan tv ei yhdisty nettiin. vika alkoi kun kokeilin linksys reititintä mut palasin takaisin vanhaan
löytää kyllä wlan-verkon mut ei mene modeemista eteenpäin.
kokeiltu modeemin nollausta..zykel vgm3926-b10a
kodin muut koneet toimii normisti verkossa

Pitääkö tv päivittää?
hankkia datasähkö-adapterit vai langaton ethernet
onko palomuuri mahdollisesti tiellä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 7 maaliskuu 2017, 10:19

Kyllä tuolla modeemilla on ainakin uusin ohjelmistoversio päällä eikä mitään ihmeellisyyksiä ole havaittavissa. Resetointia ei nyt ihan viime päiviltä näytä tapahtuneen. Modeemillahan on sekä tuo 5Ghz että 2.4Ghz WLAN-verkko käytettävissä, ootko testannut telkkarilla niistä kumpaakin? Kaikki laitteet ei välttämättä tuota 5Ghz-verkkoa tue. Kannattaa myös testata vaihtaa wlanin salaustyyppiä ja wlan-kanavaa.
Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Voisit kokeilla palautella televisio tehdasasetuksiin ja aloittaa kaikki alusta. Monesti se korjailee tällaisia ongelmia. Jos televisio ei tästäkään huolimatta suostu yhdistymään langattomaan verkkoon, voi ongelma olla modeemin päässä.

Yksi vaihtoehto on kytkeä televisio langattoman verkon sijaan langalliseen verkkoon, eli RJ45 -kaapeli television ja modeemin väliin. Toinen vaihtoehto on datasähkö. Kolmas kokonaan uusi (ei Elisaan sidonnainen) modeemi.

Televisiota voi myös kokeilla päivittää. Tuorein ohjelmistoversio löytyy Samsungin sivuilta television tarkan mallinumeron avulla. Siellä myös ohjeet tuohon päivittämiseen.
tv asetettu tehdasasetuksiin...ei auttanut
vielä noi muut kokeilemata
Sammuta kodin wlan, nyppää hetken päästä tvn johto pois seinästä.. odota hetki ja kytke netti päälle ja odota et tulee kunnolla wlan sit laitat tvn päälle ja koitat mennä nettiiin
Kokeiltu eilen. Ei toiminut. Löytää kyllä verkon mut tieto ei kulje et sais ip:t.
Kännykän jaetulla verkolla onnistuu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kännykän jaetulla verkolla onnistuu.


Vika ei siis ole televisiossa. Jos olisi, ei se pystyisi yhdistämään itseään kännykän verkkoon.

Itse siirtyisin käyttämään kokonaan toista modeemia.
Kokeilen ensiksi extenderiä kokeeksi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Siirretty keskustelu sopivammalle alueelle.
Voiskohan joku tarkastaa onko modeemi ihan jees kunnossa?
Ihmetyttää kun tv toimi ihan jees modeemin kans ja nyttemmin ei
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Oletko tehnyt modeemille tehdasresetin painamalla laitteen takaa "reset"-reikää noin 20 sekuntia (katso että väläyttää valoja)? Tee tuo, käynnistele laitteet uudelleen ja kokeile toimivuutta. Voit myös lisätä asiaksnumerosi palstaprofiiliin, niin sitä kautta voimme tarkistaa modeemin päivitykset yms.
Kokeiltu on resetit. Ei auttanut. Asiakasnumero lisätty.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kyllä tuolla modeemilla on ainakin uusin ohjelmistoversio päällä eikä mitään ihmeellisyyksiä ole havaittavissa. Resetointia ei nyt ihan viime päiviltä näytä tapahtuneen. Modeemillahan on sekä tuo 5Ghz että 2.4Ghz WLAN-verkko käytettävissä, ootko testannut telkkarilla niistä kumpaakin? Kaikki laitteet ei välttämättä tuota 5Ghz-verkkoa tue. Kannattaa myös testata vaihtaa wlanin salaustyyppiä ja wlan-kanavaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kannattaa myös testata vaihtaa wlanin salaustyyppiä ja wlan-kanavaa.

WLAN -kanavan vaihto voi olla fiksua, mutta salaustyyppiä ei kannata lähteä ainakaan pudottamaan alaspäin. Se on kuin jättäisi kotinsa oven auki lähtiessään pois kotoa.
Viime päivinä ei ole tullut resetoitua. Kokeiltu kyllä molempia, 2.4 /5. Ei auttanu
Selviskö tämä ongelma ikinään? Itselläni ilmaantui ihan vastaava ongelma sen jälkeen, kun kotiverkkoon tuli uusi laite.
Ei selvinny perimmäistä syytä. Alkoi vaan toimia muutama päivän jälkee

Osallistu keskusteluun