Skip to main content
Vastattu

Samsungin tv ei yhdistä nettiin

  • 2. maaliskuuta 2017
  • 17 kommenttia
  • 20880 katselukerrat

  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
eli 6-sarjan tv ei yhdisty nettiin. vika alkoi kun kokeilin linksys reititintä mut palasin takaisin vanhaan
löytää kyllä wlan-verkon mut ei mene modeemista eteenpäin.
kokeiltu modeemin nollausta..zykel vgm3926-b10a
kodin muut koneet toimii normisti verkossa

Pitääkö tv päivittää?
hankkia datasähkö-adapterit vai langaton ethernet
onko palomuuri mahdollisesti tiellä?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red

Kyllä tuolla modeemilla on ainakin uusin ohjelmistoversio päällä eikä mitään ihmeellisyyksiä ole havaittavissa. Resetointia ei nyt ihan viime päiviltä näytä tapahtuneen. Modeemillahan on sekä tuo 5Ghz että 2.4Ghz WLAN-verkko käytettävissä, ootko testannut telkkarilla niistä kumpaakin? Kaikki laitteet ei välttämättä tuota 5Ghz-verkkoa tue. Kannattaa myös testata vaihtaa wlanin salaustyyppiä ja wlan-kanavaa.
Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

17 kommenttia

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 793 kommenttia
  • 2. maaliskuuta 2017
Voisit kokeilla palautella televisio tehdasasetuksiin ja aloittaa kaikki alusta. Monesti se korjailee tällaisia ongelmia. Jos televisio ei tästäkään huolimatta suostu yhdistymään langattomaan verkkoon, voi ongelma olla modeemin päässä.

Yksi vaihtoehto on kytkeä televisio langattoman verkon sijaan langalliseen verkkoon, eli RJ45 -kaapeli television ja modeemin väliin. Toinen vaihtoehto on datasähkö. Kolmas kokonaan uusi (ei Elisaan sidonnainen) modeemi.

Televisiota voi myös kokeilla päivittää. Tuorein ohjelmistoversio löytyy Samsungin sivuilta television tarkan mallinumeron avulla. Siellä myös ohjeet tuohon päivittämiseen.

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 2. maaliskuuta 2017
tv asetettu tehdasasetuksiin...ei auttanut
vielä noi muut kokeilemata

  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 4. maaliskuuta 2017
Sammuta kodin wlan, nyppää hetken päästä tvn johto pois seinästä.. odota hetki ja kytke netti päälle ja odota et tulee kunnolla wlan sit laitat tvn päälle ja koitat mennä nettiiin

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 4. maaliskuuta 2017
Kokeiltu eilen. Ei toiminut. Löytää kyllä verkon mut tieto ei kulje et sais ip:t.
Kännykän jaetulla verkolla onnistuu.

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 793 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2017
Jamko kirjoitti:

Kännykän jaetulla verkolla onnistuu.


Vika ei siis ole televisiossa. Jos olisi, ei se pystyisi yhdistämään itseään kännykän verkkoon.

Itse siirtyisin käyttämään kokonaan toista modeemia.

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2017
Kokeilen ensiksi extenderiä kokeeksi.

Forum|alt.badge.img+3
  • Entinen elisalainen
  • 30 kommenttia
  • 6. maaliskuuta 2017
Siirretty keskustelu sopivammalle alueelle.

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 6. maaliskuuta 2017
Voiskohan joku tarkastaa onko modeemi ihan jees kunnossa?
Ihmetyttää kun tv toimi ihan jees modeemin kans ja nyttemmin ei

eBin
Forum|alt.badge.img+3
  • Entinen OmaYhteisön jäsen
  • 20 kommenttia
  • 6. maaliskuuta 2017
Oletko tehnyt modeemille tehdasresetin painamalla laitteen takaa "reset"-reikää noin 20 sekuntia (katso että väläyttää valoja)? Tee tuo, käynnistele laitteet uudelleen ja kokeile toimivuutta. Voit myös lisätä asiaksnumerosi palstaprofiiliin, niin sitä kautta voimme tarkistaa modeemin päivitykset yms.

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 6. maaliskuuta 2017
Kokeiltu on resetit. Ei auttanut. Asiakasnumero lisätty.

Forum|alt.badge.img+3
  • Entinen elisalainen
  • 30 kommenttia
  • Vastaus
  • 7. maaliskuuta 2017
Kyllä tuolla modeemilla on ainakin uusin ohjelmistoversio päällä eikä mitään ihmeellisyyksiä ole havaittavissa. Resetointia ei nyt ihan viime päiviltä näytä tapahtuneen. Modeemillahan on sekä tuo 5Ghz että 2.4Ghz WLAN-verkko käytettävissä, ootko testannut telkkarilla niistä kumpaakin? Kaikki laitteet ei välttämättä tuota 5Ghz-verkkoa tue. Kannattaa myös testata vaihtaa wlanin salaustyyppiä ja wlan-kanavaa.

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 793 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2017
Red kirjoitti:
Kannattaa myös testata vaihtaa wlanin salaustyyppiä ja wlan-kanavaa.


WLAN -kanavan vaihto voi olla fiksua, mutta salaustyyppiä ei kannata lähteä ainakaan pudottamaan alaspäin. Se on kuin jättäisi kotinsa oven auki lähtiessään pois kotoa.

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2017
Viime päivinä ei ole tullut resetoitua. Kokeiltu kyllä molempia, 2.4 /5. Ei auttanu

  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 25. helmikuuta 2019
Selviskö tämä ongelma ikinään? Itselläni ilmaantui ihan vastaava ongelma sen jälkeen, kun kotiverkkoon tuli uusi laite.

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 9 kommenttia
  • 26. helmikuuta 2019
Ei selvinny perimmäistä syytä. Alkoi vaan toimia muutama päivän jälkee

  • 1 kommentti
  • 19. kesäkuuta 2020

Nostan keskustelua; meillä uusi Samsungin 7-sarjan tv joka ei yhdisty langattomaan Kotikuituverkkoon. Löytää kyllä yhteyden, mutta herjaa että salasana on väärä (ei ole; näppäilty oikein). IP-osoitetta ei tule näkyviin, modeemi on resetoitu ja johtoja irroitettu ja kytketty. 
 

Langattomaan kotikuituun on meiltä yhdistyneenä ainoastaan oma puhelimeni, muiden perheenjäsenten puhelimet eivät ota yhteyttä siihen eikä myöskään AppleTV tai iPad. 


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2110 kommenttia
  • 20. kesäkuuta 2020

Mulla putos samsungin töllö verkosta kun vaihdoin kanavaa vähemmän ruuhkaiselle kanavalle .. Alkoi taas toimimaan kun siirsin takaisin 9:ille