Ilmeisesti vallitseva poikkeustila on hidastanut tuotteiden takuukorjauksia kovasti.
Itse vein 10.6. Tinymate kuulokkeet Elisan myymälään takuukorjaukseen. Minua palvellut henkilö ystävällisesti otti kuulokkeet vastaan, ja katsoi koneelta ko.tuotteen takuuasioita. Hän sitten ilmoittikin siinä että "Kappas vaan, tällä tuotteella on tämmönen 6kk supertakuu. Että jos oisit tuonut tuotteen takuukorjaukseen 6kk sisällä, olisi tämän tuotteen kohdalla saanut heti uuden tilalle.".
Aivan. No yritin siinä sanoa että minähän kyllä toin. Tuote on ostettu 17.12.kuten kuitista näkyy , eli 6kk ei ihan vielä olekaan täynnä. Myyjä siinä sitten katseli minua hetken ja totesi että: "Kyllä se 6kk tuli täyteen jo toukokuussa".
Tilanne oli niin absurdi, etten osannut edes kyseenalaistaa myyjän sanaa vaan jätin kuulokkeet sitten korjaukseen.
Kotiin päästyäni tajusin toki heti että kyllä myyjä nyt tosiaan laski ajan väärin ja olisin ollut oikeutettu uusiin kuulokkeisiin. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, jossa todettiin että olen oikeassa. Pallo asiassa viskattiin kuitenkin takaisin minulle, sen sijaan että Elisan aspa olisi ottanut asiasta kopin, kontaktoinut myymälän ja hoitanut asiaa eteenpäin. Minun olisi pitänyt palata myymälään itse hoitamaan asia.
No en palannut. Tässä nyt sitten edelleen, kuukausi myöhemmin odottelen yhteydenottoa myymälästä että kuulokkeet olisivat tulleet...