Äitini kävi vaihtamassa liikkeessä Elisan liittymään DNA:sta. Mainittakoon että hänellä on aivovamma jonka vuoksi invalidi eläkkeellä, ja ikääkin rupeaa olemaan.
Äitini ei pysty käyttämään internettiä, juuri ja juuri osaa soittaa. Kaikesta huolimatta hänelle oli myyty kallis puhelinliittymä Elisa Huoleton 100M nettinopeudella, vaikka hän ei käytä nettiä. Tämä tekee noin 30e kuussa.
Noh, kun tämä tuli ilmi, soitin hänen puolestaan asiakaspalveluun vaihtaakseni liittymän edullisempaan. En tosiaan tiedä kuinka paljon hän puhuu puhelimessa, luulin että noin tunnin kuussa, joten käskin vaihtamaan Elisa Tarkkaan. Mutta koska äitini ymmärrys ei ole täysin kohdallaan, niin kävikin ilmi että hän soittaa huomattavasti enemmän, pikaisella laskutoimituksella laskeskelin että tekee useamman satasen kuussa Tarkka liittymällä. Varmistin useamman kertaa asiakaspalvelusta että tuleeko tämä nyt sitten halvemmaksi ja sanoi kyllä. Lupasi vielä hyvityksenä jättää pois liittymän vaihdosta koituva kustannus, näin ei tapahtunut vaan summa näkyy viimeisimmässä laskussa. Mielestäni asiakaspalvelijan olisi kuulunut katsoa kuinka paljon äitini puhuu kuukaudessa ja ehdottaa liittymää sen mukaan. Tein saldokyselyn ja nyt hänen kuukauden saldonsa näyttää 195 euroa.
Joten mitä meidän kannattaisi nyt tehdä? Elisa on huijannut jo kahteen kertaan ihmistä joka ei ole täysissä sielun ja ruumiin voimissa hoitamaa asioitaan, ja minun on vaikea hoitaa hänen asioitaan koska ei ole käytössä nettitunnuksia jne, ja pitää olla aina hänen luonaan kun soitan elisan asiakaspalveluun. Ja kuluttajansuojaankin saa yhteyttä vain tiettyihin kellonaikoihin.