Skip to main content
Vastattu

Latausliittymät muuttuivat 4G:ksi

  • 25. kesäkuuta 2020
  • 11 kommenttia
  • 1420 katselukerrat

Sokrates

No niin.

Tänään latausliittymäni Saunalahti Norppa muuttui Saunalahti 4G 50M:ksi Oma Elisan mukaan.

Yritin tarkistaa liittymän saldon lähettämällä tekstiviestin Tili numeroon 18258 kuten ennenkin ja vastaukseksi sain “ Liittymäsi ei ole Saunalahti prepaid liittymä. Et voi käyttää tätä palvelua”. No on saldokysely aiemmin toiminut latausliittymilläkin , mutta ei enää.

Onko tosiaan niin , että latausliittymän saldon näkee vain Oma Elisassa , mutta ei enää tekstiviestillä? Vai onko jotakin vielä muuttamatta???

Kokeilin myös saldon latausta https://lataa.elisa.fi/ ja palvelu antaa vain tällaisen virheilmoituksen “ Syöttämäsi liittymänumero on virheellinen, tarkista ja syötä uudelleen”. No virheellinen se numero ei ole , vaan palvelu ei tunnista sitä latausliittymäksi.

Taitaa olla muutokset vielä kesken pahemman kerran.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ

Latausliittymien muutos on vielä kesken. Lähetämme SMS vahvistuksen kun muutos on valmis. Eli joitain jo yllä kuvattuja ongelmia/ häiriöitä saattaa vielä esiintyä :) 

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Forum|alt.badge.img+3
  • Aktiivinen keskustelija
  • 73 kommenttia
  • 25. kesäkuuta 2020

Kaipa noilla uusilla liittymillä pääsee jossain vaiheessa 4G-verkkoon. Boottasin puhelimen uudelleen ja verkko pysyy edelleen 3G:nä.


Sokrates
  • Keskustelun aloittaja
  • 6335 kommenttia
  • 25. kesäkuuta 2020

Jotakin näyttää tapahtuvan eli saldonlataus ei enää herjaa väärästä numerosta ja saldokyselykin toimii taas tekstarilla.

Pitänee kokeilla myös tuo 4G-verkkoon pääsykin jossakin välissä kunhan siirrän liittymän sopivaan laitteeseen.


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 13 kommenttia
  • 25. kesäkuuta 2020

Ei anna ladata saldoa ilman “Nettikuukausi 4G”, joten jos haluaa ladata 10€ saldoa, niin hinnaksi pakosta tulee 19,95€, koska “Nettikuukautta 4G” ei saa pois ostoskorista.

 

PS. Eikö ennen on saanut ladattua 5€ saldoa? Ja nyt on pakko ladata vähintään10€?


Sokrates
  • Keskustelun aloittaja
  • 6335 kommenttia
  • 25. kesäkuuta 2020
Sokrates kirjoitti:

Pitänee kokeilla myös tuo 4G-verkkoon pääsykin jossakin välissä kunhan siirrän liittymän sopivaan laitteeseen.

Siirsin liittymän 4G-modeemiin ja kyllä liittymä meni 4G-verkkoon. Nopeusmittaus näyttää 41/19,5 Mbit/s. Eiköhän tuo riitä.

https://www.speedtest.net/result/9660083522


Sokrates
  • Keskustelun aloittaja
  • 6335 kommenttia
  • 25. kesäkuuta 2020
hakkeri kirjoitti:

Ei anna ladata saldoa ilman “Nettikuukausi 4G”, joten jos haluaa ladata 10€ saldoa, niin hinnaksi pakosta tulee 19,95€, koska “Nettikuukautta 4G” ei saa pois ostoskorista.

 

PS. Eikö ennen on saanut ladattua 5€ saldoa? Ja nyt on pakko ladata vähintään10€?


Hmmm…

Minulla kyllä antaa ladata 10€ saldoa ilman mitään paketteja. Minimilataus on 10€ ja vain uuden liittymän alkulataus on vähintään 5€. Näin se on ollut ijät ja ajat. Toki toivoisin . että pienempiäkin summia voisi ladata kuten kilpailijoilla.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1704 kommenttia
  • Vastaus
  • 25. kesäkuuta 2020

Latausliittymien muutos on vielä kesken. Lähetämme SMS vahvistuksen kun muutos on valmis. Eli joitain jo yllä kuvattuja ongelmia/ häiriöitä saattaa vielä esiintyä :) 


Forum|alt.badge.img+3
  • Aktiivinen keskustelija
  • 73 kommenttia
  • 26. kesäkuuta 2020
JJesseJ kirjoitti:

Latausliittymien muutos on vielä kesken. Lähetämme SMS vahvistuksen kun muutos on valmis. Eli joitain jo yllä kuvattuja ongelmia/ häiriöitä saattaa vielä esiintyä :) 


Minulla on kaksi latausliittymää. Toinen niistä pääsi 4G-verkkoon eilen aamupäivästä. Kumpaankin liittymään tuli piiitkä viesti liittymän vaihtumisesta eilisen aikana. Toinen liittymä on nyt vielä jumissa 3G-verkossa. Kuinka kauan tässä vielä kestää?


Sokrates
  • Keskustelun aloittaja
  • 6335 kommenttia
  • 27. kesäkuuta 2020
gekker kirjoitti:
JJesseJ kirjoitti:

Latausliittymien muutos on vielä kesken. Lähetämme SMS vahvistuksen kun muutos on valmis. Eli joitain jo yllä kuvattuja ongelmia/ häiriöitä saattaa vielä esiintyä :) 


Minulla on kaksi latausliittymää. Toinen niistä pääsi 4G-verkkoon eilen aamupäivästä. Kumpaankin liittymään tuli piiitkä viesti liittymän vaihtumisesta eilisen aikana. Toinen liittymä on nyt vielä jumissa 3G-verkossa. Kuinka kauan tässä vielä kestää?


Puhelimen/laitteen buutti voisi auttaa.


Forum|alt.badge.img+3
  • Aktiivinen keskustelija
  • 73 kommenttia
  • 27. kesäkuuta 2020
Sokrates kirjoitti:
gekker kirjoitti:
JJesseJ kirjoitti:

Latausliittymien muutos on vielä kesken. Lähetämme SMS vahvistuksen kun muutos on valmis. Eli joitain jo yllä kuvattuja ongelmia/ häiriöitä saattaa vielä esiintyä :) 


Minulla on kaksi latausliittymää. Toinen niistä pääsi 4G-verkkoon eilen aamupäivästä. Kumpaankin liittymään tuli piiitkä viesti liittymän vaihtumisesta eilisen aikana. Toinen liittymä on nyt vielä jumissa 3G-verkossa. Kuinka kauan tässä vielä kestää?


Puhelimen/laitteen buutti voisi auttaa.


Ei ole auttanut, eikä auttanut tänä aamunakaan.


Sokrates
  • Keskustelun aloittaja
  • 6335 kommenttia
  • 27. kesäkuuta 2020
gekker kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:
gekker kirjoitti:
JJesseJ kirjoitti:

Latausliittymien muutos on vielä kesken. Lähetämme SMS vahvistuksen kun muutos on valmis. Eli joitain jo yllä kuvattuja ongelmia/ häiriöitä saattaa vielä esiintyä :) 


Minulla on kaksi latausliittymää. Toinen niistä pääsi 4G-verkkoon eilen aamupäivästä. Kumpaankin liittymään tuli piiitkä viesti liittymän vaihtumisesta eilisen aikana. Toinen liittymä on nyt vielä jumissa 3G-verkossa. Kuinka kauan tässä vielä kestää?


Puhelimen/laitteen buutti voisi auttaa.


Ei ole auttanut, eikä auttanut tänä aamunakaan.


Ok.

Onhan laitteen asetukset tarkistettu ettei ole lukittu 3G:hen jne??

Sitten liittymässä lienee jotakin ongelmaa , jos käyttöpaikalla 4G on saatavilla. Laita yksityisviestillä tiedot liittymästä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja pyydä tutkimaan.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1477 kommenttia
  • 27. kesäkuuta 2020

Morjes @gekker, jos ongelmia yhä esiintyy niin kokeiles kertaalleen varmuuden vuoksi vielä nämä toimenpiteet: 
 

  1. Laitteen sammutus, SIM-kortti pois laitteesta hetkeksi, SIM-kortti takaisin laitteeseen, ja vasta sitten uudelleenkäynnistys
  2. Jos kyseessä puhelin tai tabletti, laite lentotilaan hetkeksi ja sitten taas pois
  3. Laitteen asetusten tarkistaminen, pystyykö laite käyttämään 4G-verkkoa ollenkaan vai onko kyseessä 3G-laite? Jos 4G-laite, verkon manuaalinen haku ja laitteen pakotus 4G-verkkoon
  4. SIM-kortin testaus toiseen 4G-laitteeseen, jos SIM-kortti päästää liittymän 4G-verkkoon toisessa laitteessa ongelma jää alkuperäiseen laitteeseen


Jos olet nämä kaikki testannut eikä vieläkään näy 4G:tä mailla halmeilla niin sitten kuten Sokrateskin neuvoi pistä meille yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta ja teemme tästä tarvittaessa ihan vikailmoituksen. :blush: