Vastattu

Riiatakamera ei lähetä paikkatietoa


Miksi eivät riistakamerani (Uovision 565 SMS ja 595) enää lähetä paikkatietoa vaan vastauksen Longitude 0.00.00; Latitude 0,00.00. Aikaisemmin kordinaatit olivat oikeat.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus 4 September 2020, 07:37

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Miksi eivät riistakamerani (Uovision 565 SMS ja 595) enää lähetä paikkatietoa vaan vastauksen Longitude 0.00.00; Latitude 0,00.00. Aikaisemmin kordinaatit olivat oikeat.

Moi @Andram ja tervetuloa OmaYhteisöön :) Minulla ei näppituntumaa noista UoVisionin kameroista ole, mutta muutama vianrajaustoimenpide minulle tulee mieleen. Lähettääkö tuo kamera kuvia / videoita normaalisti perille asti?  Onko kameralle mahdollista tehdä joku paikannusasetusten nollaus itse kamerassa tai jonkun konfigurointi-ohjelman kautta tietokoneella?

 

Löytyisikö muilta Yhteisöläisiltä Uovisionin kameroita tai onko muilla valmistajilla tullut samantyyppisiä ongelmia vastaan? 🤔

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Ootko @Andram saanu ongelmaa vielä ratkaistua? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Onko kamera asennettu katoksen alle tai tiheään umpimetsään?

Paikannussateliittien signaali on niin heikko, ettei se toimi kattojen eikä seinien läpi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Itselläni on tuollainen kamera mökillä ja antaa myös tuollaiset “koordinaatit” hyvin usein. Toinen kuvaavampi ilmoitus on toisinaan tuleva “Network is busy”, joka lienee todellinen syy myös tuohon edelliseen.

Ennen korona-aikaa tuollaisia ei juurikaan tullut, mutta nyt verkko tuntuu kuormittuneen niin, että kuvapyyntöön ja paikkakyselyyn saa varmimmin asiallisen vastauksen joskus aamuöisin..

Oletko pyytänyt kameraa lähettämään kuvaa ja jos, niin saatko kuvan?

Veikkaan syyksi kuormittunutta verkkoa.

 

Ootko @Andram saanu ongelmaa vielä ratkaistua? 

En

Onko kamera asennettu katoksen alle tai tiheään umpimetsään?

Paikannussateliittien signaali on niin heikko, ettei se toimi kattojen eikä seinien läpi.

Kyllä ne ovat kaikki metsässä. Oletko varma että noi kamerat edes käyttää satelliitteja paikannuksen. Epäilen että paikannus tulee Gsm torneista.

Miksi eivät riistakamerani (Uovision 565 SMS ja 595) enää lähetä paikkatietoa vaan vastauksen Longitude 0.00.00; Latitude 0,00.00. Aikaisemmin kordinaatit olivat oikeat.

Moi @Andram ja tervetuloa OmaYhteisöön :) Minulla ei näppituntumaa noista UoVisionin kameroista ole, mutta muutama vianrajaustoimenpide minulle tulee mieleen. Lähettääkö tuo kamera kuvia / videoita normaalisti perille asti?  Onko kameralle mahdollista tehdä joku paikannusasetusten nollaus itse kamerassa tai jonkun konfigurointi-ohjelman kautta tietokoneella?

 

Löytyisikö muilta Yhteisöläisiltä Uovisionin kameroita tai onko muilla valmistajilla tullut samantyyppisiä ongelmia vastaan? 🤔

Ei ole mitään paikan millaista. Kuvat tulee sähköpostiin ja videosta tekstari että sellainen on kortille taltioitu. Aiemmin niistä tuli kordinaatit, mutta sitten kaikista malleista tuli toi 0.00; 0.00 lukema sijaintitiedon pyyntöön. Epäilen että johtuu operaattorien toimista, kun kaikissa malleissa toi tapahtui samoihin aikoihin.

Itselläni on tuollainen kamera mökillä ja antaa myös tuollaiset “koordinaatit” hyvin usein. Toinen kuvaavampi ilmoitus on toisinaan tuleva “Network is busy”, joka lienee todellinen syy myös tuohon edelliseen.

Ennen korona-aikaa tuollaisia ei juurikaan tullut, mutta nyt verkko tuntuu kuormittuneen niin, että kuvapyyntöön ja paikkakyselyyn saa varmimmin asiallisen vastauksen joskus aamuöisin..

Oletko pyytänyt kameraa lähettämään kuvaa ja jos, niin saatko kuvan?

Veikkaan syyksi kuormittunutta verkkoa.

 

Ei se kuormituksesta johdu. Kuva tulee kyllä pyydettäessä. Toi "network id busy" vastaus johonkin tekstaripyyntöön, johtuu siitä että olet lähettänyt uuden tekstaripyynnön eikä edellinen ole vielä toteutunut. Jos näitä käskyjä on liikaa jonossa niin pitää käydä ottamassa virrat kamerasta pois ja resetata tilanne.

Onko joku Uovision 565/565 SMS tai 595 mallin omistajista varmasti saanut oikeat kordinaatit muka viimeisen puolen vuoden aikana. Jos muilla on sama vika niin epäilen, että se johtuu jostain operaattorin suojatoimesta, joka estää paikannustiedon lähettämisen, sillä luulen etteivät noi mallit edes käytä satelliitteja paikannuksen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Oletko varma että noi kamerat edes käyttää satelliitteja paikannuksen.

Käyttöohje on sangen mielenkiintoinen. Toisaalta siellä mainitaan ”Features: aGPS location and camera rename”, joka viittaa GPS-paikannukseen. Toisaalta, sivulla 17 osiossa Default settings, NET, Location perässä lukee Enter.

Tarkoittaako tuo, että voit käsin syöttää kameraan sen sijainnin halutessasi, vaiko, että kamera näyttää satellittipaikannuksen tuloksen painamalla tuossa kohtaa Enter?

Katso, miten tuo kameran valikko toimii. Siirrä kamera kokeeksi aukealle paikalle. Mikäli sijainti löytyy aukealla paikalla, mutta ei metsässä, laite ei vain kuule metsän keskellä GPS:ää.

 

Epäilen että paikannus tulee Gsm torneista.

Matkapuhelinverkon tukiasemien sijainnit eivät valitettavasti ole julkista tietoa, joten niiden perusteella ei voi rakentaa   paikannusjärjestelmää.

Jonkinlaisia hyviä arvauksia voi toki tehdä käyttämällä hyväkseen käänteismallinnusprojektien, kuten Cellmapper, tietoja. Mutta tämä toimii ainoastaan silloin, kun joku on jaksanut kulkea alueella ristiin rastiin tietojen keräys päällä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Ei ole ainakaan kohdallani kyse siitä, että noita kyselyjäni olisi jonossa odottamassa.

Kyllä kyse taitaa olla jostakin muusta, sillä käytössäni on myös kotona Helsingissä kamera tuijottamassa kotimme ulko-ovea, ja sama epäonnistumisilmoitus tulee myös täällä sijaintikyselyyn - Network is busy. Kuitenkin kuvapyyntöön tulee kuva vastauksena ongelmitta nopeasti. En ole aikaisemmin sijaintitietoa täällä kysynytkään.

Mökillä “korvessa” tuli luonnollisesti ensinnä mieleen tuo verkon kuormittuminen, sillä nopeustestien mukaan pudotus mobiililaajakaistan kohdalla on ollut järkyttävä, jonka operaattorikin myöntää ja toteaa samalla, että koronasta johtuva etätyöskentelyn lisääntyminen on keskeinen syy tuohon? Tekivät tilanteesta katveilmoituksen, saas nähdä, milloin enkä kenties mahdollisesti tulee korjauksia…

Että simmottos.