Samsung Galaxy s23 Ultra ei toimi 5G+ -liittymällä. Puhelut katkeilevat, samoin netti. Nettiyhteys ei toimi. Elisa sanoo, että odotetaan Samsungilta korjaavaa päivitystä. Siihen saakka käytetään 4G:tä. Toinen vaihtoehto olisi siirtyminen 5G-liittymään.
Ongelmana tässä on nyt myös se, että miten saadaan tieto siitä että vika on korjattu?
Lieneekö tässä taustalla myös sellainen vaihtoehto, että Elisan itsenäinen 5G (SA) ei ole kaikilta osin yhteensopiva Samsungin toiminnallisuuden kanssa? Epäilyksiä tähän suuntaan johtaa myös se tosiasia että itsenäisen 5G:n ilmoitetaan toimivan vain tietyissä puhelimissa, joka korostaa sitä että niistä jokainen pitää erikseen testata toimivaksi ja se mahdollisesti edellyttää 5G-verkon “virittelyä”. Se että maailmanlaajuinen valmistaja alkaisi virittelemään omia puhelimiaan sopiviksi juuri Elisan 5G-verkkoon, ei kuulosta täysin uskottavalta.