Vastattu

Saunalahti prepaid liittymän saldon tarkistus


Moikka!

Näemmä Saunalahden alla ostettujen prepaid-liittymien lataus on siirtynyt lataa.elisa.fi -osoitteeseen. Ja samalla on kadonnut mahdollisuus tarkistaa kuukausimittaisen datapaketin voimassaoloaika, tai ainakaan ensisilmäyksellä enlöytänyt muuta keinoa tutkia liittymän saldoa kuin lähettää viesti TILI numeroon 18285. Ja tuolta saatu vastausviesti ei kerro muuta kuin rahallisen saldon sekä liittymän viimeisen voimassaolopäivän.

Ehkä tuo tieto on jossain saatavilla koska ostettu kuukauden mittainen datakäyttö loppuu? Aiemmin käytössä oli prepaid info Saunalahden kautta, mutta tuota linkkiä ei mainosteta suuremmin enää. Kuinka tilata uusi datapaketti selviää monellakin tapaa tosin :)

--
Harri
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jaakop 30 May 2017, 08:08

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

23 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +11
Netin kautta saldon tarkistus onnistuu, kun on kerran ladannut saldoa/paketin uudessa verkkokaupassa. Ensimmäisen latauksen jälkeen nettisivu kertoo, paljon sinulla on saldoa. Jatkossa saldon voi tarkistaa sivustolla lataamatta pakettia tai saldoa. Sivusto käyttää evästeitä, joten tarkistus onnistuu vain samalla koneella sekä selaimella, millä latauskin on tehty.

Tekstiviestillä paketin tarkastus onnistuu lähettämällä sana ''STATUS'' numeroon 150250.:8
Käyttäjätaso 7
Netin kautta saldon tarkistus onnistuu, kun on kerran ladannut saldoa/paketin uudessa verkkokaupassa. Ensimmäisen latauksen jälkeen nettisivu kertoo, paljon sinulla on saldoa. Jatkossa saldon voi tarkistaa sivustolla lataamatta pakettia tai saldoa. Sivusto käyttää evästeitä, joten tarkistus onnistuu vain samalla koneella sekä selaimella, millä latauskin on tehty.

Tekstiviestillä paketin tarkastus onnistuu lähettämällä sana ''STATUS'' numeroon 150250.:8


No jopas nyt jotakin. Jos selain tyhjentää evästeet ym. automaattisesti suljettaessa kuten järkevää on tietoturvasyistä , niin millä sitten se saldo netissä tarkistetaan????

Tehkääpä asialle ihan oikeasti jotakin , kuten ihan itse tekemässänne ideassa kyselette.

https://palsta.elisa.fi/ideapaja-57/prepaid-liittyman-saldon-tarkistaminen-nettipalvelusta-505997
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +11
No jopas nyt jotakin. Jos selain tyhjentää evästeet ym. automaattisesti suljettaessa kuten järkevää on tietoturvasyistä , niin millä sitten se saldo netissä tarkistetaan????

Tehkääpä asialle ihan oikeasti jotakin , kuten ihan itse tekemässänne ideassa kyselette.

https://palsta.elisa.fi/ideapaja-57/prepaid-liittyman-saldon-tarkistaminen-nettipalvelusta-505997


Kiitos palautteesta, tästä välitettiin eilen kehitysideaa etennpäin.:)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
enlöytänyt muuta keinoa tutkia liittymän saldoa kuin lähettää viesti TILI numeroon 18285

Kokeile myös USSD-komennolla *100# luuri auki.

Netin kautta saldon tarkistus onnistuu, kun on kerran ladannut saldoa/paketin uudessa verkkokaupassa.

Tämän täytyy olla myöhästynyt aprillipila, onhan se?

Yleensä saldo halutaan tietää nimenomaisesti ennen lataamista, jotta voi tehdä päätöksen tarvitseeko liittymää vielä ladata vai ei.

Evästeet eivät todellakaan sovellu tiedon pitkäaikaiseen säilyttämiseen, kuten @Sokrates jo toi esille.

Ja sitten vielä tilanne, jossa on enemmän kuin yksi Saunalahden Prepaid-liittymä. Toimiiko?
Kumpikaan saldokyselyvinkeistä ei toimi! Simkortin rekisteröinti epäonnistunut tulee välillä kännyyn ja palvelutiedotteen vastaanotto ongelma..aika kai vaihtaa korttia?
Käyttäjätaso 3
Kuulostaapa kyllä erikoiselta. Testaatko vielä kyselyä lähettämällä maksuttoman tekstiviestin TILI numeroon 18258. Saat paluuviestinä liittymäsaldon ja voimassaoloajan. Liittymäsaldon ja voimassaoloajan voi myös tarkistaa näppäilemällä puhelimella *100# ja painamalla lopuksi luuri/ok -näppiäintä.
Ei käy tuokaan konsti. Simkortin rekisteröinti epäonnistui-ilmoittaa välillä.vanha Nokia..
Täällä on näkynyt kahta numeroa tuohon tekstiviesti kyselyyn. Väärä numero on 18285.

Oikea numero on: 18258 tuohon tekstiviesti: TILI
Käyttäjätaso 2
Täällä on näkynyt kahta numeroa tuohon tekstiviesti kyselyyn. Väärä numero on 18285.

Oikea numero on: 18258 tuohon tekstiviesti: TILI


Hei huppu!

Olet ihan oikeassa! Liittymän saldon voi tarkistaa lähettämällä TILI numeroon 18258
Miten saan kortin saldon selville, kun kortti on 200 km päässä riistakamerassa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Miten saan kortin saldon selville, kun kortti on 200 km päässä riistakamerassa?
Hei.

Et saa mitenkään, et etenkään jos tuo kortti on 200 kilometrin päässä, jossain mökillä esim. riistakamerassa tms. Saldokysely pitää lähettää kyseisestä kortista puhelinta/mokkulaa käyttäen että se toimii. Yksi kalliimpi tapa tietää saldo, on ladata sitä 10 eurolla, niin kauppa tulostaa sinulle lopullisen saldon. Suosittelen vaihtamaan Saunalahti PREPAID esim. latausliittymään tai esim. pinkkiin liittymään 0,90 € kk (vaatii puheliittymää tuohon hintaan), jossa tulee lasku ja sopii riistakameraan yms. Elisalla sama liittymä on 3,90 € kk 12 kk ajan, muuten 4,90 euroa.

Nyt soi Psyko Punkz - Rise Of The Restless (The Qontinent Anthem 2016) (Pro Mix).
Käyttäjätaso 7
Miten saan kortin saldon selville, kun kortti on 200 km päässä riistakamerassa?
Hyvä kysymys. Elisalla ei ole mitään helppoa tai halpaa tapaa tarkistaa prepaid-liittymän saldo. Sellaisestahan lienee kyse.

Tapa 1

Ajat sen 200 km mökille ja lähetät sillä riistakameralla tekstiviestin TILI numeroon 18258 , jos mahdollista tai sitten siirrät ko. SIM-kortin puhelimeen ja teet saman.

Tapa 2

Jos tiedät sen riistakamerassa olevan liittymän numeron ja surffaat prepaidin latausivulle , kirjoitat sen numeron kyselyruutuun ja lataat minimisumman 10€ , niin lopuksi näet saldon latauksen jälkeen.

https://lataa.elisa.fi/

Pidemmän päälle suosittelen ottamaan siihen riistakameraan latausliittymän , niin voit sitä hallinnoida suoraan Oma Elisassa.

https://elisa.fi/kauppa/puheliittymat/latausliittymat

PS. No kappas vaan , guru ehti ensin. No kertaus on opintojen äiti. 😀
Millä tavalla prepaid-liittymän saldon tarkistus oikein onnistuu? Tässä ketjussa on kerrottu ainakin ao. mahdollisuudet, jotka eivät kumpikaan ainakaan minun vanhalla nokialaisella puhelimella (johon tuo iso sim-kortti sopii) onnistu. Miten tuon ensimmäisen numerosarjan . ja : syötetään vanhalla nokialaisella?
Saan errorin Viestin lähetys epäonnistui molemmilla kyselyillä.

Tekstiviestillä paketin tarkastus onnistuu lähettämällä sana ''STATUS'' numeroon 150250.:8
Testaatko vielä kyselyä lähettämällä maksuttoman tekstiviestin TILI numeroon 18258
Käyttäjätaso 7
Millä tavalla prepaid-liittymän saldon tarkistus oikein onnistuu? Tässä ketjussa on kerrottu ainakin ao. mahdollisuudet, jotka eivät kumpikaan ainakaan minun vanhalla nokialaisella puhelimella (johon tuo iso sim-kortti sopii) onnistu. Miten tuon ensimmäisen numerosarjan . ja : syötetään vanhalla nokialaisella?
Saan errorin Viestin lähetys epäonnistui molemmilla kyselyillä.

Tekstiviestillä paketin tarkastus onnistuu lähettämällä sana ''STATUS'' numeroon 150250.:8
Testaatko vielä kyselyä lähettämällä maksuttoman tekstiviestin TILI numeroon 18258

Hmmmm...

Siis ensinnäkin se prepaidin SIM pitää olla siinä Nokiassa , jolla kysely lähetetään.

. ja : merkit ainakin minun ikivanhassa Nokiassa löytyvät *-napin takaa.

Tekstari TILI numeroon 18258 toimii ainakin minulla tavallisen saldon kanssa. Paketeista ei ole tietoa , kun ei sellaisia itsellä ole.

Pakettien tarkistus tekstarilla näyttäisi toimivan viestillä STATUS numeroon 15020 tämän ohjesivun mukaan.

https://elisa.fi/prepaid/prepaid-paketit/

Olisikohan tuossa edellä mainitussa STATUS numeroon 150250.:8 jokin virhe tai numero vanhentunut??
Tekstivieti TILI numeroon 18258 toimii. Vika oli siinä että minulla oli Elisan prepaid viestikeskuksen numero väärä. Se on varmaan Simmillä, mutta muuttui, kun sähelsin vähän noiden vanhojen Nokian ja Lumian puhelimien kanssa. Nokian 3310 puhelimeen menee sama iso SIM-kortti kuin riistakameraan, joten aluksi testasin sillä.

Elisan viestikeskus on +358508771010.

Tuleekohan saldon loppumisesta mitään varoitusta vai mistähän sen kulutuksen näkee.
Käyttäjätaso 7
Tuleekohan saldon loppumisesta mitään varoitusta vai mistähän sen kulutuksen näkee.
Ei minulle ole ainakaan mitään varoituksia tullut ja vaikka tulisikin , niin ne tulisivat siihen riistakamerassasi olevaan liittymään. Siis et näkisi niitä muualta , jos siitä riistakamerastakaan. Viisainta on itse aika ajoin kurkkia mikä tilanne on.

Toistan vielä aiemman neuvoni hankkia sen prepaidin tilalle latausliittymän. Silloin voi Oma Elisassa etätänä seurata liittymän saldoa ja ladata lisää tarvittaessa lataussivun kautta.

https://elisa.fi/kauppa/puheliittymat/latausliittymat
https://lataa.elisa.fi/
https://verkkoasiointi.elisa.fi/

Toinen vaihtoehto on vaihtaa operaattoria , jolloin prepaidin voi rekisteröidä ja hallinnoida etänä itsepalvelussa. Elisalla ei onnistu kuin latausliittymällä.
Jos Suomi on tullut niin pahaksi, et voi luoda sovellusta, jossa voit lukea saldon ja veloittaa tilauksen. Vai onko se Elisan teknikko, joka istuu peukalollaan paikallaan ja ei osaa luoda sovellusta.

Edit: Siivottu kirosanat pois -Keinotekoinen
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
Jos Suomi on tullut niin pahaksi, et voi luoda sovellusta, jossa voit lukea saldon ja veloittaa tilauksen. Vai onko se Elisan teknikko, joka istuu peukalollaan paikallaan ja ei osaa luoda sovellusta.

Prepaid-liittymillä ei tosiaan ole esimerkiksi OmaElisaan tuotu, sillä Prepaid-liittymistä ei ole olemassa omistajatietoja, eikä siten tätä voida saman sovelluksen piiriin tuoda. Ideana toki tämä on todella hyvä, että Prepaidia voisi ladata ja tarkistaa saldoa yhden sovelluksen kautta. 🙂 Vienkin tästä kehitysideaa eteenpäin, kiitos hyvästä ideasta!
Prepaid-liittymän ensimmäisen latauksen yhteydessä muistaakseni luki, että liittymän ladatun rahan huvetessa/aikamääreitä täyttyessä Elisa lähettää asiasta viestin meiliin - onko tämä vielä voimassa?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7
Prepaid-liittymän ensimmäisen latauksen yhteydessä muistaakseni luki, että liittymän ladatun rahan huvetessa/aikamääreitä täyttyessä Elisa lähettää asiasta viestin meiliin - onko tämä vielä voimassa?

Kun liittymällä saldo hupenee alle 5 euroon, jokaisen tapahtuman jälkeen tulee meiltä tekstiviesti puhelimeen 😊
Käyttäjätaso 7
Kun liittymällä saldo hupenee alle 5 euroon, jokaisen tapahtuman jälkeen tulee meiltä tekstiviesti puhelimeen 😊
Jos se prepaid on esim. kaukana mökillä mobiilireitittimessä , niin mitä hyötyä siitä on , kun kukaan ei ole sitä lukemassa. Kyllä se saldo pitää päästä tarkistamaan muullakin liittymällä ilmaiseksi.

Jos Suomi on tullut niin pahaksi, et voi luoda sovellusta, jossa voit lukea saldon ja veloittaa tilauksen. Vai onko se Elisan teknikko, joka istuu peukalollaan paikallaan ja ei osaa luoda sovellusta.Prepaid-liittymillä ei tosiaan ole esimerkiksi OmaElisaan tuotu, sillä Prepaid-liittymistä ei ole olemassa omistajatietoja, eikä siten tätä voida saman sovelluksen piiriin tuoda. Ideana toki tämä on todella hyvä, että Prepaidia voisi ladata ja tarkistaa saldoa yhden sovelluksen kautta. 🙂 Vienkin tästä kehitysideaa eteenpäin, kiitos hyvästä ideasta!


Jos sitä ei saa samaan sovellukseen niin sit erilliseen, kuten ammattilaisoperaattorit on hoitanut asian.

Käsittämätöntä, että tämä ketju on aloitettu 2v sitten ja mitään ei ole asian eteen tapahtunut!?

Mihin te niitä kehitysideoita viette, roskikseen?

No jopas nyt jotakin. Jos selain tyhjentää evästeet ym. automaattisesti suljettaessa kuten järkevää on tietoturvasyistä , niin millä sitten se saldo netissä tarkistetaan????

Tehkääpä asialle ihan oikeasti jotakin , kuten ihan itse tekemässänne ideassa kyselette.

https://palsta.elisa.fi/ideapaja-57/prepaid-liittyman-saldon-tarkistaminen-nettipalvelusta-505997

3 vuotta sitten laitoitte kehitys tiimille palautteen saldon ja statuksen tarkistamisesta. Nykyajan tekniikka mahdollistaa caivatyomasti laittaa toimintonappulan tarkista liittymän tila. Minkähänlaine  järjestelmä teillä on kun ei 3 vuodessakaan saada mitään aikaiseksi.


Kiitos palautteesta, tästä välitettiin eilen kehitysideaa etennpäin.:)