Skip to main content
Vastattu

Sim-kortin aktivointi ei onnistu

  • 16 June 2018
  • 3 kommenttia
  • 1315 katselukerrat

Hei. Vaihdoin liittymäni sopimusta aiemmin viime viikolla ja tilasin samalla uuteen puhelimeeni (Aasiasta ostettu) sopivan nano simin. Aktivoin sim-kortin OmaElisa-palvelussa, jonka mukaan aktivointi onnistui. Tosi asiassa uusi sim-korttini ei toimi vieläkään ja aktivoimisesta on kulunut jo lähes 10 tuntia. Ei siis yhdisty verkkoon ollenkaan. Missäköhän olisi vika? Ja ei, en voi yrittää verkon asentamista manuaalisesti, sillä puhelin väittää, ettei sim-kortti ole paikallaan, minkä vuoksi mobiilidataan liittyvät asetukset eivät siis näy ollenkaan. Samaisella puhelimella toimii kuitenkin esim. tsekkiläisen puhelinoperaattorin kortti aivan normaalisti, kun taas Elisan ei.



Asiakaspalvelu ei näyttänyt olevan auki, joten päätin kokeilla kysyä aiheesta ensin täällä.
Toimiiko SIM -kortti millään puhelimella? Jos kortti toimii toisella puhelimella, ei kortissa ole vikaa. Jos kortti ei toimi millään puhelimella, on jossain häikkää. Ongelman voi myös aiheuttaa ulkomailta ostettu puhelin. Joskus noista saattaa puuttua tuki Suomessa käytössä oleville taajuuksille, mikä voi estää puhelinta yhdistymästä verkkoon.



Elisan asiakaspalvelu on auki näin lauantaisin 10-16.30.
EEi onnistu kortin aktivointi...linkkiä ei näyyyy bataatti



Edit // Sanavalinta -Patomiäs
EEi onnistu kortin aktivointi...linkkiä ei näyyyy bataatti

Hmmmm...



Mistä sitä linkkiä etsit??



Kirjaudu Oma Elisaan ja mene ko. liittymän tietoihin kohtaan "Liittymän käyttö". Siellä se minulla on.

https://verkkoasiointi.elisa.fi/