Skip to main content
Vastattu

Netgem N7700 vaihto uuteen

  • 29. tammikuuta 2020
  • 16 kommenttia
  • 2472 katselukerrat

Itsellä tuo Netgem N7700 käytössä, mutta nyt Elisalta soittelevat ja tarjoavat Viaplayta, jota ei voi edes katsoa tuolla boksilla - “mutta voihan sitä katsoa esimerkiksi tietokoneelta” - toki ei vastaa mun käsitystä Digi(boksi)palveluista…

Netgem N7800 boksissa on ilmeisesti Viaplay valikko.

Voiko vanhan boksin heittää mereen ja laittaa tuo N7800 tilalle ja mitä pitää tehdä, että sen saa vielä toimimaan?

Onko oikeita kokemuksia “Premium boksista” vai rajoittuvatko tiedot vielä toistaiseksi myyntipuheisiin?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi k4rppi

Heikola kirjoitti:

Itsellä tuo Netgem N7700 käytössä, mutta nyt Elisalta soittelevat ja tarjoavat Viaplayta, jota ei voi edes katsoa tuolla boksilla - “mutta voihan sitä katsoa esimerkiksi tietokoneelta” - toki ei vastaa mun käsitystä Digi(boksi)palveluista…

Netgem N7800 boksissa on ilmeisesti Viaplay valikko.

Voiko vanhan boksin heittää mereen ja laittaa tuo N7800 tilalle ja mitä pitää tehdä, että sen saa vielä toimimaan?

Onko oikeita kokemuksia “Premium boksista” vai rajoittuvatko tiedot vielä toistaiseksi myyntipuheisiin?

Viaplayn ohjelmakirjasto löytyy tosiaan valitettavasti ainoastaan noista uudemmista bokseista.

Kyllähän tuo ehdottomasti kannattaa mielummiin päivittää Elisa Viihteen Premiumiin ihan vain yleisen toimvuuden kannalta. Hintahan Premiumilla on hitusen kalliimpi, kuin normaalilla Elisa Viihteellä.

Vaikka Viaplayn ohjelmakirjastoa ei ole saatavilla vanhemmilla N7700 bokseilla, niin Viasatin suorat kanavat ovat kuitenkin katsottavissa. Viaplay toimii myös selaimessa ja mobiililaitteilla.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

16 kommenttia

k4rppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 116 kommenttia
  • Vastaus
  • 30. tammikuuta 2020
Heikola kirjoitti:

Itsellä tuo Netgem N7700 käytössä, mutta nyt Elisalta soittelevat ja tarjoavat Viaplayta, jota ei voi edes katsoa tuolla boksilla - “mutta voihan sitä katsoa esimerkiksi tietokoneelta” - toki ei vastaa mun käsitystä Digi(boksi)palveluista…

Netgem N7800 boksissa on ilmeisesti Viaplay valikko.

Voiko vanhan boksin heittää mereen ja laittaa tuo N7800 tilalle ja mitä pitää tehdä, että sen saa vielä toimimaan?

Onko oikeita kokemuksia “Premium boksista” vai rajoittuvatko tiedot vielä toistaiseksi myyntipuheisiin?

Viaplayn ohjelmakirjasto löytyy tosiaan valitettavasti ainoastaan noista uudemmista bokseista.

Kyllähän tuo ehdottomasti kannattaa mielummiin päivittää Elisa Viihteen Premiumiin ihan vain yleisen toimvuuden kannalta. Hintahan Premiumilla on hitusen kalliimpi, kuin normaalilla Elisa Viihteellä.

Vaikka Viaplayn ohjelmakirjastoa ei ole saatavilla vanhemmilla N7700 bokseilla, niin Viasatin suorat kanavat ovat kuitenkin katsottavissa. Viaplay toimii myös selaimessa ja mobiililaitteilla.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2020

Hyviä myyntipuheita, mutta onko käytännön kokemuksia?

Vanha toimii, miten toimii, mutta toimiiko uusi yhtään sen paremmin isommalla rahalla?

Selainta ei saa telkkariin muuta kuin viritelmillä ja tabletissa, jota muksut käyättää, on vanhempi IOS, niin ei saa ladattua Viaplayta.


jusbe
Forum|alt.badge.img+7
  • Avulias
  • 37 kommenttia
  • 31. tammikuuta 2020

Ja 7700 boksia ei sitten kirveelläkään vaihdeta uuteen ja parempaan, jos se ei ole rikki? Tai varmaan rahalla, mutta itselläkin on toi boksi ollut suunnilleen siitä saakka, kun se on tullut markkinoille, ja aina vaan pitää tota nuhapumppua kestää. Omassani ei ole edes hd-viritintä.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 31. tammikuuta 2020

https://elisaviihde.fi/vaihtoetu

Tuolta sain ainakin itse päivitettyä vanhan 7700 boksin uudempaan 7800 malliin ilmaiseksi.


jusbe
Forum|alt.badge.img+7
  • Avulias
  • 37 kommenttia
  • 1. helmikuuta 2020

No kappas! Pistin heti tilaukseen. Onko tällaista markkinoitu jossain?

Suuret kiitokset tästä vinkistä.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2933 kommenttia
  • 3. helmikuuta 2020
jusbe kirjoitti:

No kappas! Pistin heti tilaukseen. Onko tällaista markkinoitu jossain?

Suuret kiitokset tästä vinkistä.

Kyllä tuota on ainakin tekstareilla mainostettu joillekin asiakasryhmille, en muista onko jopa ollut Viihteen vinkkikirjeessäkin mikä asiakkaille tulee :) 


  • 50 kommenttia
  • 4. helmikuuta 2020
Patomiäs kirjoitti:
jusbe kirjoitti:

No kappas! Pistin heti tilaukseen. Onko tällaista markkinoitu jossain?

Suuret kiitokset tästä vinkistä.

Kyllä tuota on ainakin tekstareilla mainostettu joillekin asiakasryhmille, en muista onko jopa ollut Viihteen vinkkikirjeessäkin mikä asiakkaille tulee :) 


Ei ollut ainakaan silloin kun itse tappelin vuoden ajan vanhan temppuilevan boxin kanssa, ennen kun Elisa suostui lähettämään uuden.
kun olin uusinut kaikki johdot, resetoinut modeemin ja boxin useimpia kertoja per kuukausi, Lähettivät sen jälkeen uusetn modeemin, vaikka sanoin että modeemissa ei ole vikaa.
no sitten kun homma jatkui, jaksoin reklamoida, niin vihdoin ymmärsivät että ehkä vanha digiboxi on tullut tiensä päähän.

Samaan aikaan täällä kuulin että jotkut saivat Elisalta uuden digiboxin viikossa kahdessa sen jälkeen, kun sanoivat että vanha ei toimi.
Että tällainen nokkimisjärjestys vaikka itsekin olen ollut Elisan asiakkaan reilu kymmenen vuotta ja kantanut rahaa siihen taloon enemmän kun ansaitsisivat.


Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 79 kommenttia
  • 4. helmikuuta 2020

Juu ei ole hirveästi mainostettu.

Ja PirtaPaulan tarina on aika järkytys jos kerran ollut tähän ilmaiseen boksin vaihtoon muutenkin ollut mahdollisuus. Eli ei nyt ihan kaikilla Elisan päässä ollut pelikuviot aivan selvillä.

Mutta kiitos tästä, itselle sain tehtyä vaihdon nyt kanssa.


jusbe
Forum|alt.badge.img+7
  • Avulias
  • 37 kommenttia
  • 4. helmikuuta 2020
Patomiäs kirjoitti:
jusbe kirjoitti:

No kappas! Pistin heti tilaukseen. Onko tällaista markkinoitu jossain?

Suuret kiitokset tästä vinkistä.

Kyllä tuota on ainakin tekstareilla mainostettu joillekin asiakasryhmille, en muista onko jopa ollut Viihteen vinkkikirjeessäkin mikä asiakkaille tulee :) 

Mulle ei oo tekstaria tullut, eikä varmaan vinkkikirjettäkään. Taisin tosin kieltää sähköpostimainonnan, koska se on enimmäkseen ihan roskaa.

 

Tietysti, jos on esim. laskun liitteenä, niin sehän toimii e-lasku aikakautena myös melko huonosti.


  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 7. helmikuuta 2020
hietsu87 kirjoitti:

https://elisaviihde.fi/vaihtoetu

Tuolta sain ainakin itse päivitettyä vanhan 7700 boksin uudempaan 7800 malliin ilmaiseksi.

Ei toiminut minulla. Tulee vaan herja ”tilaus ei onnistunut, yritä myöhemmin uudelleen”. Kelpaisi tuo uudempi malli etanan nopeudella toimivan 7700 tilalle. Liekö sitten käytettävyydessä mitään eroa?


sannika
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 29 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2020
Blackstone kirjoitti:
hietsu87 kirjoitti:

https://elisaviihde.fi/vaihtoetu

Tuolta sain ainakin itse päivitettyä vanhan 7700 boksin uudempaan 7800 malliin ilmaiseksi.

Ei toiminut minulla. Tulee vaan herja ”tilaus ei onnistunut, yritä myöhemmin uudelleen”. Kelpaisi tuo uudempi malli etanan nopeudella toimivan 7700 tilalle. Liekö sitten käytettävyydessä mitään eroa?

Lisäiletkö vaikka asiakasnumeron henkilökohtaisen profiiliisi tietoihin, niin katsotaan tarkemmin onko sivulla jotakin ongelmaa. Ensiapuna digiboksille kannattaa suorittaa tehdasasetusten palautus ja tarkistaa, että siinä on uusin ohjelmistopäivitys. Ohje: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/


  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2020
sannika kirjoitti:
Blackstone kirjoitti:
hietsu87 kirjoitti:

https://elisaviihde.fi/vaihtoetu

Tuolta sain ainakin itse päivitettyä vanhan 7700 boksin uudempaan 7800 malliin ilmaiseksi.

Ei toiminut minulla. Tulee vaan herja ”tilaus ei onnistunut, yritä myöhemmin uudelleen”. Kelpaisi tuo uudempi malli etanan nopeudella toimivan 7700 tilalle. Liekö sitten käytettävyydessä mitään eroa?

Lisäiletkö vaikka asiakasnumeron henkilökohtaisen profiiliisi tietoihin, niin katsotaan tarkemmin onko sivulla jotakin ongelmaa. Ensiapuna digiboksille kannattaa suorittaa tehdasasetusten palautus ja tarkistaa, että siinä on uusin ohjelmistopäivitys. Ohje: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/

Meni vaihto nyt läpi ja uusi boksikin jo tuli. Eikös tuon vaihdon pitänyt olla täysin maksuton? Tänään saapuneessa laskussa oli kuitenkin veloitettu postikulut…? Ainakin vaihtohyvitys sivulla oli toimitus 0.


  • Osallistuja
  • 15 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2020

Tarkistin vielä tilausvahvistuksen, jossa lukee että laitteen hinta 0 ja toimitus 0. Eli pieleen meni tämäkin.


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1233 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2020

No jo on erikoista. :thinking: Virhe on selvästi käynyt, pahoittelen! Voit vähentää saamasi laskun loppusummasta tuon postikulun verran, niin korjailen asian tänne. Päivittyneen summan näet pian myös OmaElisan kautta. :slight_smile:


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 18. joulukuuta 2020

Mites kun mulla on tupla boxit ja vanhempi ei pyöritä Viaplayta ? 🤔 Ei tuon linkin kautta kun menee sanoo että on jo uudempi versio ei tarvetta päivitykselle


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2933 kommenttia
  • 22. joulukuuta 2020

Moro @Uzx ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Tota kakkosboksin päivittelyä voidaan katsoa asiakaspalvelun kautta, joko OmaElisasta chatin kautta tai rauhallisemmalla  viestittelyllä @OmaYhteisö-tiimi’lle yksityisviestiä laitellen :)