Nyt kun Elisa tarjoaa mobiililiittymän Applen kelloihin ottivat omat aikeet sellaisen hankintaan askeleen eteenpäin. Ongelma on se, että olen hankkimassa Apple Watchista mallia jota saa Europaan sisällä vain Saksasta tai Iso-Britanniasta. Kysyin myyyjäyritykseltä miksi tätä mallia ei Suomesta saa, heillä kuitenkin on Suomi maakohtaisen valinnan alla verkkokaupassa. Vastaus oli, että kyseistä mallia on saatavina vaan maissa, jotka tukevat kellon mobiiliominaisuuksia. Yrityksen asiakaspalvelija oli sitä mieltä, että vaikka kellon hankkisin esim. Saksasta niin se ei Suomessa toimisi.
Mahtaakohan pitää paikkansa? Käsittääkseni Applen kelloja myydään kolmen eri mallinumeron alla sen mukaan missä maanosassa sitä myydään. Ovatko kellot oikeasti myös sidottu jotenkin ostomaahan? Eli kello täytyy hankkia siitä maasta missä asut ja missä sitä käytät, ei riitä että kello on Euroopan alueen mallinumerolla ja mobiililiittymä on siihen käyttömaassa saatavilla?