Käytin vuoteen 2008 saakka Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelua. Lopetin niiden käytön muutettuani ulkomaille. Palasin takaisin Suomeen vuonna 2016, mutta aivan toiselle paikkakunnalle, kuin missä olin aiemmin asunut.
Sain Elisalta paperilaskun (koskien Elisa sähköpostipalvelua) 12 vuotta vanhalla osoitteella. Sähköposteja tai kotisivupalvelua ei ole myöskään käytetty vuodesta 2008 lukien.
Paperilasku tuli Postin edelleen lähetyksenä nykyiseen osoitteeseen (laskun numero numerosarja). Mitään aiempaa postia Elisalta ei ole saapunut, kuten esimerkiksi ystävällistä huomautusta, ”olethan tietoinen, että omaat Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelun , jossa Elisa siirtyy maksulliseen palveluun vuoden 2020 aikana.” Jos ensimmäinen yhteydenotto tapahtuu 12 vuoden jälkeen laskun perusteella, on paikallaan istua pöydän ympärille pohtimaan missä meni vikaan.
Jos Elisa ei päivitä edes asiakasrekisterinsä osoitetietoja ajantasalle, mitä muuta jää asiakkaiden vastuulle?
Laskun numero piilotettu // suvi 10.11.2020
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi
suivaantunut kirjoitti:
Käytin vuoteen 2008 saakka Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelua. Lopetin niiden käytön muutettuani ulkomaille. Palasin takaisin Suomeen vuonna 2016, mutta aivan toiselle paikkakunnalle, kuin missä olin aiemmin asunut.
Sain Elisalta paperilaskun (koskien Elisa sähköpostipalvelua) 12 vuotta vanhalla osoitteella. Sähköposteja tai kotisivupalvelua ei ole myöskään käytetty vuodesta 2008 lukien.
Paperilasku tuli Postin edelleen lähetyksenä nykyiseen osoitteeseen (laskun numero numerosarja). Mitään aiempaa postia Elisalta ei ole saapunut, kuten esimerkiksi ystävällistä huomautusta, ”olethan tietoinen, että omaat Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelun , jossa Elisa siirtyy maksulliseen palveluun vuoden 2020 aikana.” Jos ensimmäinen yhteydenotto tapahtuu 12 vuoden jälkeen laskun perusteella, on paikallaan istua pöydän ympärille pohtimaan missä meni vikaan.
Jos Elisa ei päivitä edes asiakasrekisterinsä osoitetietoja ajantasalle, mitä muuta jää asiakkaiden vastuulle?
Laskun numero piilotettu // suvi 10.11.2020
Hei @suivaantunut ja tervetuloa OmaYhteisöön! 👋 Meidän laskutusosoitteet päivittyvät pääsääntöisesti automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen kautta. Jos lopetit tuon sopimuksen tuolloin vuonna 2008 ja tuo oli ainoa sopimus nimissäsi niin sen jälkeen asiakkuutesi meni kiinni. Kuitenkin kun tuo tuolloin ilmainen sähköpostiosoite jäi auki niin laskutus tuolla vanhalla asiakkuudella tänä vuonna avautui osana tätä muutosta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkoposti-uudistuu/ . Nyt laskut tulivat paperisena sen takia sillä se on varmin tapa asiakas tavoittaa, mutta tässä tapauksessa lähetys oli nähtävästi mennyt monella kilometrillä sekä vuodella ohi ja pahoittelen tätä tapahtunutta 😔 Laitatko meille yksityisviestiä niin voidaan tuo lasku vielä katsoa läpi ja tarvittaessa vanha posti sulkea.
Käytin vuoteen 2008 saakka Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelua. Lopetin niiden käytön muutettuani ulkomaille. Palasin takaisin Suomeen vuonna 2016, mutta aivan toiselle paikkakunnalle, kuin missä olin aiemmin asunut.
Sain Elisalta paperilaskun (koskien Elisa sähköpostipalvelua) 12 vuotta vanhalla osoitteella. Sähköposteja tai kotisivupalvelua ei ole myöskään käytetty vuodesta 2008 lukien.
Paperilasku tuli Postin edelleen lähetyksenä nykyiseen osoitteeseen (laskun numero numerosarja). Mitään aiempaa postia Elisalta ei ole saapunut, kuten esimerkiksi ystävällistä huomautusta, ”olethan tietoinen, että omaat Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelun , jossa Elisa siirtyy maksulliseen palveluun vuoden 2020 aikana.” Jos ensimmäinen yhteydenotto tapahtuu 12 vuoden jälkeen laskun perusteella, on paikallaan istua pöydän ympärille pohtimaan missä meni vikaan.
Jos Elisa ei päivitä edes asiakasrekisterinsä osoitetietoja ajantasalle, mitä muuta jää asiakkaiden vastuulle?
Laskun numero piilotettu // suvi 10.11.2020
Hei @suivaantunut ja tervetuloa OmaYhteisöön! 👋 Meidän laskutusosoitteet päivittyvät pääsääntöisesti automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen kautta. Jos lopetit tuon sopimuksen tuolloin vuonna 2008 ja tuo oli ainoa sopimus nimissäsi niin sen jälkeen asiakkuutesi meni kiinni. Kuitenkin kun tuo tuolloin ilmainen sähköpostiosoite jäi auki niin laskutus tuolla vanhalla asiakkuudella tänä vuonna avautui osana tätä muutosta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkoposti-uudistuu/ . Nyt laskut tulivat paperisena sen takia sillä se on varmin tapa asiakas tavoittaa, mutta tässä tapauksessa lähetys oli nähtävästi mennyt monella kilometrillä sekä vuodella ohi ja pahoittelen tätä tapahtunutta 😔 Laitatko meille yksityisviestiä niin voidaan tuo lasku vielä katsoa läpi ja tarvittaessa vanha posti sulkea.
Kirjauduin jo Elisaan pankkitunnuksin. Maksoin laskun, ja lopetin sähköpostipalvelun. Siitähän tässä ei ole kyse, etteikö Elisa voi muuttaa palveluperiaatetta, mutta että se tapahtuu asiakasta kuulematta, on jo ennenkuulumatonta, jopa sopimusrikkomus. Se rikkoo myös oikeusturvaa. Entä jos posti ei olisikaan jälleenlähettänyt laskua, tai olisin edelleen ulkomailla, ja ensimmäiseksi yhteydenotoksi muodostuikin siten maksuhäiriömerkintä.
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
Elisan ja kolmansien osapuolien evästeitä käytetään verkkosivujen toiminnan varmistamiseen, tilastointiin ja analytiikkaan, sekä sisällön ja markkinoinnin personointiin. Elisa voi luovuttaa kumppaneilleen tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja suostumukseesi perustuen. Evästeasetuksista voit muuttaa valintojasi milloin tahansa. Lue lisää tietosuojasta ja evästeistä.
Evästeasetukset
Käydessäsi Elisan sivuilla vierailusta tallentuu kävijätietoja. Tietojen perusteella parannamme sivujen toiminnallisuuksia ja tarjoamme sinulle personoitua sisältöä. Kävijätietoja yhdistetään toisiinsa selaimesi tallentamien evästeiden avulla. Kävijätietoja voidaan yhdistää myös asiakastietoihisi, mikäli olet ollut kirjautuneena sivustollamme. Elisa voi luovuttaa tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja, kumppaneilleen suostumukseesi perustuen.
Kyseiset kumppanit toimivat tietojen käsittelyn osalta itsenäisinä rekisterinpitäjinä. Lisätietoa käsittelystä löydät kumppaneiden tietosuojaselosteista. Elisan käyttämät kumppanit löydät valitsemalla Näytä evästeet alta olevista evästetyypeistä. Näkymästä voit hyväksyä haluamasi evästeet. Evästevalinnat eivät vaikuta sivuillamme olevien mainosten määrään.
Lue lisää Elisan tietosuojaperiaatteista.
Hallinnoi asetuksia
Välttämättömät evästeet
Aina aktiivinen
Monet ominaisuudet, kuten ostoskori ja kirjautuminen, eivät toimi ilman näitä evästeitä. Nämä evästeet ovat aina käytössä.
Markkinointiin käytettävät
Sinulle näytetyt mainokset voidaan personoida kävijätietojesi perusteella. Suostuessasi näihin evästeisiin voit saada sivustollamme ja muualla internetissä mainoksia sinua kiinnostavista asioista.
Analytiikkaan käytettävät
Verkkosivujemme kehittäjät näkevät anonyymiä tietoa siitä, mitä asiakkaat sivuilla tekevät. Opimme esimerkiksi, mitkä sivut ovat luetuimpia ja miten sivuja voisi kehittää vielä paremmiksi.
Toiminnalliset evästeet
Toiminnalliset evästeet tekevät verkkosivujemme käytöstä vaivattomampaa muistamalla aiempia valintojasi tai asetuksia verkkosivuillamme.
Personointiin käytettävät
Voimme tehdä vierailustasi sinulle räätälöidyn esimerkiksi tuomalla etusivulle tarjouksen tuoteryhmästä, josta olet ollut aiemmin kiinnostunut.