Skip to main content
Vastattu

kaapelimodeemin DHCP renew epäonnistuu, jonka jälkeen myös Unicast Maintenance Ranging epäonnistuu

  • 12. joulukuuta 2022
  • 5 kommenttia
  • 245 katselukerrat

Moi,

 

Aina silloin tällöin ja useamman kerran huonoon aikaan EPC3928 yrittää uudistaa IP-osoitteensa siinä epäonnistuen. Seuraavaksi se aloittaa tuon Unicast Maintenance Ranging -operaation, eikä saa mitään vastausta operaattorin päästä (T3 time-out). 

Mistä tämä johtuu ja eikö sille voi tehdä mitään? Tätä on jo vuosia kärsitty ja etätyöhaastattelut, palaverit sun muut on kärsinyt yhteyden katkeamisesta. Ongelma yleensä selviää vasta reitittimen uudelleenkäynnistyksellä, joka ottaa oman aikansa.

edit: Katkon jälkeen näyttää signaalitasot ainakin omaan silmään melko normaaleilta, mutta katkoksen aikaista tilannetta ei tiedä. Pitäisikö joku scraper tehdä, joka hakee minuutin välein modeemin webi ui:lta nuo tiedot parempaan talteen, vai onko helpompaa tapaa?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi

Moro @Wisbargo

Olikos tässä keretty vielä ihan perinteisen modeemin resetit tekemään jo? Asiakasnumerosi oli profiilissa, niin varmistelin linja-arvot yhteydeltä. Ne ovat kyllä kunnossa, mutta pohdiskelin, että onko sulla mahdollisesti siltaavana modeemi ja reititin perässä? Suosittelisin ainakin nollaamaan tuon kaapelimodeemin ja testaamaan yhteyttä niin, että nappaat suurimman osan laitteista pois ja jätät vaikkapa yhden koneen kiinni suoraan reitittävässä tilassa olevaan kaapelimodeemiin.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1337 kommenttia
  • Vastaus
  • 13. joulukuuta 2022

Moro @Wisbargo

Olikos tässä keretty vielä ihan perinteisen modeemin resetit tekemään jo? Asiakasnumerosi oli profiilissa, niin varmistelin linja-arvot yhteydeltä. Ne ovat kyllä kunnossa, mutta pohdiskelin, että onko sulla mahdollisesti siltaavana modeemi ja reititin perässä? Suosittelisin ainakin nollaamaan tuon kaapelimodeemin ja testaamaan yhteyttä niin, että nappaat suurimman osan laitteista pois ja jätät vaikkapa yhden koneen kiinni suoraan reitittävässä tilassa olevaan kaapelimodeemiin.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 20. joulukuuta 2022

Juu on siltaavana. Sen perässä on TP-Link Deco X20. Kaapelimodeemi on vedetty tehdasasetuksille monia kertoja vuosien mittaan ja viimeksi ennen kuin asetin sen siltaavaksi.

Tuota Unicast maintenance ranging timetout -virhettä on mielestäni alkanut tulemaan vasta ihan viime aikoina.

edit: Teen vielä kerran resetin kunhan liikenne hiljenee. Palaan asiaan sen jälkeen. 


Lautturi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 992 kommenttia
  • 4. tammikuuta 2023

@Wisbargo Saitko tähän asiaan ratkaisua?

 


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2110 kommenttia
  • 4. tammikuuta 2023

Mullakin on arris(siltaavana) täynnä tätä samaa, netin pätkimistä en kyllä ole kummemmin huomannut...


Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 19 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2023

Arris TG2482B-85, tekee ihan samaa muutaman tunnin välein. Kuitenkin erillisen reitittimen DHCP login mukaan yhteys ollut ylhäällä n. 60 päivää samalla IP:llä, eli ei tuntuisi aiheuttavan oikeaa pätkimistä.