Hei, minulla on kotona teidän 5g kotinetti.
Olen huomannut tässä viime aikoina, että yhteydet ovat hidastuneet huomattavasti ja varsinkin ping on noussut reilusti.
Voitteko sieltä päästä tarkistaa onko jotain korjattavaa.
Hei, minulla on kotona teidän 5g kotinetti.
Olen huomannut tässä viime aikoina, että yhteydet ovat hidastuneet huomattavasti ja varsinkin ping on noussut reilusti.
Voitteko sieltä päästä tarkistaa onko jotain korjattavaa.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God
4G ja 5G ovat jaettua verkkoa, jonka todelliseen nopeuteen vaikuttaa monikin asia, yksi niistä on käyttäjämäärä tukiasemalla.
Ensimmäisenä korjaavana toimenpiteenä kannattaa se 5G reititin käynnistää uudelleen ja/tai palauttaa tehdasasetuksiin. Jos reititin kertoo minkäänlaisia signaaliarvoja, kertoisitko ne tänne. Ne kertovat, minkälainen yhteys todellisuudessa on, laitteen valot tms. ovat epätarkkoja. Kannattaa myös kokeilla tuota Elisan vianrajausta.
Verkon parannustöitä tehdään tällä hetkellä aika monessakin eri paikassa. Kannattaa tsekata, osuuko joku omalle alueelle Elisan kuuluvuuskartasta. Klikkaat sieltä vasemmalta “verkon parannustyöt” niin kartalle ilmestyy kaikki kohteet, joissa on jonkinlaisia toimenpiteitä käynnissä.
Jos laitteen käynnisteleminen uudelleen / resetointi ei auta ja kuuluvuuskartassa ei näy omalle alueelle mitään toimenpiteitä, kannattaa asiasta tehdä vikailmoitus asiakaspalvelun kautta.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi