Skip to main content
Vastattu

Laskun pysyvän eräpäivän vaihtaminen


Onko mahdollista vaihtaa maksupäivä toiseksi päiväksi? Esimerkiksi laskuni viimeinen maksupäivä on 22. päivä, mutta haluan 6. päivän. Minulla on palkka tänä päivänä.


EDIT 9.4.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Anspandeemus
 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Elizaveta Vedekhova kirjoitti:

Onko mahdollista vaihtaa maksupäivä toiseksi päiväksi? Esimerkiksi laskuni viimeinen maksupäivä on 22. päivä, mutta haluan 6. päivän. Minulla on palkka tänä päivänä.


EDIT 9.4.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Anspandeemus
 

Onnistuu hyvinkin, ohjetta tuolla:

Tee maksusopimus ja maksa laskusi myöhemmin - Elisa

“Haluatko siirtää laskujesi eräpäivää pysyvästi.

Ota yhteys asiakaspalveluumme tai tee muutos tältä sivulta löytyvän chatbotin kautta – veloitamme uuden eräpäivän valinnasta hinnaston mukaisen palvelumaksun.”

Uuden eräpäivän valinta laskulle:

Asiakaspalvelun tekemänä 12,99€.

OmaElisassa ei voi tehdä.

Vaihtoehtoja asiakaspalveluun:

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm, myös jonotusajalta )​

Soittakaa minulle

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

lasselusse
Forum|alt.badge.img+12
  • Tietopankki
  • 9. huhtikuuta 2024

omaelisassa on mahdollista tehdä lykkäys, taitaa virallisesti olla maksusopimus, mutta en tiedä kuinka monta viikkoa siitä saa lisää. se tuo jotain noin 10 euroa lisää laskuun. lykkäyksessä on sellainen huono puoli että elisa kytkee estoja päälle erikois numeroihin.

jos kysymys olisi parista päivästä, niin viivästyskoron sietäminen olisi halvempaa.

 


  • 9. huhtikuuta 2024
Elizaveta Vedekhova kirjoitti:

Onko mahdollista vaihtaa maksupäivä toiseksi päiväksi? Esimerkiksi laskuni viimeinen maksupäivä on 22. päivä, mutta haluan 6. päivän. Minulla on palkka tänä päivänä.


EDIT 9.4.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Anspandeemus
 

Onnistuu hyvinkin, ohjetta tuolla:

Tee maksusopimus ja maksa laskusi myöhemmin - Elisa

“Haluatko siirtää laskujesi eräpäivää pysyvästi.

Ota yhteys asiakaspalveluumme tai tee muutos tältä sivulta löytyvän chatbotin kautta – veloitamme uuden eräpäivän valinnasta hinnaston mukaisen palvelumaksun.”

Uuden eräpäivän valinta laskulle:

Asiakaspalvelun tekemänä 12,99€.

OmaElisassa ei voi tehdä.

Vaihtoehtoja asiakaspalveluun:

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm, myös jonotusajalta )​

Soittakaa minulle

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.


  • Tulokas
  • 5. elokuuta 2024

Tästä uuden laskun eräpäivän pysyvä siirto uudelle päivämäärälle josta peritään palveluhinnaston mukainen maksu.Pidän tätä muutosmaksua kovana varsinkaan kun sitä ei pysty itse tekemään.Minullakin on laskujen eräpäivät aina n 22 päivä.Olisin muuttanut eräpäivän kuun alkuun.Elisalla on kuitenkin laskuissa aina sama viitenumero joten sinne voi koska tahansa maksaa ennakko summan vaikka ei olisi vielä saanut laskua.Se Summa hyvitetään automaattisesti siihen seuraavaan laskuun.Tästä syystä maksan sinne kuun lopussa tai alussa niin käytännössä en näe sitä tarpeellisena että maksaisin vaan sen takia että saan laskun toisena ajankohtana.Ennakko summat ovat yleensä mennyt aika oikein.Sitten kun se lasku tulee niin yleensä se maksettu ja siinä maininta ennakkomaksusta.Joskus on tietysti käynyt niin että olen maksanut liian vähän ennakkoon mutta se erotussumma näkyy sitten mitä on jäljellä maksettavaa…

 


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 133 kommenttia
  • 5. elokuuta 2024
Läppen kirjoitti:

Tästä uuden laskun eräpäivän pysyvä siirto uudelle päivämäärälle josta peritään palveluhinnaston mukainen maksu.Pidän tätä muutosmaksua kovana varsinkaan kun sitä ei pysty itse tekemään.Minullakin on laskujen eräpäivät aina n 22 päivä.Olisin muuttanut eräpäivän kuun alkuun.Elisalla on kuitenkin laskuissa aina sama viitenumero joten sinne voi koska tahansa maksaa ennakko summan vaikka ei olisi vielä saanut laskua.Se Summa hyvitetään automaattisesti siihen seuraavaan laskuun.Tästä syystä maksan sinne kuun lopussa tai alussa niin käytännössä en näe sitä tarpeellisena että maksaisin vaan sen takia että saan laskun toisena ajankohtana.Ennakko summat ovat yleensä mennyt aika oikein.Sitten kun se lasku tulee niin yleensä se maksettu ja siinä maininta ennakkomaksusta.Joskus on tietysti käynyt niin että olen maksanut liian vähän ennakkoon mutta se erotussumma näkyy sitten mitä on jäljellä maksettavaa…

 

Kun on käytännössä määräävä markkina asema niinn ei tarvi kilpailla palvelumaksujen hinnoilla

Asiakkaan on maksettava se mitä operaattori pyytää

 Operaattoreita Suomessa liian vähän että olis kilöailua.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
mmalinen kirjoitti:

 Operaattoreita Suomessa liian vähän että olis kilpailua.

Suomessa on 3-4 varteenotettavaa mobiilioperaattoria, kyllä siinä kilpailua ja valinnanvaraa riittää ihan kivasti. Kiinteän verkon toimijoita jokunen enemmänkin.


  • 245 kommenttia
  • 7. elokuuta 2024

Muakin suunnattomasti ärsyttää, kun toisen liittymän lasku tulee kymmenes ja toisen 20. päivä. Mieluummin maksaisin molemmat yhdellä käynnillä OmaElisassa.


  • 7. elokuuta 2024
fizban kirjoitti:

Muakin suunnattomasti ärsyttää, kun toisen liittymän lasku tulee kymmenes ja toisen 20. päivä. Mieluummin maksaisin molemmat yhdellä käynnillä OmaElisassa.

Eikö se tuolla onnistu:

Elisan liittymät ja palvelut samalle tai eri laskulle

 


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
fizban kirjoitti:

Muakin suunnattomasti ärsyttää, kun toisen liittymän lasku tulee kymmenes ja toisen 20. päivä. Mieluummin maksaisin molemmat yhdellä käynnillä OmaElisassa.

E-lasku ja vaikka lisäksi automaattinen maksaminen käyttöön niin ei "haittaa" eri asiakasnumeroiden erilaiset laskutussyklit. 


  • 7. elokuuta 2024

Automaattimaksamista en Elisan laskuille laita. Ne on tarkistettava ennen maksua. Joten e-lasku ei ratkaise ongelmaa.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
fizban kirjoitti:

Automaattimaksamista en Elisan laskuille laita. Ne on tarkistettava ennen maksua. Joten e-lasku ei ratkaise ongelmaa.

Lasku on aina sen mukainen, mitä sopimus sanoo. Jos sopimuksessa on jotain epäselvää, kannattaa asia selvittää asiakaspalvelun kanssa kertaalleen.

Ei ole kummankaan etu, että lasku koetaan virheelliseksi ja sen aina vuoksi "tarkistellaan" tai ei "uskalleta" maksaa.

Itse en ole elämäni aikana vielä kertaakaan törmännyt virheelliseen tai aiheettomaan laskuun kenenkään toimijan kanssa, ehkä minulla on hyvä tuuri.


Sokrates
  • 8. elokuuta 2024
fizban kirjoitti:

 Joten e-lasku ei ratkaise ongelmaa.

Ei se e-lasku tarkoita , että se maksetaan aina automaattisesti. Ainakin käyttämässäni pankissa voi itse hyväksyä ja maksaa laskun heti tai eräpäivänä tai minä päivänä tahansa ennen eräpäivää automaattisen maksun lisäksi.


Sokrates
  • 8. elokuuta 2024
sakarialanne kirjoitti:
fizban kirjoitti:

Automaattimaksamista en Elisan laskuille laita. Ne on tarkistettava ennen maksua. Joten e-lasku ei ratkaise ongelmaa.

Itse en ole elämäni aikana vielä kertaakaan törmännyt virheelliseen tai aiheettomaan laskuun kenenkään toimijan kanssa, ehkä minulla on hyvä tuuri.

Aika harvinaisia ne virheelliset laskut on , mutta on niitä joskus omallekin kohdalle osunut. Mm. sama suorite on laskutettu kahteen kertaan.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 8. elokuuta 2024
sakarialanne kirjoitti:

Lasku on aina sen mukainen, mitä sopimus sanoo.

Kyllä niitä virheellisiä laskuja valitettavasti lähtee aina silloin tällöin ulos.

Jos mietitään nyt ainoastaan Saunalahden mokia, niin useammankin kerran osa puheluista on veloitettu väärin. Esimerkiksi verkon sisäinen puhelu tai soitonsiirto on veloitettu muun puhelun hinnalla. Kerran taas osa puheluista oli laskutettu nelinkertaisesti. Saldoraja ei ole pitänyt edes sopimusehtojen sangen anteliaan liikkumavaran puitteissa.


  • 8. elokuuta 2024

Sokrates, ei ongelmana ole e-lasku, vaan se, että joudun tekemään jotain (menemään verkkopankkiin tai OmaElisaan) KAKSI kertaa kuussa, koska Elisan asiakaspalveluhenkisyys ei mitenkään taivu lähettämään laskuja samalla kertaa.


Sokrates
  • 8. elokuuta 2024
fizban kirjoitti:

Sokrates, ei ongelmana ole e-lasku, vaan se, että joudun tekemään jotain (menemään verkkopankkiin tai OmaElisaan) KAKSI kertaa kuussa, koska Elisan asiakaspalveluhenkisyys ei mitenkään taivu lähettämään laskuja samalla kertaa.

Joo mainitsin vain tuon e-laskun ominaisuuksista. Edellä jo kerrottiin , että Elisan laskut voi yhdistää yhdelle laskulle Oma Elisassa tai aspassa.  Kyllä se minulla on onnistunut ja ollut käytössä jo vuosia.


  • 8. elokuuta 2024

Mun laskuja ei jostain syystä voi yhdistää. Pitäisi kuulemma vaihtaa puhelinliittymä näihin uusiin, ominaisuuksiltaan tarpeettomiin, ja sikamaisen kalliisiin paketeihin.


Sokrates
  • 8. elokuuta 2024
fizban kirjoitti:

Mun laskuja ei jostain syystä voi yhdistää. Pitäisi kuulemma vaihtaa puhelinliittymä näihin uusiin, ominaisuuksiltaan tarpeettomiin, ja sikamaisen kalliisiin paketeihin.

Kuulostaa aika oudolta. Ei minulla ole mitään uusia liittymiä ja kyseessähän on teknisesti asiakasnumeroiden yhdistäminen.

Taitaa olla vain aspan keljuilusta kyse. 😗

PS. Jos sinulla kaikki liittymäsi näkyvät Oma Elisassa , niin sen yhdistämisen käsittääkseni voi tehdä siellä ihan itse.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/liittymat-samalle-laskulle/


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 8. elokuuta 2024
Sokrates kirjoitti:

Taitaa olla vain aspan keljuilusta kyse. 😗

Entä, jos @fizban on Radiolinjan tai Kolumbuksen liittymä? Niitä ei saa samalle laskulle Saunalahden liittymien kanssa.


  • 8. elokuuta 2024

Puheliittymä on Radiolinjan peruja, mutta nykyään kai Elisa Oiva nimeltään. Toinen on mobiililaajakaista.