Skip to main content
Vastattu

Samsung Galaxy S25: Puhelut katkeilevat

  • 10. helmikuuta 2025
  • 13 kommenttia
  • 515 katselukerrat

Uusi Samsung galaxy s25 ja puhelut katkeilee monta kertaa päivässä, verkkoasetukset nollattu moneen kertaan ja puhelinta käynnistelty uudestaan. Ei tunnu auttavan. Oisko sim kortissa vika? Netti toimii normaalisti. Teki tätä satunnaisesti myös edellisellä honor magic 6 pro puhelimella.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi stalacave

He soittivatkin Elisan vikapuolelta juuri.Tilanne on nyt selvityksessä ja samsungin kanssa myös tutkitaan asiaa. Mutta asia etenee ja vikailmoitus tehty.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

13 kommenttia

  • 4628 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2025
stalacave kirjoitti:

Uusi Samsung galaxy s25 ja puhelut katkeilee monta kertaa päivässä, verkkoasetukset nollattu moneen kertaan ja puhelinta käynnistelty uudestaan. Ei tunnu auttavan. Oisko sim kortissa vika? Netti toimii normaalisti. Teki tätä satunnaisesti myös edellisellä honor magic 6 pro puhelimella.

Kokeile Volten ottamista pois päältä:

Samsung on poistanut Volte valinnan. Puhelin käyttää automaattisesti/oletuksena voltea jos operaattori/verkko sitä tukee, mutta käyttäjä ei voi valita.

Volten toiminnan  pitäisi voida tarkistaa näppäilemällä numerovalinnasta koodin: *#0011#


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 9 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2025

Ei toiminut tuo koodi.

Kun mene asetuksiin ja sieltä yhteydet ja matkapuhelinverkot niin on vain kaksi vaihtoehtoa, 5G ensisijainen tai 4G ensisijainen.

Asetuksissa ja tietoa puhelimesta, sieltä tilatiedot ja sim kortin tila näyttää mobiiliääniverkon tyyppi NR SA.

Mobiilidataverkon tyyppi näyttää myös NR SA.

 


  • 4628 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2025
stalacave kirjoitti:

Ei toiminut tuo koodi.

Kun mene asetuksiin ja sieltä yhteydet ja matkapuhelinverkot niin on vain kaksi vaihtoehtoa, 5G ensisijainen tai 4G ensisijainen.

Asetuksissa ja tietoa puhelimesta, sieltä tilatiedot ja sim kortin tila näyttää mobiiliääniverkon tyyppi NR SA.

Mobiilidataverkon tyyppi näyttää myös NR SA.

 

Voi tehdä vaikka vika/häiriöilmoituksen:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 9 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Soitin Elisan asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin että tämä on nyt yleinen ongelma samsungilla. Sanoivat että laittaa nyt ensisijaisen verkkotyypin 4g verkkoon. Siksi aikaa ainakin kun tulee samsungilta joku korjaava päivitys.


  • 4628 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025
stalacave kirjoitti:

Soitin Elisan asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin että tämä on nyt yleinen ongelma samsungilla. Sanoivat että laittaa nyt ensisijaisen verkkotyypin 4g verkkoon. Siksi aikaa ainakin kun tulee samsungilta joku korjaava päivitys.

Erinomaisen hyvä, kun selvisi kuitenkin, mistä kiikasti.


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1322 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Tässä olisi erityisen tärkeää, että saataisiin vikailmoitusta tehtyä tutkittavaksi. Saisitko tästä vielä tehtyä joko soiton meidän vikapalveluun tai laitettua viestiä sosiaalisen median kanavissa.

Lähetä viesti Facebookissa 

Lähetä viesti X-palvelussa


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 9 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Soitin juurikin teidän häiriöpuolelle kyllä ja sieltä sanottiin että jos jatkuu niin uutta soittoa vaan.

Myöskin sieltä ohjeistivat että laittaa nytten verkkoasetuksista 4G ensisijaiseksi.

Heidän mukaan ongelma on nyt samsungin päässä ja samsungille on annettu tieto asiasta.


Forum|alt.badge.img+5
  • Valmentaja
  • 124 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Mitenköhän nuo puhelut ylipäätään toimii SA verkossa tänäpäivänä. Joskus viime kesänä testasin, niin puhelut toimi kun oli samassa tukiasemassa kokoajan, mutta txt-viestit ei tulleet perille tai joskus tuli, mutta 2h viiveellä.

VoLTE on varmaankin luotettavampi tällähetkellä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 9 kommenttia
  • Vastaus
  • 11. helmikuuta 2025

He soittivatkin Elisan vikapuolelta juuri.Tilanne on nyt selvityksessä ja samsungin kanssa myös tutkitaan asiaa. Mutta asia etenee ja vikailmoitus tehty.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2025

Auto Blocker näköjään estää noiden dialler koodien käyttämisen, sen kun otti pois, niin toimii tuo *#0011#


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 9 kommenttia
  • 16. helmikuuta 2025

Ongelma jatkuu, viimeisin tieto tullut tiistaina 11.2  TXT viestinä että:

“Vika liittyy palvelussamme havaittuun laajempaan vikaan. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa.

Viankorjaus on käynnissä ja saat lisätietoa korjauksen edetessä.”

 

Tästä nyt melkein viikko ja ihan sama onko puhelin 4G vai 5G verkossa niin tänään aloittanut taas temppuilun. Olisi kiva saada jotain lisätietoa miten se viankorjaus etenee.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 9 kommenttia
  • 17. helmikuuta 2025

Tuollaisen tekstinpätkän löysin SAMMOBILE:n sivulta:

“Buyers of these phones are now reporting that the devices are not getting charged even at the advertised rates, and some are also facing connection issues. The good news is that Samsung has acknowledged the problem and the company says that they will soon fix it with a software update.”

Eli täytynee odotella samsungin ohjelmistopäivitystä. Tuossahan mainitaan että joillakin on yhteysongelmia.


Forum|alt.badge.img+4
  • Avulias
  • 132 kommenttia
  • 27. helmikuuta 2025
stalacave kirjoitti:

Tuollaisen tekstinpätkän löysin SAMMOBILE:n sivulta:

“Buyers of these phones are now reporting that the devices are not getting charged even at the advertised rates, and some are also facing connection issues. The good news is that Samsung has acknowledged the problem and the company says that they will soon fix it with a software update.”

Eli täytynee odotella samsungin ohjelmistopäivitystä. Tuossahan mainitaan että joillakin on yhteysongelmia.

Eilen tuli mulle ohjelmistopäivitys S25 ultrassa. Tietääkö kukaan että tuliko siinä päivityksessä tuo korjaus tuohon puheluiden katkeiluun? En ole itse enään huomannut että puhelut katkeisivat. Onko jollain muulla vielä ongelma noiden kanssa? Siis että puhelut katkeilevat?