NBA2K25 kanssa on alkanut esiintyä erittäin kiusallinen ongelma noin 20.2.25. Pelin online ominaisuudet eivät täysin toimi. Asiaa on selvitelty melko pitkään ja kärsivällisesti kyseisen pelin oman tuen kanssa ja nyt näyttäisi (heidän) tutkimuksen perusteella siltä, että Elisan osalta yhteydet eivät toimi kunnolla heille saakka ja yhteyden vakaus ei riitä / yhteys ei toimi kunnolla sen jälkeen kun päädytään Akamain piiriin.
Lyhyesti teknistä. Sekä traceroute että PathPing päätyvät noin 15 hypyn jälkeen aikakatkaisuun / erittäin pitkään pingiin ja jäävät tuon pelin tukitiimin tutkimusten mukaan heidän palvelujen ulkopuolelle. Heille on siis toimitettu kyseisiä lokeja sekä muuta tietoa koneesta sekä yhteydestä.
Muita tarkastettuja:
- Yhteyden yleinen toimivuus. Liittymä taloyhtiön kuitu. Toimii, ei ongelmia minkään muun palvelun kanssa.
- F-securea rukattu ja varmistettu, että ei estä liikennettä
- Ei VPN:ää päällä (tai edes koneella).
- Kokeiltu eri päätelaitteilla.
Jos joku haluaa itse kokeilla, niin IP mitä ollaan tässä koitettu tavoitella ja mikä on tuo pelin tuelta saatu on 104.255.107.131.
Haaste tässä on se, että yhteydet tuonne ovat toimineet aikaisemmin ilman ongelmia. Soittelin jo kerran asiakaspalveluun ja kyselin onko Elisan päässä tehty jotain muutoksia, mutta eivät siellä ainakaan osanneet asiasta mitään sanoa / kertoivat että ei ole tehty muutoksia.
Mulla on myös pelin tuelta tikettiä ja mahdollisuus yhdistää Elisan ja heidän tuet keskustelemaan, josko täältä kautta intoa löytyisi…