Skip to main content
Vastattu

Väärin perustein tehty määräaikainen sopimus

  • 4. huhtikuuta 2025
  • 4 kommenttia
  • 152 katselukerrat

Minut on mielestäni huijattu kahden vuoden määräaikaiseen sopimukseen eikä Elisan asiakaspalvelu tai liikkeen myyjät suostu auttamaan.

Menin muutama päivä sitten erääseen Elisan liikkeeseen Espoossa hakemaan kiinteää laajakaistaa, sillä Elisalta hankittu mobiililaajakaista toimi sadasosalla siitä nopeudesta mistä maksoin. No, tän voi vielä pistää oman laitteen ja asunnon vaikean sijainnin piikkiin.

Liikkeessä Myyjä kertoi, että laittaa minulle mukaan Elisa viihteen tähän pakettiin. Ei siis kysytty että haluanko sen netin lisäksi, vaan sain sen vaikutelman että Viihde olisi tavallaan mukana nettisopparissa. Minulle ei kerrottu itse laajakaistasta yhtään mitään eikä kerrottu kuinka paljon se maksaisi yksinään. Elisa Viihdettä ei myöskään esitelty sen enempää. Myyjä kyllä kertoi että hintaan kuuluisi seuraavia asioita:

-”älyttömästi” kanavia (oikeasti sain ilmaisten kanavien lisäksi muutaman uutiskanavan joista puolet olivat kristillisiä ja/tai jenkkeihin keskittyviä uutiskanavia.) Luulisi että älytön määrä tarkoittaisi edes kymmentä kanavaa.

-Ruutu plussa ja mtv-katsomo. Minulle sanottiin siis että saisin mukana maksullista sisältöä Ruudusta mutta oikeasti tästähän pitää maksaa erikseen. 

-Rajattomasti tallennustilaa. Myyjä piirsi vielä oikein kauniisti tuon infinity-symbolin paperiin, mutta ylläripylläri! Viihde Miniin kuuluu vain korkeintaan 2500 tuntia tallennustilaa.

-Myyjä myös sanoi että sopimuksen voi purkaa helposti jos esimerkiksi muutan tai tulee muuta ongelmaa, mutta vähän muiden asiakkaiden kokemuksia tutkittuani tämäkin alkaa vaikuttaa toiveajattelulta.

Muita ongelmia olivat kuvan huono laatu, Viihteen hitaus sekä valikoiman niukkuus kokonaisuudessaan ilman kymmenien eurojen lisämaksuja. Kotona myös selvisi, että maksan Elisa Viihteestä huomattavasti enemmän kuin itse laajakaistasta.
Soitin asiakaspalveluun tästä asiasta ja tunnin jonossa odotettuani asiakaspalvelija sanoi ettei voinut itse perua liikkeessä tehtyä kauppaa näistä tekijöistä huolimatta. Hän sanoi kyllä, että minulla on perusteet sopimuksen purkuun mutta mentyäni takaisin liikkeeseen toinen myyjä sanoi että näin ei olekaan. Mihinkään kysymyksiin ei vastattu suoraan ja minua pyydettiin tulemaan paikalle joku toinen kerta kun myymäläpäällikkö tai sopimuksen tehnyt myyjä on paikalla. En pidä mitenkään hyvän tavan mukaisena pakottaa asiakkaita ravailemaan liikkeessä jotta he saisivat edes jonkin tasoista palvelua.

Onko siis niin, että valheellisin perustein tehtyjä sopimuksia ei voi purkaa?  Mikä tässä nyt neuvoksi kun ei kukaan tunnu kuuntelevan asiakasta? On ihan älyttömän huijattu olo eikä opiskelijana tekisi mieli maksaa laitteesta joka ei millään tasolla vastaa sitä mitä luvattiin.
 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi mmalinen

Kannattais lukea sopimus  ennen allekirjotusta mihinkään muuhun et ole  sitoutunut mitä  sopimuksessa lukee ja elisaviihde pitää lukea myös sopparissa vaikka olisi  ilmanen  .

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

4 kommenttia

  • 4708 kommenttia
  • 4. huhtikuuta 2025

Ota uudestaan yhteyttä asiakaspalveluun, niin hoituu varmaan parhain päin:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Esim.

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21. 

Omaelisassa:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


Forum|alt.badge.img+9
  • Avulias
  • 133 kommenttia
  • Vastaus
  • 4. huhtikuuta 2025

Kannattais lukea sopimus  ennen allekirjotusta mihinkään muuhun et ole  sitoutunut mitä  sopimuksessa lukee ja elisaviihde pitää lukea myös sopparissa vaikka olisi  ilmanen  .


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 4. huhtikuuta 2025
mmalinen kirjoitti:

Kannattais lukea sopimus  ennen allekirjotusta mihinkään muuhun et ole  sitoutunut mitä  sopimuksessa lukee ja elisaviihde pitää lukea myös sopparissa vaikka olisi  ilmanen  .

Hyvä vinkki! En allekirjoittanut mitään sopimusta :)


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 573 kommenttia
  • 8. huhtikuuta 2025

Saitkos tätä ratkaistua? Kävitkö uudemman kerran myymälässä tai olitko uudemman kerran asiakaspalveluun yhteydessä asiasta? 

Tervetuloa OmaYhteisöön ​@Skämmätty !


Osallistu keskusteluun