Vastattu

gmail sähköpostit ei lähde

  • 9 November 2018
  • 6 kommenttia
  • 1625 katselukerrat

Terves
Missä vika että gmail posti ei lähde.
Käytössä elisanet sähköposti ja dna mobiiliverkko. Muihin sähköposteihin meilit lähtee hyvin.
Olen tarkistanut asetukset moneen kertaa ja ovat niikuin ne pitäisi olla.
Ongelma taisi alkaa siitä kun tämä EU direktiivi yksityisyydestä tuli voimaa.
Welholta tulee ilmoitus, että "This
message does not have authentication information or fails to pass 421-4.7.0
authentication checks. To best protect our users from spam, the 421-4.7.0
message has been blocked."
Mitä moisessa tilanteessa pitäisi tehdä
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 9 November 2018, 13:54

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Mitä moisessa tilanteessa pitäisi tehdä
Mahdollisesti IP-osoitteesi on Googlen mustalla listalla.

https://support.google.com/a/answer/3726730?hl=en
Mitähän olen tullut tehneeksi että pääsisin niin "arvovaltaiselle" listalle..;D)

Ei ainakaan tule äkkiä mieleen...

Tuolla gmail palstalla puhutaan josta SPF jutusta, jota ei ole noilla lähetetyissä meileissä mukana ja tämä pitäisi tulla tämän mukaan sähköpostilaatikolta eli tässä tapauksessa elisanet:iltä. Mitähän tässä oikein tarkoitetaan.
linkki:
https://productforums.google.com/forum/#!topic/gmail/IcsTToxSk9k
Käyttäjätaso 7
Mitähän olen tullut tehneeksi että pääsisin niin "arvovaltaiselle" listalle..;D)

Ei ainakaan tule äkkiä mieleen...

Tuolla gmail palstalla puhutaan josta SPF jutusta, jota ei ole noilla lähetetyissä meileissä mukana ja tämä pitäisi tulla tämän mukaan sähköpostilaatikolta eli tässä tapauksessa elisanet:iltä. Mitähän tässä oikein tarkoitetaan.
linkki:
https://productforums.google.com/forum/#!topic/gmail/IcsTToxSk9k

Hmmm...

Se SPF on Sender Policy Framework , mutta yksittäisen postinkäyttäjän tuskin on mahdollista siihen vaikuttaa , en ainakaan tiedä miten.

Jos käytät lähtevän postin palvelimena smtpa.kolumbus.fi , joka on autentikoiva eli tunnistaa käyttäjän , niin käsittääkseni siitä SPF:stä ei tarvitse olla ihmeissään.

Aloituksessa mainitsemasi virhekoodi 421-4.7.0 voi tarkoittaa montaa muutakin asiaa , joista yksi on jo edellä mainitsemani IP-osoitteen joutuminen mustalle listalle. Aina joskushan käyttämäsi IP-osoite saattaa vaihtua ja jos käy huono tuuri , niin uusi on edellisellä käyttäjällä mennyt mustalle listalle. Sille asialle ei itse voi oikein muuta kuin pakottaa IP-osoite vaihtumaan. Jos kyse on modeemin IP:stä , niin virta pois muutamaksi tunniksi ja sitten takaisin ja mahdollisesti modeemi saa toisen osoitteen , ei kuitenkaan välttämättä.
okey,
Tarkennuksena, että mulla on saapuva postipalvelin elisan ja lähtevä on dna mobiililaajakaistassa käytettävä eli smtp.welho.com ilman autentikointia kun käytän POP palvelua. Tämä siitä syystä kun tuo postilaatikko on kokoajan täynä (200mb) jos käytän IMAP palvelua.

Muistelen, että tuo elisan lähtevä postin smtpa.kolumbus.fi ei toiminut kun on tuo dna mobiililaajakaista. Sen takia käytän tuota welhon lähtevää postia.

Nyt kuitenkin dna tuki vastasi, että tuo pitäisi toimia, pitää kokeilla
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Minulla on mökillä valvontakameroiden käytössä DNAn mobiililaajakaista - ainoa, joka tuolla toimii.

Käytössä on KOLUMBUS-sähköposti, joka toimii ongelmitta seuraavin määrityksin:

Lähtevä posti SMTPA.KOLUMBUS.FI
Portti (SMTP) 465
SSL-suojaus Kyllä
Kirjautuminen palvelimelle Kyllä
Terves

Nyt alkoi pelittimään kun laitoin tuon kolumbuksen lähtevään sähköpostiin.

Kiitos kaikille osallistujille