Vastattu
gmail sähköpostit ei lähde
Terves
Missä vika että gmail posti ei lähde.
Käytössä elisanet sähköposti ja dna mobiiliverkko. Muihin sähköposteihin meilit lähtee hyvin.
Olen tarkistanut asetukset moneen kertaa ja ovat niikuin ne pitäisi olla.
Ongelma taisi alkaa siitä kun tämä EU direktiivi yksityisyydestä tuli voimaa.
Welholta tulee ilmoitus, että "This
message does not have authentication information or fails to pass 421-4.7.0
authentication checks. To best protect our users from spam, the 421-4.7.0
message has been blocked."
Mitä moisessa tilanteessa pitäisi tehdä
Missä vika että gmail posti ei lähde.
Käytössä elisanet sähköposti ja dna mobiiliverkko. Muihin sähköposteihin meilit lähtee hyvin.
Olen tarkistanut asetukset moneen kertaa ja ovat niikuin ne pitäisi olla.
Ongelma taisi alkaa siitä kun tämä EU direktiivi yksityisyydestä tuli voimaa.
Welholta tulee ilmoitus, että "This
message does not have authentication information or fails to pass 421-4.7.0
authentication checks. To best protect our users from spam, the 421-4.7.0
message has been blocked."
Mitä moisessa tilanteessa pitäisi tehdä
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates
ergopro kirjoitti:
Mitähän olen tullut tehneeksi että pääsisin niin "arvovaltaiselle" listalle..;D)
Ei ainakaan tule äkkiä mieleen...
Tuolla gmail palstalla puhutaan josta SPF jutusta, jota ei ole noilla lähetetyissä meileissä mukana ja tämä pitäisi tulla tämän mukaan sähköpostilaatikolta eli tässä tapauksessa elisanet:iltä. Mitähän tässä oikein tarkoitetaan.
linkki:
https://productforums.google.com/forum/#!topic/gmail/IcsTToxSk9k
Ei ainakaan tule äkkiä mieleen...
Tuolla gmail palstalla puhutaan josta SPF jutusta, jota ei ole noilla lähetetyissä meileissä mukana ja tämä pitäisi tulla tämän mukaan sähköpostilaatikolta eli tässä tapauksessa elisanet:iltä. Mitähän tässä oikein tarkoitetaan.
linkki:
https://productforums.google.com/forum/#!topic/gmail/IcsTToxSk9k
Hmmm...
Se SPF on Sender Policy Framework , mutta yksittäisen postinkäyttäjän tuskin on mahdollista siihen vaikuttaa , en ainakaan tiedä miten.
Jos käytät lähtevän postin palvelimena smtpa.kolumbus.fi , joka on autentikoiva eli tunnistaa käyttäjän , niin käsittääkseni siitä SPF:stä ei tarvitse olla ihmeissään.
Aloituksessa mainitsemasi virhekoodi 421-4.7.0 voi tarkoittaa montaa muutakin asiaa , joista yksi on jo edellä mainitsemani IP-osoitteen joutuminen mustalle listalle. Aina joskushan käyttämäsi IP-osoite saattaa vaihtua ja jos käy huono tuuri , niin uusi on edellisellä käyttäjällä mennyt mustalle listalle. Sille asialle ei itse voi oikein muuta kuin pakottaa IP-osoite vaihtumaan. Jos kyse on modeemin IP:stä , niin virta pois muutamaksi tunniksi ja sitten takaisin ja mahdollisesti modeemi saa toisen osoitteen , ei kuitenkaan välttämättä.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella Elisalaisten sisäänkirjautuminen
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi