Vastattu

IP-osoitteeni antaa virheilmoituksen outlookin mailiserveriltä

  • 26 May 2020
  • 4 kommenttia
  • 1061 katselukerrat

Minulle on tullut useita virheilmoituksia outlookilta koskien ip-osoitettani. Kokevat sen olevan maineeltaan huono eli ip-osoitteeni lienee jonkinnäköisellä mustalla listalla tms. Aiemmin vastaavaa ongelmaa on ollut jo hyvin pitkään gmailin kanssa jonne lähettämäni viestit saapuvat perille ehkä vasta vuorokauden päästä (virheilmo artikkelin lopussa).
 

This is the mail system at host fgw20-4.mail.saunalahti.fi.  I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.  <xxxxxxx_@outlook.com> failed: outlook.com:     451 4.7.650 The mail server [62.142.5.107] has been temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery information, see https://postmaster.live.com (S775) [SN1NAM01FT026.eop-nam01.prod.protection.outlook.com]  

 

Aiemmin on viikon verran tullut tällaisia:

This is the mail system at host fgw23-4.mail.saunalahti.fi.  #################################################################### # THIS IS A WARNING ONLY.  YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. # ####################################################################  I'm sorry to have to inform you that your message has not yet been delivered to one or more recipients. It's attached below.  <xxxxxxxxx_@outlook.com> delayed: outlook.com:     451 4.7.650 The mail server [62.142.5.110] has been temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery information, see https://postmaster.live.com (S775) [HK2APC01FT050.eop-APC01.prod.protection.outlook.com] 

 

 

gmailin virheilmoitukset ovat seuraavanlaisia:

This is the mail system at host fgw22-4.mail.saunalahti.fi.  #################################################################### # THIS IS A WARNING ONLY.  YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. # ####################################################################  I'm sorry to have to inform you that your message has not yet been delivered to one or more recipients. It's attached below.  <xxxx.xxxxxx@gmail.com> delayed: gmail.com:     421 4.7.0 This message does not have authentication information or fails to pass authentication checks. To best protect our users from spam, the message has been blocked. Please visit  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more information. a10si1609370oos.56 - gsmtp 
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 26 May 2020, 09:58

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Moi! Muutamia ihan samanlaisia ilmoituksia meille on nyt asiakaspalveluun alkanut tipahtelemaan. Valitettavasti silloin tällöin tätä aina käy, että Elisan postipalvelimet löytyvät joltakin mustalta listalta ja sitten lopputulos on tämä. Ilmoitellaan eteenpäin ja korjaillaan näitä parhaamme mukaan, niin pian kuin mahdollista! :relaxed:

Jep. Näyttäisi, että kerran vuodessa näin käy jokseenkin säännöllisesti kesän kynnyksellä.

Laitoin nyt maileja menemään puolitoista tuntia sitten eikä toistaseksi ole virheilmoja saapunut. Yleensä saapuvat täsmällisesti 50 minuutin sisään. Eli jotain on ehkä jo tehty. Jos näin, niin kiitokset, hieno juttu. Alkoi ihmetyttämään kun etenkin vaimolle laittamani viestit saapuivet vasta seuraavana päivänä. :grin:

Käyttäjätaso 7

Harmillista tuollainen estolistalle joutuminen , mutta ei useinkaan ole operaattorin vika. Jos jonkun asiakkaan postitiliä käytetään esim. roskapostitukseen , mikä ei ole kovinkaan harvinaista , niin vastaanottajan postipalvelin useimmiten tulkitsee koko lähettäjän postipalvelimen roskapostilähteeksi ja blokkaa sen.

No mitä asialle on tehtävissä? Ei oikein muuta kuin , että raportoi asiasta omalle palveluntuottajalleen , että he yhdessä vastaanottajan palveluntuottajan kanssa korjaavat asian ellei kyse ole roskapostista.

Lähettäjän palveluntuottajalla kyllä on valvonta ja se ilmoittaa , jos jotakin tiliä käytetään roskapostitukseen ja tarvittaessa tili blokataan.

Joka tapauksessa  taas toimii hyvin . Sama operaatio jälleen vuoden päästä. Voisi olla vaikka puolivuosittainen “perushuolto”.