Vastattu
Lähtevä posti lakkasi toimimasta
Aivan yhtä-äkkiä lähtevä posti lakkasi toimimasta, en varmasti ole muuttanut asetuksia ennen sitä. Nyt olen kaikilla mahdollisilla asetuksilla yrittänyt saada sitä toimimaan SMTP tai SMTPA. Ei toimi. Minulla vaihtui Elisan laajakaista liittymä, DNA -4G liittymään, mutta maksan sähköpostista edelleen Elisalle. Liittyyköjän tämä toimimattomuus tuohon muutokseen? Osaako jokin auttaa tässä asiassa?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JV0600
Mrela77 kirjoitti:
onko vinkkiä probleemaan: Tietokoneen ongelman sain korjattua, oli vaihtunut (en ole itse vaihtanut) lähtevän postin palvelin aivan toisenlaiseen mikä on oikea. Nyt on kännykän sähköposti ohjeman kanssa ongelma. Sähköpostiosoite on hankittu samasta paikasta verkkotunnuksen kanssa(ei kuitenkaan lähtevän postin palvelinta), mutta Elisan liittymä. Ei onnistu smtpa.kolumbus.fi, eikä muutkaan mitä täällä on ehdoteltu. Nyt kaivataan uusia ajatuksia.
Tuon smtpa.kolumbus.fi palvelimen ei ole tarkoituskaan toimia muiden operaattorien sähköpostien kanssa vaan se on tarkoitettu Elisan ja Saunalahden postilaatikoille. Kun kerran sulla on kuitenkin Elisan liittymä, kiinteä?, niin kokeile smtp.kolumbus.fi palvelinta. Ilmoittele lähtikö toimimaan sillä. Ai niin ja ota mahdolliset salaukset pois, sillä sen ainakin pitäisi toimia. Siis ei SSL/TLS-salausta eikä salasanaa.
Edit: nyt vasta huomasin että sullahan onkin mobiili-liittymä, mutta kokeile silti tuota smtp.kolumbus.fi, siis ilman autentikointia ja salauksia.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella Elisalaisten sisäänkirjautuminen
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi