Vastattu

Lähtevä posti lakkasi toimimasta


Aivan yhtä-äkkiä lähtevä posti lakkasi toimimasta, en varmasti ole muuttanut asetuksia ennen sitä. Nyt olen kaikilla mahdollisilla asetuksilla yrittänyt saada sitä toimimaan SMTP tai SMTPA. Ei toimi. Minulla vaihtui Elisan laajakaista liittymä, DNA -4G liittymään, mutta maksan sähköpostista edelleen Elisalle. Liittyyköjän tämä toimimattomuus tuohon muutokseen? Osaako jokin auttaa tässä asiassa?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JV0600 22 marraskuu 2018, 21:07

Mrela77 kirjoitti:

onko vinkkiä probleemaan: Tietokoneen ongelman sain korjattua, oli vaihtunut (en ole itse vaihtanut) lähtevän postin palvelin aivan toisenlaiseen mikä on oikea. Nyt on kännykän sähköposti ohjeman kanssa ongelma. Sähköpostiosoite on hankittu samasta paikasta verkkotunnuksen kanssa(ei kuitenkaan lähtevän postin palvelinta), mutta Elisan liittymä. Ei onnistu smtpa.kolumbus.fi, eikä muutkaan mitä täällä on ehdoteltu. Nyt kaivataan uusia ajatuksia.



Tuon smtpa.kolumbus.fi palvelimen ei ole tarkoituskaan toimia muiden operaattorien sähköpostien kanssa vaan se on tarkoitettu Elisan ja Saunalahden postilaatikoille. Kun kerran sulla on kuitenkin Elisan liittymä, kiinteä?, niin kokeile smtp.kolumbus.fi palvelinta. Ilmoittele lähtikö toimimaan sillä. Ai niin ja ota mahdolliset salaukset pois, sillä sen ainakin pitäisi toimia. Siis ei SSL/TLS-salausta eikä salasanaa.


Edit: nyt vasta huomasin että sullahan onkin mobiili-liittymä, mutta kokeile silti tuota smtp.kolumbus.fi, siis ilman autentikointia ja salauksia.

Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
OJajärvi kirjoitti:

Aivan yhtä-äkkiä lähtevä posti lakkasi toimimasta, en varmasti ole muuttanut asetuksia ennen sitä. Nyt olen kaikilla mahdollisilla asetuksilla yrittänyt saada sitä toimimaan SMTP tai SMTPA. Ei toimi. Minulla vaihtui Elisan laajakaista liittymä, DNA -4G liittymään, mutta maksan sähköpostista edelleen Elisalle. Liittyyköjän tämä toimimattomuus tuohon muutokseen? Osaako jokin auttaa tässä asiassa?



Jos posti on Elisan ja nettiliittymä DNA:n , niin silloin pitää käyttää seuravia asetuksia:

Tuleva posti kuten ennenkin.

Lähtevä posti:

Palvelin smtpa.kolumbus.fi
Portti 465
SSL-salaus
Kirjautuminen ja käyttäjätunnus sekä salasana kuten tulevassa postissa.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkopostin-asetukset/
Kiitoksia neuvosta, tuo SSL -salaus valinta puuttui minun Outlookista. Nyt toimii.
onko vinkkiä probleemaan: Tietokoneen ongelman sain korjattua, oli vaihtunut (en ole itse vaihtanut) lähtevän postin palvelin aivan toisenlaiseen mikä on oikea. Nyt on kännykän sähköposti ohjeman kanssa ongelma. Sähköpostiosoite on hankittu samasta paikasta verkkotunnuksen kanssa(ei kuitenkaan lähtevän postin palvelinta), mutta Elisan liittymä. Ei onnistu smtpa.kolumbus.fi, eikä muutkaan mitä täällä on ehdoteltu. Nyt kaivataan uusia ajatuksia.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki
Mrela77 kirjoitti:

onko vinkkiä probleemaan: Tietokoneen ongelman sain korjattua, oli vaihtunut (en ole itse vaihtanut) lähtevän postin palvelin aivan toisenlaiseen mikä on oikea. Nyt on kännykän sähköposti ohjeman kanssa ongelma. Sähköpostiosoite on hankittu samasta paikasta verkkotunnuksen kanssa(ei kuitenkaan lähtevän postin palvelinta), mutta Elisan liittymä. Ei onnistu smtpa.kolumbus.fi, eikä muutkaan mitä täällä on ehdoteltu. Nyt kaivataan uusia ajatuksia.



Tuon smtpa.kolumbus.fi palvelimen ei ole tarkoituskaan toimia muiden operaattorien sähköpostien kanssa vaan se on tarkoitettu Elisan ja Saunalahden postilaatikoille. Kun kerran sulla on kuitenkin Elisan liittymä, kiinteä?, niin kokeile smtp.kolumbus.fi palvelinta. Ilmoittele lähtikö toimimaan sillä. Ai niin ja ota mahdolliset salaukset pois, sillä sen ainakin pitäisi toimia. Siis ei SSL/TLS-salausta eikä salasanaa.


Edit: nyt vasta huomasin että sullahan onkin mobiili-liittymä, mutta kokeile silti tuota smtp.kolumbus.fi, siis ilman autentikointia ja salauksia.
JV0600 kirjoitti:


Mrela77 kirjoitti:

onko vinkkiä probleemaan: Tietokoneen ongelman sain korjattua, oli vaihtunut (en ole itse vaihtanut) lähtevän postin palvelin aivan toisenlaiseen mikä on oikea. Nyt on kännykän sähköposti ohjeman kanssa ongelma. Sähköpostiosoite on hankittu samasta paikasta verkkotunnuksen kanssa(ei kuitenkaan lähtevän postin palvelinta), mutta Elisan liittymä. Ei onnistu smtpa.kolumbus.fi, eikä muutkaan mitä täällä on ehdoteltu. Nyt kaivataan uusia ajatuksia.

Tuon smtpa.kolumbus.fi palvelimen ei ole tarkoituskaan toimia muiden operaattorien sähköpostien kanssa vaan se on tarkoitettu Elisan ja Saunalahden postilaatikoille. Kun kerran sulla on kuitenkin Elisan liittymä, kiinteä?, niin kokeile smtp.kolumbus.fi palvelinta. Ilmoittele lähtikö toimimaan sillä. Ai niin ja ota mahdolliset salaukset pois, sillä sen ainakin pitäisi toimia. Siis ei SSL/TLS-salausta eikä salasanaa.


Edit: nyt vasta huomasin että sullahan onkin mobiili-liittymä, mutta kokeile silti tuota smtp.kolumbus.fi, siis ilman autentikointia ja salauksia.



Näin pääsi käymään, että nyt kun kokeilin tuota mitä ehdotit (olen kokeillut sitä myös aiemmin, kokeillut siis kaikkea mahdollista ja tuo smtpa.kolumbus.fi ehdotettiin toista kautta), alkoi pelittämään. Olen tämän viikon kokeillut kaikkea maan ja taivaan väliltä, tuo tietokoneen outlook ongelma tuli yhtäkkiä ja siellä oli vaihtunut lähtevän postin palvelin (en itse ole tehnyt sitä) ja sinne oli automaattisesti tullut ehdotus, mikä oli väärä. Hetken aikaa outlook ilmoitteli varmenteesta ja sitten ei enää postit lähteneetkään. Iso kiitos JV0600 !!

Osallistu keskusteluun