mail.kolumbus.fi ei vastaa

  • 17 July 2019
  • 9 kommenttia
  • 2189 katselukerrat

Muutama päivä sitten sähköposti lakkasi toimimasta, sekä puhelimella, tietokoneella, että elisa webmaililla. Kirjautuminen ei siis onnistu. Tietokone sekä puhelimen sähköpostisovellus herjaavat: mail.kolumbus.fi ei vastaa. Webmail ilmoitta, ettei kirjautuminen onnistu.

Sama juttu vaimon sähköpostissa.

Onko mail serveri alhaalla vai mistä moinen johtuu?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Muutama päivä sitten sähköposti lakkasi toimimasta, sekä puhelimella, tietokoneella, että elisa webmaililla. Kirjautuminen ei siis onnistu. Tietokone sekä puhelimen sähköpostisovellus herjaavat: mail.kolumbus.fi ei vastaa. Webmail ilmoitta, ettei kirjautuminen onnistu.

Sama juttu vaimon sähköpostissa.

Onko mail serveri alhaalla vai mistä moinen johtuu?

Meillä kyllä posti toimii eli ei ainakaan palvelin ole alhaalla.

Oletko kokeillut pingata sitä mail.kolumbus.fi osoitetta? Jos pingi onnistuu , niin itse fyysinen yhteys toimii ja ongelma johtuu jostakin muusta.

Jos pingikään ei toimi , niin ilmeisesti jostain kohtaa on "tolpanväli" poikki teiltä postipalvelimelle ja lienee viisainta tehdä vikailmoitus.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Moro @Kepaani ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Jopas nyt 😕 Mitään yleisempää häikkää ei ole tiedossa, eli lisääkkö noi osotteet profiiliisi yksityisiin muistiinpanoihin tai laitatko ne meille yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi 'lle niin katsotaan vähän tarkemmin mikä teidän osoitteita vaivaa? 🙂
Moikka. Minulla samaa ongelmaa sekä koneella , että puhelimen puolella. Puhelin ilmoittaa, että palvelin ei vastaa ja tietokoneessa Elisan postin määritys ei onnistu. Elisan posti tuntuu myös rikkovan Outlookin profiilin. Ohjelma ilmoittaa, että datatiedostoa ei voi luoda mutta kuitenkin luo siitä palasen ja sen jälkeen postin määritys ei onnistu ollenkaan vaan koko profiili pitää poistaa. En pystynyt toistamaan tätä ongelmaa muilla kuin elisan sähköposti osoitteella ;/ eli nyt sitten ei tiedä onko vika teillä vai Microsoftin päässä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Moikka. Minulla samaa ongelmaa sekä koneella , että puhelimen puolella. Puhelin ilmoittaa, että palvelin ei vastaa ja tietokoneessa Elisan postin määritys ei onnistu. Elisan posti tuntuu myös rikkovan Outlookin profiilin. Ohjelma ilmoittaa, että datatiedostoa ei voi luoda mutta kuitenkin luo siitä palasen ja sen jälkeen postin määritys ei onnistu ollenkaan vaan koko profiili pitää poistaa. En pystynyt toistamaan tätä ongelmaa muilla kuin elisan sähköposti osoitteella ;/ eli nyt sitten ei tiedä onko vika teillä vai Microsoftin päässä.
No jopas nyt 😮 Ootko puhelimelle koittanut noita saada näillä ohjeilla toimimaan? Toimiiko sulla webmail ihan normaalisti?
Moikka. Puhelimella alkoi toimimaan eilen, en tosin tehnyt asialle mitään itse vaan ongelma korjantui itsestään. En tiedä tuliko Outlook appiin päivitys vai mikä oli vikana (laitteena PocoPhone). Tietokoneella ongelma on edelleen, edes outlookin uudelleen asennus ei auttanut vaan profiili menee edelleen rikki. Virheilmoitus myös vaihtelee. Välillä ohjelma ilmoittaa ettei datatiedostoa voida luoda ja välillä taaseen ettei palvelimeen saada yhteyttä. Ongelma on sama käyttääkö salattua tai salaamatonta sähköposti palvelinta :/

Webmaili kyllä toimii normaalisti
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Käytätkö tietokoneella laatikon nimeä vai sähköpostiosoitetta kirjautumisessa?
Käyttäjätaso 7
Käytätkö tietokoneella laatikon nimeä vai sähköpostiosoitetta kirjautumisessa?
Niinpä. Lisätäänpä vielä täydentävä vinkki.

Postiohjelmalla kirjautuessa pitäisi toimia tunnuksena joko postiosoite tai laatikon nimi paitsi jos laatikossa on edelleenohjaus muualle , niin silloin toimii vain laatikon nimi.

Ongelma ei nyt tällä kertaa ollut kyllä laatikon nimessä eikä kirjautumis tunnuksessa vaan uusimmassa Outlookin versiossa olevassa bugissa. Outlookin automaattinen tilin luonti työkalu tekee joihinkin imap/pop sekä gmail osoitteisiin väärät asetukset tai jättää jotkin sellaiset asetukset näyttämättä mitä nämä edellä mainitut sähköpostin osoitetyypit tarvitsevat. Tämä ongelma koskee ilmeisesti vain uusinta Outlookin versiota, vanhemmat kun käyttävät erinlaista tilin luonti työkalua.

Sain tilin kuitenkin lisättyä seuraavasti (windows 10): 1. Avaa käynnistä valikko ja etsi ohjauspaneeli. 2. Kirjoita ohjauspaneelin hakukenttään Outlook. 3. Valitse Mail (Microsoft Outlook 2016. 4. Valitse sähköpostitilit osio. 5. Avautuvasta ikkunasta pääset uusi painikkeella luomaan tilin Outlookin vanhalla profiilin luonti työkalulla, joka antaa sinun määrittää manuaalisesti kaikki Elisan (ja muiden imap/pop) tilien asetukset oikein 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Mahtavaa työtä @Cryzantine ! Kiitokset kattavasta testauksesta sekä selkeistä ohjeista miten ongelman saa kierrettyä! 🙂 Merkkasin tuon ohjeesi vähän näkyvämmäksi tähän keskusteluun niin se löytyy helpommin 🙂