Ihan sama kirjaudunko elisan webmailiin kännykällä vai tietokoneella, niin uutta viestiä kirjoittaessani asetuksena on se, että lähettäjänä näkyy vain sähköpostiosoitteeni. Joudun erikseen vaihtamaan “näytä nimet” tietokoneella kun haluan vastaanottajan näkevän nimeni. Kännykällä tämä ei edes ole mahdollista, kyseinen valikko ei tule näkyviin kännykällä.
Vaikka menen asetuksiin → sähköposti → uusi viesti → oletuslähettäjä, niin siellä näkyy vain sähköpostiosoitteeni. Ei nimeä.
En saa siis millään asetettua omaa nimeäni oletukseksi kun kirjoitan viestejä. Tietokoneella minun pitää vaihtaa se joka kerta erikseen klikkaamalla, mutta kännykällä webmailissa se ei ole mahdollista.
Asiakaspalvelu ei osannut auttaa, vaan ehdotti maksullista omaguru-palvelua ja kun kysyin että saavatko he asian varmuudella kuntoon, niin vastaus oli ettei sitä voida taata. Lasku tulee kuulemma kyllä joka tapauksessa.
En ollut täysin tyytyväinen asiakaspalvelun ehdottamaan maksulliseen kokeiluun, joten päätin kysyä täältä: osaako joku neuvoa miten saan tallennettua uusiin viesteihin nimeni oletuksena tuon nykyisen sähköpostiosoitteen sijaan?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates
wen00 kirjoitti:
Kiitos vinkistä, pitääkin tutustua tuohon ideapajaan.
Asiakaspalvelu nimittäin vastasi jo ja eivät voi tehdä asialle mitään. Ehdottivat kuitenkin maksullista omaguru -palvelua taas kerran. Ei kuitenkaan ollut takeita, että sitäkään kautta asia tulisi kuntoon.
Eli pitää tutustua ideapajaan ajan kanssa hieman myöhemmin.
Elisan Webmailin käyttöliittymä on ulkopuolisen ohjelmistotoimittajan tuote , jonka Elisa on ostanut käyttöönsä. Siis kyseessä ei ole Elisan oma tuote ja silloin siihen muutoksia ei tee Elisa itse , vaan tilaa ne tarvittaessa ohjelmiston toimittajalta.
Omagurut ovat Elisan omaa henkilökuntaa , jotka neuvovat Elisan asiakkaita erilaisissa ongelmissa maksua vastaan. Omaguruilla ei ole mitään valtuuksia muuttaa ulkopuolisen yrityksen ohjelmistoa eivätkä edes osaisikaan. Siis kyllä se aspa on taas ladellut ihan puuta heinää.
Kun teet Ideapajassa aloitteen siitä sähköpostin muutoksesta , niin se jollakin aikataululla arvioidaan Elisalla ja tarvittaessa tilataan ohjelmistotoimittajalta muutos käyttöliittymään. Siis tuo kertomasi lähettäjän nimen asettaminen viestiin lähettäjätiedoksi ei ole vika , vaan ohjelmiston ominaisuus , joka vaatii ohjelmistomuutoksen. No nähtäväksi jää katsooko Elisa asian sellaiseksi , että se haluaa tilata ohjelmistoon maksullisen muutoksen , mutta se selviää sitten aikanaan.
Eipä sitä nimeä näytä sieltä Oletuslähettäjä kohdasta saavan.
Se “Näytä nimet” näyttää olevan ainoana ns. kertakäyttövaihtoehtona. Puhelimessahan lukeekin, että nimeä ei näytetä, eikä tuota “Näytä nimet” vaihtoehtoakaan ole.
Voihan sitä laittaa palautetta/toivetta
vaikka OmaElisan kautta:
Omaelisa / Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit> Uusi viesti>Palvelun tai tuotteen käyttö>Elisan sähköpostipalvelu/Sähköposti
Kokeillaan mitä OmaElisan kautta lähetetty viesti saa aikaan. Aiempi asiakaspalvelija kun ei luvannut viedä asiaa eteenpäin.
Mutta tämä oli hyvä vahvistus sille, ettei kannattanut ottaa maksullista omagurua tähänkään asiaan.
Kiitos vastauksesta!
Toki onhan sekin mahdollista , että teet täällä Yhteisössä asiasta ihan oikean aloitteen Ideapajassa. Ideapajan aloitteet menevät viralliseen prosessiin , mutta yksittäiset viestit aspaan menevät yleensä ö-mappiin suoraan.
Kiitos vinkistä, pitääkin tutustua tuohon ideapajaan.
Asiakaspalvelu nimittäin vastasi jo ja eivät voi tehdä asialle mitään. Ehdottivat kuitenkin maksullista omaguru -palvelua taas kerran. Ei kuitenkaan ollut takeita, että sitäkään kautta asia tulisi kuntoon.
Eli pitää tutustua ideapajaan ajan kanssa hieman myöhemmin.
Kiitos vinkistä, pitääkin tutustua tuohon ideapajaan.
Asiakaspalvelu nimittäin vastasi jo ja eivät voi tehdä asialle mitään. Ehdottivat kuitenkin maksullista omaguru -palvelua taas kerran. Ei kuitenkaan ollut takeita, että sitäkään kautta asia tulisi kuntoon.
Eli pitää tutustua ideapajaan ajan kanssa hieman myöhemmin.
Kiitos vinkistä, pitääkin tutustua tuohon ideapajaan.
Asiakaspalvelu nimittäin vastasi jo ja eivät voi tehdä asialle mitään. Ehdottivat kuitenkin maksullista omaguru -palvelua taas kerran. Ei kuitenkaan ollut takeita, että sitäkään kautta asia tulisi kuntoon.
Eli pitää tutustua ideapajaan ajan kanssa hieman myöhemmin.
Elisan Webmailin käyttöliittymä on ulkopuolisen ohjelmistotoimittajan tuote , jonka Elisa on ostanut käyttöönsä. Siis kyseessä ei ole Elisan oma tuote ja silloin siihen muutoksia ei tee Elisa itse , vaan tilaa ne tarvittaessa ohjelmiston toimittajalta.
Omagurut ovat Elisan omaa henkilökuntaa , jotka neuvovat Elisan asiakkaita erilaisissa ongelmissa maksua vastaan. Omaguruilla ei ole mitään valtuuksia muuttaa ulkopuolisen yrityksen ohjelmistoa eivätkä edes osaisikaan. Siis kyllä se aspa on taas ladellut ihan puuta heinää.
Kun teet Ideapajassa aloitteen siitä sähköpostin muutoksesta , niin se jollakin aikataululla arvioidaan Elisalla ja tarvittaessa tilataan ohjelmistotoimittajalta muutos käyttöliittymään. Siis tuo kertomasi lähettäjän nimen asettaminen viestiin lähettäjätiedoksi ei ole vika , vaan ohjelmiston ominaisuus , joka vaatii ohjelmistomuutoksen. No nähtäväksi jää katsooko Elisa asian sellaiseksi , että se haluaa tilata ohjelmistoon maksullisen muutoksen , mutta se selviää sitten aikanaan.
Kaksi kuukautta vanhassa ketjussa sähköpostin ominaisuusongelman
tiedustelusta/palautteesta tuollaista:
“Varmistetaan, että menee niin sanotusti prosessien mukaan. OmaElisan kautta viestimällä menee suoraan oikeaan paikkaan ja oikealla tavalla. Halutaan ehdottomasti varmistaa, että myös vastaukset saadaan ajallaan, niin tuo OmaElisan kautta viestintä on ehdottomasti paras tapa.
OmaElisasta → Asiakaspalvelu → Asiakaspalvelun viestit → Uusi viesti → Valitse sopiva aihe → Kuvaile tilanne tarkasti ja mahdollisesti liitteiden kera”
Kaksi kuukautta vanhassa ketjussa sähköpostin ominaisuusongelman
tiedustelusta/palautteesta tuollaista:
“Varmistetaan, että menee niin sanotusti prosessien mukaan. OmaElisan kautta viestimällä menee suoraan oikeaan paikkaan ja oikealla tavalla. Halutaan ehdottomasti varmistaa, että myös vastaukset saadaan ajallaan, niin tuo OmaElisan kautta viestintä on ehdottomasti paras tapa.
OmaElisasta → Asiakaspalvelu → Asiakaspalvelun viestit → Uusi viesti → Valitse sopiva aihe → Kuvaile tilanne tarkasti ja mahdollisesti liitteiden kera”
Miksei sitä Oma Elisankin kautta voi tehdä muutospyyntöjä , mutta minä ymmärrän asian niin , että se on soveliainta silloin , kun kyse on esim. yksittäisen asiakkaan liittymässä olevasta ongelmasta ja jonka Elisan henkilökunta voi itse korjata.
Tässä kyseisessä tapauksessa on kyse kaikkia Elisan Webmailin käyttäjiä koskevasta ominaisuudesta , jota Elisa ei voi itse muuttaa , vaan heidän on tilattava korjaus ohjelmiston toimittajalta. Silloin on viisaampaa tehdä asiasta ihan oikea muutosehdotus Ideapajaan. Ei Elisa tällaisia maksullisia muutoksia teetä , jos vain yksi asiakas sellaista pyytää , vaan asiaan pitää saada tukea isommalta käyttäjäjoukolta.
Kaksi kuukautta vanhassa ketjussa sähköpostin ominaisuusongelman
tiedustelusta/palautteesta tuollaista:
“Varmistetaan, että menee niin sanotusti prosessien mukaan. OmaElisan kautta viestimällä menee suoraan oikeaan paikkaan ja oikealla tavalla. Halutaan ehdottomasti varmistaa, että myös vastaukset saadaan ajallaan, niin tuo OmaElisan kautta viestintä on ehdottomasti paras tapa.
OmaElisasta → Asiakaspalvelu → Asiakaspalvelun viestit → Uusi viesti → Valitse sopiva aihe → Kuvaile tilanne tarkasti ja mahdollisesti liitteiden kera”
Miksei sitä Oma Elisankin kautta voi tehdä muutospyyntöjä , mutta minä ymmärrän asian niin , että se on soveliainta silloin , kun kyse on esim. yksittäisen asiakkaan liittymässä olevasta ongelmasta ja jonka Elisan henkilökunta voi itse korjata.
Tässä kyseisessä tapauksessa on kyse kaikkia Elisan Webmailin käyttäjiä koskevasta ominaisuudesta , jota Elisa ei voi itse muuttaa , vaan heidän on tilattava korjaus ohjelmiston toimittajalta. Silloin on viisaampaa tehdä asiasta ihan oikea muutosehdotus Ideapajaan. Ei Elisa tällaisia maksullisia muutoksia teetä , jos vain yksi asiakas sellaista pyytää , vaan asiaan pitää saada tukea isommalta käyttäjäjoukolta.
Kaikkien käyttäjien ominaisuudesta kyse lainauksessakin.
Kaksi kuukautta vanhassa ketjussa sähköpostin ominaisuusongelman
tiedustelusta/palautteesta tuollaista:
“Varmistetaan, että menee niin sanotusti prosessien mukaan. OmaElisan kautta viestimällä menee suoraan oikeaan paikkaan ja oikealla tavalla. Halutaan ehdottomasti varmistaa, että myös vastaukset saadaan ajallaan, niin tuo OmaElisan kautta viestintä on ehdottomasti paras tapa.
OmaElisasta → Asiakaspalvelu → Asiakaspalvelun viestit → Uusi viesti → Valitse sopiva aihe → Kuvaile tilanne tarkasti ja mahdollisesti liitteiden kera”
Miksei sitä Oma Elisankin kautta voi tehdä muutospyyntöjä , mutta minä ymmärrän asian niin , että se on soveliainta silloin , kun kyse on esim. yksittäisen asiakkaan liittymässä olevasta ongelmasta ja jonka Elisan henkilökunta voi itse korjata.
Tässä kyseisessä tapauksessa on kyse kaikkia Elisan Webmailin käyttäjiä koskevasta ominaisuudesta , jota Elisa ei voi itse muuttaa , vaan heidän on tilattava korjaus ohjelmiston toimittajalta. Silloin on viisaampaa tehdä asiasta ihan oikea muutosehdotus Ideapajaan. Ei Elisa tällaisia maksullisia muutoksia teetä , jos vain yksi asiakas sellaista pyytää , vaan asiaan pitää saada tukea isommalta käyttäjäjoukolta.
Niinpä , mutta sen asian Elisa ratkaisi niin , että asialle ei ole tarpeen tehdä mitään , vaan asiakas voi itse asetuksia säätämällä päästä parempaan lopputulokseen.
Tässä tapauksessa ei asiakas eikä elisalaisetkaan voi asiaa itse korjata , vaan pitäisi tilata muutos ohjelmistotoimittajalta. Luulenpa , että ei Elisa mitään tilaa ilman , että se saa asiakkailta laajaa kannatusta ja sitä ehdotus voi saada vain Ideapajan kautta.
Kaksi kuukautta vanhassa ketjussa sähköpostin ominaisuusongelman
tiedustelusta/palautteesta tuollaista:
“Varmistetaan, että menee niin sanotusti prosessien mukaan. OmaElisan kautta viestimällä menee suoraan oikeaan paikkaan ja oikealla tavalla. Halutaan ehdottomasti varmistaa, että myös vastaukset saadaan ajallaan, niin tuo OmaElisan kautta viestintä on ehdottomasti paras tapa.
OmaElisasta → Asiakaspalvelu → Asiakaspalvelun viestit → Uusi viesti → Valitse sopiva aihe → Kuvaile tilanne tarkasti ja mahdollisesti liitteiden kera”
Miksei sitä Oma Elisankin kautta voi tehdä muutospyyntöjä , mutta minä ymmärrän asian niin , että se on soveliainta silloin , kun kyse on esim. yksittäisen asiakkaan liittymässä olevasta ongelmasta ja jonka Elisan henkilökunta voi itse korjata.
Tässä kyseisessä tapauksessa on kyse kaikkia Elisan Webmailin käyttäjiä koskevasta ominaisuudesta , jota Elisa ei voi itse muuttaa , vaan heidän on tilattava korjaus ohjelmiston toimittajalta. Silloin on viisaampaa tehdä asiasta ihan oikea muutosehdotus Ideapajaan. Ei Elisa tällaisia maksullisia muutoksia teetä , jos vain yksi asiakas sellaista pyytää , vaan asiaan pitää saada tukea isommalta käyttäjäjoukolta.
Niinpä , mutta sen asian Elisa ratkaisi niin , että asialle ei ole tarpeen tehdä mitään , vaan asiakas voi itse asetuksia säätämällä päästä parempaan lopputulokseen.
Tässä tapauksessa ei asiakas eikä elisalaisetkaan voi asiaa itse korjata , vaan pitäisi tilata muutos ohjelmistotoimittajalta. Luulenpa , että ei Elisa mitään tilaa ilman , että se saa asiakkailta laajaa kannatusta ja sitä ehdotus voi saada vain Ideapajan kautta.
Juu, aika laajaa varmaan pitää kannatuksen olla.
Se vaan vähän ihmetyttää, ettei asiakaspalvelu ota enää palautetta/toivetta ollenkaan vietäväksi eteenpäin. Ennen otti. Varmaan moni kuitenkin kyselee toivetta samoistakin vaivoista ja kaikkien sama toive saattaisi toteutuakin, kun ne vaan
etenisi edellä mainittuun “oikeaan Paikkaan”. ( Enää ei näköjään etene).
No, eipä tässä mitään henkilökohtaista ongelmaa ole.
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.