Vastattu

Onko Elisan palveluissa riittävää laadunvalvontaa?

  • 10 November 2020
  • 2 kommenttia
  • 907 katselukerrat

Käytin vuoteen 2008 saakka Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelua. Lopetin niiden käytön muutettuani ulkomaille. Palasin takaisin Suomeen vuonna 2016, mutta aivan toiselle paikkakunnalle, kuin missä olin aiemmin asunut.

 

Sain Elisalta paperilaskun (koskien Elisa sähköpostipalvelua) 12 vuotta vanhalla osoitteella. Sähköposteja tai kotisivupalvelua ei ole myöskään käytetty vuodesta 2008 lukien.

 

Paperilasku tuli Postin edelleen lähetyksenä nykyiseen osoitteeseen (laskun numero numerosarja). Mitään aiempaa postia Elisalta ei ole saapunut, kuten esimerkiksi ystävällistä huomautusta, ”olethan tietoinen, että omaat Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelun , jossa Elisa siirtyy maksulliseen palveluun vuoden 2020 aikana.” Jos ensimmäinen yhteydenotto tapahtuu 12 vuoden jälkeen laskun perusteella, on paikallaan istua pöydän ympärille pohtimaan missä meni vikaan. 
 

Jos Elisa ei päivitä edes asiakasrekisterinsä osoitetietoja ajantasalle, mitä muuta jää asiakkaiden vastuulle?

 

Laskun numero piilotettu // suvi 10.11.2020

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 10 November 2020, 15:51

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Käytin vuoteen 2008 saakka Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelua. Lopetin niiden käytön muutettuani ulkomaille. Palasin takaisin Suomeen vuonna 2016, mutta aivan toiselle paikkakunnalle, kuin missä olin aiemmin asunut.

 

Sain Elisalta paperilaskun (koskien Elisa sähköpostipalvelua) 12 vuotta vanhalla osoitteella. Sähköposteja tai kotisivupalvelua ei ole myöskään käytetty vuodesta 2008 lukien.

 

Paperilasku tuli Postin edelleen lähetyksenä nykyiseen osoitteeseen (laskun numero numerosarja). Mitään aiempaa postia Elisalta ei ole saapunut, kuten esimerkiksi ystävällistä huomautusta, ”olethan tietoinen, että omaat Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelun , jossa Elisa siirtyy maksulliseen palveluun vuoden 2020 aikana.” Jos ensimmäinen yhteydenotto tapahtuu 12 vuoden jälkeen laskun perusteella, on paikallaan istua pöydän ympärille pohtimaan missä meni vikaan. 
 

Jos Elisa ei päivitä edes asiakasrekisterinsä osoitetietoja ajantasalle, mitä muuta jää asiakkaiden vastuulle?

 

Laskun numero piilotettu // suvi 10.11.2020

Hei @suivaantunut ja tervetuloa OmaYhteisöön! 👋 Meidän laskutusosoitteet päivittyvät pääsääntöisesti automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen kautta. Jos lopetit tuon sopimuksen tuolloin vuonna 2008 ja tuo oli ainoa sopimus nimissäsi niin sen jälkeen asiakkuutesi meni kiinni. Kuitenkin kun tuo tuolloin ilmainen sähköpostiosoite jäi auki niin laskutus tuolla vanhalla asiakkuudella tänä vuonna avautui osana tätä muutosta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkoposti-uudistuu/ . Nyt laskut tulivat paperisena sen takia sillä se on varmin tapa asiakas tavoittaa, mutta tässä tapauksessa lähetys oli nähtävästi mennyt monella kilometrillä sekä vuodella ohi ja pahoittelen tätä tapahtunutta 😔 Laitatko meille yksityisviestiä niin voidaan tuo lasku vielä katsoa läpi ja tarvittaessa vanha posti sulkea.

Kirjauduin jo Elisaan pankkitunnuksin. Maksoin laskun, ja lopetin sähköpostipalvelun. Siitähän tässä ei ole kyse, etteikö Elisa voi muuttaa palveluperiaatetta, mutta että se tapahtuu asiakasta kuulematta, on jo ennenkuulumatonta, jopa sopimusrikkomus. Se rikkoo myös oikeusturvaa. Entä jos posti ei olisikaan jälleenlähettänyt laskua, tai olisin edelleen ulkomailla, ja ensimmäiseksi yhteydenotoksi muodostuikin siten maksuhäiriömerkintä.