Käytin vuoteen 2008 saakka Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelua. Lopetin niiden käytön muutettuani ulkomaille. Palasin takaisin Suomeen vuonna 2016, mutta aivan toiselle paikkakunnalle, kuin missä olin aiemmin asunut.
Sain Elisalta paperilaskun (koskien Elisa sähköpostipalvelua) 12 vuotta vanhalla osoitteella. Sähköposteja tai kotisivupalvelua ei ole myöskään käytetty vuodesta 2008 lukien.
Paperilasku tuli Postin edelleen lähetyksenä nykyiseen osoitteeseen (laskun numero numerosarja). Mitään aiempaa postia Elisalta ei ole saapunut, kuten esimerkiksi ystävällistä huomautusta, ”olethan tietoinen, että omaat Elisan sähköposti- ja kotisivupalvelun , jossa Elisa siirtyy maksulliseen palveluun vuoden 2020 aikana.” Jos ensimmäinen yhteydenotto tapahtuu 12 vuoden jälkeen laskun perusteella, on paikallaan istua pöydän ympärille pohtimaan missä meni vikaan.
Jos Elisa ei päivitä edes asiakasrekisterinsä osoitetietoja ajantasalle, mitä muuta jää asiakkaiden vastuulle?
Laskun numero piilotettu // suvi 10.11.2020