Vastattu

POP-palvelinasetukset IMAP:ksi

  • 9 November 2018
  • 3 kommenttia
  • 1702 katselukerrat

Jos vanhan saunalahti.fi -postiosoitteen, minkä setukset ovat POP-palvelimella haluaa muuttaa IMAP:ksi, niin miten toimitaan?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 9 November 2018, 12:43

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Tervetuloa OmaYhteisöön Minttum!

Käyttämässäsi sähköpostisovelluksessa pitää tehdä asetuksiin muutoksia siten, että sovellus alkaa käyttämään POP -protokollan sijaan IMAPia. Joissain tapauksissa saattaa olla helpompaa luoda koko tili uudelleen käyttäen IMAP -asetuksia.

Saapuvalle postille:
  • Palvelin: mail.kolumbus.fi
  • Protokolla: IMAP4 (portti 993)
  • SSL -suojaus: Kyllä (suojaamattomassa yhteydessä käytä IMAP4 -porttia 143)
  • Palvelin edellyttää kirjautumista: Kyllä
Lähtevälle postille:
  • Palvelin: smtpa.kolumbus.fi
  • Protokolla: SMTP (portti 465)
  • SSL -suojaus: Kyllä
  • Palvelin edellyttää kirjautumista: Kyllä
Sähköpostin asetukset löytyvät myös täältä:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkopostin-asetukset/
Hei, kiitos. Miten tuo tili luodaan kokonaan uudelleen, kun minulla on saunalahti.fi -osoite ja siihen oma käyttäjänimi. Toimiiko kaikki vanha posti ym sitten heti uudessa palvelimessa? Eli kaikki lähetetyt ja saapuneet näkyy ja tuleva posti saapuu, ettei tee virheilmoitusta. Haluan pitää tuon saunalahti.fi-osoitteen edelleen
Vanhassa oli posti.saunalahti.fi. määrityksenä POP:ille eli en ole käyttänyt kolumbus.fi:tä. Miten vanha tili mahdollisesti poistetaan ja suosutuuko käyttämään silti saunalahti.fi -osoitetta?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Itse Saunalahden sähköpostiin ei pidä / tarvitse tehdä mitään muutoksia. Sähköpostiosoitteesi ei siis muutu miksikään, koska siihen ei tarvitse koskea.

Muutokset tehdään ainoastaan siihen sovellukseen, jolla sähköpostia käytetään esim. Outlook tai puhelimen / tabletin / tietokoneen oma sähköpostisovellus. Ja tuolla tilin luomisella uudelleen tarkoitin juuri tätä käytössä olevaa sovellusta, en Elisan palvelimella olevaa sähköpostia.

Kerrotko hiukan tarkemmin, miten ja millä laitteella ja sovelluksella sähköpostia käytät? Olisi täten hiukan helpompi antaa selkeämpiä vastauksia.