Vastattu

Salaamattoman sähköpostipalvelimen SMTP-asetukset ei toimi.

  • 16 May 2017
  • 5 kommenttia
  • 2683 katselukerrat

Kehityksessä oleva etälaite käyttää sim800L moduulia firmware-versiolla joka ei tue SSL suojausta. Yhteys verkkoon onnistuu, mutta yhteys lähtevän postin palvelimeen ei.
Laite on juuri testattu toimivaksi salaamattomalla ulkomaalaisella geneerisellä SMTP-palvelimella käyttäen porttia 2525, joten ei uskoisi vian olevan täällä päässä.

Elisan ohjeiden mukaan konfiguroitu yhteys ei toimi seuraavilla asetuksilla.

Smtp-palvelin: posti.saunalahti.fi
Portti: 25
Käyttäjätunnus ja salasana: henkilökohtaisen dataliittymän oma.elisassa määritetyt sähköposti ja sähköpostin salasana, eli etu.suku@saunalahti.fi.

Yritetty on myös smtp.kolumbus.fi. Yhteys ei toimi henkilökohtaisen dataliittymän simkortillakaan.

Moduulin vikailmoitus on "SMTP server response error"

Mikä neuvoksi?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 16 May 2017, 14:59

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7


Moduulin vikailmoitus on "SMTP server response error"

Mikä neuvoksi?


Hmmm...

Joillakin laitteilla /ohjelmilla lähtevä posti ei oikein toimi , jos käyttäjätunnuksena on postiosoite. Itselläni on tunnuksena postilaatikon nimi ja se pelaa paremmin. Ongelmana voi olla , että laatikon nimeä ei näy Oma Elisassa , mutta Oma Saunalahdessa ne toistaiseksi ovat.

Laatikon nimen voi selvittää lähettämällä ko. tililtä testiviestin itselleen. laatikon nimi löytyy jostakin lähetystiedoista.

Kannattanee kokeilla , jos mahdollista , mutta jos ei auta , niin sitten en tiedä. Vai auttaisiko vikailmoitus??
Kiitos vastauksesta.

Kyse ei siis ole ongelmasta laitteessa, mikäli sitä tarkoitit. Sähköpostiosoitteen syöttäminen kokonaisena on testattu toimivaksi. Testasin toki jos yhteys olisi toiminut laatikon nimellä, mutta ei toimi. Saunalahden palvelin ei vastaa. Kyse ei tässä tapauksessa taida olla edes vielä autentikaatiovaiheesta, jos kerran virhetilanne tulee jo ottaessa yhteyttä SMTP-palvelimeen?

Pitänee tehdä vikailmoitus tai vaihtaa operaattoria. Jälkimmäinen lienee helpompaa. Asiakaspalveluakaan ei sähköpostipalveluun ole tarjolla maksutta, koska ei kuulu peruspalveluihin.
Käyttäjätaso 7
Asiakaspalveluakaan ei sähköpostipalveluun ole tarjolla maksutta, koska ei kuulu peruspalveluihin.

Netin kautta yhteyttä voi ottaa kyllä käsittääkseni ihan ilmaiseksi asiassa kuin asiassa. Toki silloin vastausta saa odottaa vähintään viikon.

Alla olevaa linkkiä olen joskus käyttänyt ja myös Oma Elisan kautta voi viestejä aspaan lähettää. Ja löytyypä yhteystiedot myös tukisivuilta.

https://my.surveypal.com/app/form?_d=0&_sid=359080345&_k=v5gou91w2ryHliohxjk5OzsjfcJqufIu-J8s_ZppKMXEC4we7aIpkq5CPuGCQBgi&_hid=Viesti-Elisan-asiakaspalveluun

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Sitten on vielä chatti , jonne pääsee aika monelta Elisan sivulta. Chatin etu on realiaikaisuus , mutta huono puoli , että välttämättä keskustelukumppani ei asiasta ymmärrä yhtään mitään.
Toki. Kyselin täällä palstalla aivan viimeisenä vaihtoehtona. Chatti, aspa, oma.elisan viestipalvelu ja tekninen tuki on käyty läpi. Kukaan ei osaa neuvoa muuta kuin omagurulle. Luonnollisesti se ei ole taloudellista tässä tilanteessa. Harmillista.
Käyttäjätaso 7
Niinpä.

Tuo salaamaton palvelin ei tarvitse autentikointia laisinkaan , mutta se toimii vain oman operaattorin verkossa. Siis nettiyhteyden tulee olla samalta operaattorilta kuin postipalvelukin. (Autentikoiva palvelu toimii verkossa kuin verkossa tai ainakin pitäisi.)

Jos näin on , mutta ei toimi , niin hankalaksi menee. Pitäisi ainakin nähdä tarkempi palvelimen lähettämä virheilmoitus kokonaisuudessaan. Siitä kenties voi jotakin arvailla.