Saunalahti.fi -domainin sähköposti lakkasi toimimasta Thunderbird-ohjelmassa, eikä auta jos sinne määrittelee mail.kolumbus.fi tai muutakaan kolumbus.fi -palvelinta. Osoite toimii selainpohjaisessa sähköpostissa.
Millä palvelinmäärityksillä saunalahti.fi -osoitteet saa taas toimimaan sähköpostisovelluksessa?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hmflc
Nyt siellä on näköjään asetukset tai käyttöoikeudet muutettu ja ko. osoite toimii ensimmäistä kertaa sekä kolumbus.fi että saunalahti.fi -palvelimilla. Asiasta ei tullut mitään ilmoitusta ja huomasin sen ainoastaan sen takia, että tein muitakin uudelleenmäärityksiä.
Kiitos kommentista. Nuo ohjeen mukaiset asetukset ovat olleet käytössä muutaman päivän, siitä lähtien, kun saunalahden serveri lakkasi toimimasta. Kokeilin niitä myös vuosia sitten, kun määrittelin kaikki toimivat kolumbus.fi -sähköpostit. Kyseisessä ikivanhassa saunalahti.fi - osoitteessa ei ole ennen eikä nyt toiminut kolumbus.fi -sähköpostipalvelin.
Olisi hyvä saada Elisan selvitys, mitä palvelinpäässä on muutettu -- nythän on esim. usenet -palvelut ajettu alas. Tai vielä tärkeämpää olisi kuulla, mitkä ovat oikeat uudet määritykset.
Olisi hyvä saada Elisan selvitys, mitä palvelinpäässä on muutettu -- nythän on esim. usenet -palvelut ajettu alas. Tai vielä tärkeämpää olisi kuulla, mitkä ovat oikeat uudet määritykset.
En ole elisalainen , mutta minulla saunalahden postit ovat toimineet Thunderbirdillä noilla em. asetuksilla jo vuosia enkä ole havainnut mitään muutoksia.
Siis kyseessä lienee yksittäisen postitilin ongelma eikä mikään palvelinmuutos. Tee asiasta vikailmoitus esim. yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle ja anna tarvittavat tiedot postitilistäsi ja pyydä tarkistamaan/korjaamaan.
Toki jos et ole vielä sitä tehnyt , niin postitilin poistaminen Thunderbirdistä ja uudelleen luonti voi myös auttaa , mikäli vika on siinä.
Jos tili lakkaa toimimasta kaikista asiakaspään laitteissa yhtä aikaa, se on varmasti Elisan toimenpiteistä kiinni. Tuo OmaYhteisö-tiimi viittasi pelkästään moneen kertaan katsottuun sähköpostin asetukset ohjeeseen, mitkä asetukset toimivat 4/5 tileistä, mutta eivät koskaan ole toimineet tällä saunalahden tilillä. Lisäksi OmaYhteisö-tiimi antoi OmaGuru -tuen numeron. Mahtaa olla tuottava bisnes poistaa satunnaisten käyttäjien oikeuksia ja sen jälkeen pakottaa ne soittamaan ylihinnoiteltuun maksulliseen numeroon, josta ei aiempien kokemusten mukaan ole mitään hyötyä. Mitäköhän kuluttaja-asiamies asiasta sanoo? Joka tapauksessa taitaa olla korkea aika vaihtaa operaattoria.
Jos tili lakkaa toimimasta kaikista asiakaspään laitteissa yhtä aikaa, se on varmasti Elisan toimenpiteistä kiinni. Tuo OmaYhteisö-tiimi viittasi pelkästään moneen kertaan katsottuun sähköpostin asetukset ohjeeseen, mitkä asetukset toimivat 4/5 tileistä, mutta eivät koskaan ole toimineet tällä saunalahden tilillä.
Ohhoh. Eivät sitten vaivautuneet tekemään postitilillesi mitään? No ainahan sitä voi tehdä ihan oikean vikailmoituksen.
Lisäksi OmaYhteisö-tiimi antoi OmaGuru -tuen numeron. Mahtaa olla tuottava bisnes poistaa satunnaisten käyttäjien oikeuksia ja sen jälkeen pakottaa ne soittamaan ylihinnoiteltuun maksulliseen numeroon, josta ei aiempien kokemusten mukaan ole mitään hyötyä. Mitäköhän kuluttaja-asiamies asiasta sanoo? Joka tapauksessa taitaa olla korkea aika vaihtaa operaattoria.
Juu gurulle ei kannata soittaa. Jos asia ei oikene , niin sitten vain operaattori vaihtoon.
Nyt siellä on näköjään asetukset tai käyttöoikeudet muutettu ja ko. osoite toimii ensimmäistä kertaa sekä kolumbus.fi että saunalahti.fi -palvelimilla. Asiasta ei tullut mitään ilmoitusta ja huomasin sen ainoastaan sen takia, että tein muitakin uudelleenmäärityksiä.
-- Lisäksi OmaYhteisö-tiimi antoi OmaGuru-tuen numeron. Mahtaa olla tuottava bisnes poistaa satunnaisten käyttäjien oikeuksia ja sen jälkeen pakottaa ne soittamaan ylihinnoiteltuun maksulliseen numeroon, josta ei aiempien kokemusten mukaan ole mitään hyötyä. --
Tuo OmaGuru-tuputus on kyllä kuin tauti Elisalla. Kokemusta on myös esimerkiksi DNA:n ja Telian palveluista, muun muassa lähipiirin kautta, ja omakohtaisestikin, eikä vastaavan tyyppistä tuputusta ole muilla operaattoreilla tullut vastaan. Milteipä asiaan kuin asiaan ensimmäisenä Elisan asiakaspalvelijat kehottavat soittelemaan tuohon kalliiseen OmaGuruun. Aivan hiljattain, kun minulle heräsi kysyttävää Elisan asiakkaiden tietosuoja-asioihin liittyen, sain asiakaspalveluchatissa vastauksena ensin vänkäystä, että pitäisi muka OmaGurulle soitella. 😅 🤣 Muutaman virkkeen jälkeen sitten Elisan asiakaspalvelijakin tuli niin sanotusti tolkkuihinsa, ja vahvistui käsitys, jonka olinkin jo alustavasti päätellyt: yhteydenotto Elisan tietosuojavastaavaan (sähköpostitse tietosuojavastaava📮elisa.fi).
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.