Skip to main content
Vastattu

Elisa Viihde Viaplay pätkii

  • 12. maaliskuuta 2022
  • 19 kommenttia
  • 2066 katselukerrat

Forum|alt.badge.img

Elisa Viihde Viaplay nykii ja pätkii Elisa viihde boksin kautta. Boksi 7800 tyyppiä. F1 talvitestit jäätyy minuutin parin välein. Muilla laitteilla samassa verkossa ei ole samaa ilmiötä.

Ja, kaikki päivitykset, välimuistit ja kymmenen buuttausta tehty.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen

@JuusoV - Olitko tarkistanut sekä sovelluksen että puhelimen ohjelmistopäivitykset, että kaikki on ajantasalla? 

 

Toista nettiyhteyttä kannattaa kyllä varmuuden vuoksi testata. Sillä, onko käytössä WiFi vai mobiilidata, voi toisinaan olla vianrajauksen kannalta suurtakin merkitystä.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

19 kommenttia

  • 4637 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2022

Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 16 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2022

On kokeiltu kolmeen kertaan. Kiitos neuvosta.


Forum|alt.badge.img
  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 16 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2022

Yhteys 250/50 valokuitu


  • 4637 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2022

Viaplay sovellus kun tökkii Tv:ssä niin usein auttaa sovelluksen poisto ja uudelleen asentaminen.

Voikohan  Viihdeboksin kanssa tehdä jotain vastaavaa.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1751 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2022
Antroit kirjoitti:

Elisa Viihde Viaplay nykii ja pätkii Elisa viihde boksin kautta. Boksi 7800 tyyppiä. F1 talvitestit jäätyy minuutin parin välein. Muilla laitteilla samassa verkossa ei ole samaa ilmiötä.

Ja, kaikki päivitykset, välimuistit ja kymmenen buuttausta tehty.

Oletko huomannut, että pätkiminen koskee livelähetyksiä vai onko samanlaista ongelmaa jos katot jotain leffaa tai sarjaa sieltä Viaplaystä?


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 9. huhtikuuta 2022

Tähän ei ilmeisesti ole syytä löydetty, tai ainakaan korjattu?

Tänään 9.4.2022 taas aika-ajot näkyy vain hetkittäin ok. 

Pätkii, pysähtyy, ääni katoaa. Sama oli 2 viikkoa sitten F1-lähetyksissä.

 

Vika ei ole nettiyhteydessä (1giga/1giga), vika ei ole reitittimessä, mikään muu nettitoiminta ei ole ongelmissa, vain tämä.

 

 


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1751 kommenttia
  • 11. huhtikuuta 2022

Moro @Karpalox Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Mitään yleistä vikaa ei ole edellisen viikonlopun lähetyksistä raportoitu niin kattelitko lähetystä millä laitteella? Testasitko sattumalta jollain toisella laitteella, että toimiko yhtään paremmin? Ja sellanen tuli mieleen, että katoitko UHD lähetystä vai normaalilla kuvanlaadulla olevaa lähetystä?


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 11. huhtikuuta 2022

Moi @JJesseJ 

Katson elisaviihteen N7950-boxilla. Katsoin ns. normaalilähetystä.

Eilinen kisalähetys toimi mainiosti.

Lauantain aika-ajot pätki niin, joten siirryin katsomaan sitä androidkännykällä, siinä lähetys näkyi ok. Eli ongelma oli tuossa viihdeboksin kautta katsotussa kuvassa. Molemmat laitteet käyttää kotona samaa nettiyhteyttä, sillä erolla jotta kännykkä wlan ja boxi piuhan päässä. 

Missään muussa elisaviihdeboxin kautta katsotussa livelähetyksessä en ole samaa ongelmaa havainnut. 

Sanoinkin eilen pojalle jotta kitiseminen näytti auttavan 😂

 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2388 kommenttia
  • 12. huhtikuuta 2022
Karpalox kirjoitti:

Moi @JJesseJ 

Katson elisaviihteen N7950-boxilla. Katsoin ns. normaalilähetystä.

Eilinen kisalähetys toimi mainiosti.

Lauantain aika-ajot pätki niin, joten siirryin katsomaan sitä androidkännykällä, siinä lähetys näkyi ok. Eli ongelma oli tuossa viihdeboksin kautta katsotussa kuvassa. Molemmat laitteet käyttää kotona samaa nettiyhteyttä, sillä erolla jotta kännykkä wlan ja boxi piuhan päässä. 

Missään muussa elisaviihdeboxin kautta katsotussa livelähetyksessä en ole samaa ongelmaa havainnut. 

Sanoinkin eilen pojalle jotta kitiseminen näytti auttavan 😂

 

Lisäätkös asiakasnumeron profiiliisi niin voitaisiin tuota vielä hieman vilkaista lisää? 🙂


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 30. toukokuuta 2022

Viaplayn kautta tulevat sarjat ja elokuvat pätkivät. Muut yhteydet eivät pätki. Elisan boxi katkaisee hetkeksi yhteyden siitä tulee ilmoitus. Kun katkoksen jälkeen käynnistän katselun, niin tekstitys puuttuu, vasta uudelleen käynnistyksen jälkeen tulee tekstitys. Näitä stoppeja saattaa tulla tunnin jakson aikana useita. Taitaa olla parasta vaihtaa johonkin muuhun palvelun tarjoajaan, jos tähän asiaan tule parannusta, on alkanut sen verran kyrsiä jatkuva uudelleen käynnistys.

 

asiakasno: xxxx 
 

// piilotettu asiakasnumero. Jekke 30.5.2022


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 30. heinäkuuta 2022

Viaplay sovellus pätkii puhelimella, puhelimella kun menee netin kautta toimii hyvin. Miksihän näin? Tv sovellus toimii hyvin, tietokoneen kautta hyvin mutta puhelimella sovelluksen kautta pätkii. 


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1324 kommenttia
  • 1. elokuuta 2022

@JuusoV Ensiksi toki voi kokeilla puhelimelle tehdä verkkoasetusten nollauksen sekä sovelluksen asentamisen uudelleen. Tarvittaessa voi myös sovelluksen kautta tiputtaa videonlaatua, niin nähtäisiin onko tuolla vaikutusta asiaan.


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 4. elokuuta 2022

Tämähän nyt tietysti jo kokeiltu.


  • 4637 kommenttia
  • 6. elokuuta 2022
JuusoV kirjoitti:

Tämähän nyt tietysti jo kokeiltu.

Huti.


Forum|alt.badge.img+6
  • Älyniekka
  • 103 kommenttia
  • 6. elokuuta 2022
JuusoV kirjoitti:

Viaplay sovellus pätkii puhelimella, puhelimella kun menee netin kautta toimii hyvin. Miksihän näin? Tv sovellus toimii hyvin, tietokoneen kautta hyvin mutta puhelimella sovelluksen kautta pätkii. 

 

Itse en ole lähtenyt operaattorien viihdepalveluiden kelkkaan mukaan.

 

Minulla on Android-televisio, johon lataan käyttämäni suoratoistopalvelut suoraan GooglePlay-kaupasta (esim. Elisa Viihde Viaplay, Ruutu, Netflix...). Tällä kokoonpanolla ei ole ollut ongelmia ollut palveluiden toimivuudessa, jotka johtuisivat omista laitteista.

 

Monesti operaattorit ovat yrittäneet tyrkyttää viihdepakettejaan mutta en halua ylimääräiseksi riesaksi näitä operaattorien bokseja ja sitten ihmetellä niiden toimintaa tai toimimattomuutta. Koen nämä täysin turhina välikappaleina omaan käyttööni. Keskusteluja aiheesta seurattuani kaikilla operaattoreilla viihdepalvelujen suurimmat ongelmat liittyvät juuri näihin bokseihin, DNA:n ”hupiboksi” näyttää olevan ihan sieltä pahimmasta päästä.

 

Myyjät hehkuttavat viihdepakettien niputtavan kaikki palvelut yhteen edullisella kk-hinnalla. Itse olen laskeskellut, että tilaamalla erikseen vain tarvitsemani palvelut saan haluamani kokonaisuuden halvemmalla. Voin myös joustavasti muuttaa haluamiani palveluja tarpeen ja mieltymyksen mukaan. Miksi maksaisin viihdepaketista reiluhkoa kk-hintaa, jos käytän todellisuudessa sen tarjoamista palveluista vain murto-osan.

 

Toki ymmärrän, että monelle palvelun helppous eli kaikki samalta luukulta puhuu näiden pakettien hankinnan puolesta. Itse arvostan kuitenkin enemmän sitä, että en ole operaattorin mysteeriboksin toiminnan armoilla ja pystyn täysin itse hallitsemaan omia laitteitani.

 

No, jokaisella on tietenkin vapaus itse valita ja päättää näissäkin asioissa!


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 6. elokuuta 2022

Puhelimella ongelma sovelluksen kanssa, muualla toimii moitteettomasti.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1477 kommenttia
  • 8. elokuuta 2022
JuusoV kirjoitti:

Puhelimella ongelma sovelluksen kanssa, muualla toimii moitteettomasti.

Hmm. Kerrotko vielä @JuusoV  ihan tarkan puhelimen merkin ja mallin? Jos tarkka malli ei ole tiedossa, kaikissa puhelimissa lienee asetuksissa kohta Tietoja puhelimesta tms. mistä mallin voi luntata 🙂 

Eli olit aivan varmasti 1) nollannut puhelimen verkkoasetukset, sekä 2) poistanut Viaplayn sovelluksen asennuksen, käynnistänyt puhelimen uudelleen ja vasta sitten asentanut sovelluksen uudestaan? Ja nämä temput eivät auttaneet? 

Kokeilitko sovelluksen kautta jo tiputtaa videonlaatua, ja jos kokeilit, niin oliko asetuksen muuttamisella mitään vaikutusta pätkimiseen? 🤔 

Oliko pätkimistä puhelimen ja liittymän omalla mobiilidatalla, vai wifi-verkossa? Vai molemmilla? 


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 8. elokuuta 2022

Tiedän kyllä nuo peruskikat ja kaikki tehty. Muutkaan sovellukset eivät varmasti toimisi jo netissä ongelmia. Laadun pudotuksella ei mitään vaikutusta. Sony Xperia 10 VI. Veikkaan että nyt ongelma jossain hz kuvan kanssa. Toimii kaikkialla muuten hyvin mutta ei tuon itse sovelluksen kautta. Esim. chromen kautta toimii mutta ärsyttää sitä kautta mennä katselemaan.


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2388 kommenttia
  • Vastaus
  • 9. elokuuta 2022

@JuusoV - Olitko tarkistanut sekä sovelluksen että puhelimen ohjelmistopäivitykset, että kaikki on ajantasalla? 

 

Toista nettiyhteyttä kannattaa kyllä varmuuden vuoksi testata. Sillä, onko käytössä WiFi vai mobiilidata, voi toisinaan olla vianrajauksen kannalta suurtakin merkitystä.