Vastattu

Elisa Turvapaketin kohta 'TYÖKALUT / Sovellusten ja Tiedostojen Hallinta' ei toimi

  • 6 November 2020
  • 10 kommenttia
  • 1584 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Moi,

mulla on tällainen Elisa Turvapaketti -palvelun ongelma:

Miksi Elisa Turvapaketin kohta 'TYÖKALUT / Sovellusten ja Tiedostojen Hallinta' ei aukene/toimi? Haluaisin tehdä omia määrityksiä/asetuksia kansioihin ja tiedostoihin, mutta tuo 'Sovellusten ja Tiedostojen Hallinta' -linkki/toiminto ei siis aukene.
 
Nämä kaikki muut toiminnot samalla 'Työkalut' -välilehdellä kyllä toimivat:

- 'Virustarkistusasetukset'
- 'Sallitut ja Estetyt Sivustot'
- 'Viimeisimmät Tapahtumat'
- 'Tarkista Päivitykset'
- 'Windowsin Palomuurin Asetukset'
- 'Sammuta Suojaustoiminnot'


Mitä pitää tehdä, että saan toimimaan tuon 'Sovellusten ja Tiedostojen Hallinta' -toiminnon?


Mun koneen käyttöjärjestelmä on Windows 7 (kaikki päivitykset tehty). Ja juuri asensin eilen ekan kerran Elisa turvapaketin aivan onnistuneesti.

Poistettu aloituksesta kuva aloittajan pyynnöstä //Suvi 6.11.2020

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 10 November 2020, 14:05

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Huom. vielä tällainen yksityiskohta: Kun tuota 'Sovellusten ja Tiedostojen Hallinta' -toimintoa klikkaa, niin tulee kyllä pieni ponnahdusikkuna, joka kysyy:

Do you want to allow the following program to make changes to this computer?

Program name: fsappfilecontrol
Verified publisher: F-Secure Corporation

YES or NO


Johon tietysti vastaan että YES, jonka jälkeen tuo ponnahdusikkuna katoaa ja sitten ei tapahdukkaan mitään!?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Olithan päivitellyt tuon Turvapaketinkin ja sen jälkeen kertaalleen vielä buutannut tietokoneen? Onko sulla mitään tiedostojen lukuoikeuksia määritelty itse erityisemmin vai onko kaikki ihan Windowsin oletustilassa ilman että olisit itse säädellyt niitä käsin?

Käyttäjätaso 1

Turvapaketti on tarkistanut päivityksiä joka päivä ja käynnistän koneen uudelleen noin kaksi kertaa päivässä.

En muistaakseni ole lukuoikeuksiin aikaisemmin koskenut. Tai voisin kuvitella, että jos oon, niin vain sallivampaan suuntaan.

Tosin nyt tämän kyseisen ongelman myötä olen koittanut muuttaa Elisan ja F-Securen kansioiden (jotka sijaisevat Program Files (x86) ja ProgramData kansioissa) käyttöoikeuksia... esim. nyt tällä hetkellä noi kaikki kansiot on: Properties ->  Security -> Advanced Security Settings -> Owner -> Current owner: Administrators (Pooter\Administrators)

Ja siis olen koittanut laittaa tuoksi 'Current owner'ksi muita vaihtoehtoja, ja antaa niille täydet oikeudet, mutta mikään ei ole auttanut tähän ongelmaan.


Tarkennus: Mun käyttöjärjestelmä on Windows 7 Professional

Käyttäjätaso 1

Ai niin, on muitakin toimintoja, jotka eivät toimi mun Elisan Turvapaketissa:

- Työkalut / Virustarkistusasetukset / Muuta tarkistusasetuksia / Virukset ja uhat --> Näytä karanteeni <-- Ei näytä, eikä tee mitään kun klikkaa.

- Työkalut / Virustarkistusasetukset / Muuta tarkistusasetuksia / Virukset ja uhat --> Näytä poissuljetut sovellukset <-- Ei näytä, eikä tee mitään kun klikkaa.

- Työkalut / Virustarkistusasetukset / Muuta tarkistusasetuksia / Virukset ja uhat --> Näytä suojatut kansiot <-- Ei näytä, eikä tee mitään kun klikkaa.

- Työkalut / Virustarkistusasetukset / Muuta tarkistusasetuksia / Tarkistusasetukset --> Näytä karanteeni <-- Ei näytä, eikä tee mitään kun klikkaa.

Ja siis ennen kun olen koittanut noita toimintoja klikata, olen klikannut kohdasta 'Asetukset - Elisan Turvapaketti' (vasen alanurkka):

'Joidenkin asetusten muokkaamiseen tarvitaan järjestelmänvalvojan käyttöoikeudet: Muokkaa asetuksia' <-- Tuota 'Muokkaa asetuksia' olen siis klikannut, jolloin se huomautus lähtee pois, mutta silti nuo mainitsemani toiminnot eivät aukene.

Ja myös käynnistän Elisan Turvapaketin oikealla hiiren näppäimellä ja valitsen 'Run as administrator'.

Käyttäjätaso 5

Hmm… Kun asensit tuon Turvapaketin koneellesi käyttöön niin hyväksyitkö asennuksen järjestyksenvalvojana siinä pop-upissa mikä ruudun keskelle hyppää sovelluksia asentaessa? Yksi temppu voisi olla vielä tuo sovelluksen poisto F-Securen poistotyökalulla ja uudelleenasennus puhtaalta pöydältä. Minimivaatimus Windowsin osalta sovelluksen täyteen tukeen on Service Pack 1:llä varustettu Windows 7.

Käyttäjätaso 1

Hyviä ja huonoja uutisia…

Käytin F-Securen poistotyökalua ja poistin kaiken…

Asensin Turvapaketin uudelleen ja asennuksen aikana ei minun mielestäni tullut kysymystä järjestyksenvalvojasta, mutta nyt nuo kaikki toiminnot kuitenkin toimii ja pääsin tekemään omia asetuksia kansioihin/tiedostoihin ja siis nuo kaikki muutkin linkit/toiminnot avautuvat, kun niitä klikkaa. Hyvä näin, kiitos!

Sitten ne huonot uutiset…

Poistin tosiaan kaiken F-Securen poistotyökalulla, eli myös Freedomen ja nyt kun koitin asentaa sitä uudelleen, niin kirjautumisesta tulee tällainen popup:

Aktivoi tilaus

Käyttöoikeuksia ei ole käytettävissä

Sinulla ei ole vapaita käyttöoikeuksia tuotteen Freedome VPN asentamiseen.

Kirjauduin myös Turvapakettia asentaessa ja laitoi siis sinne mun tunnukset, eli sähköpostini ja salasanan ja ne toimivat, mutta nyt kun laitan ne samat tunnukset Freedomeen, niin se antaa tuon yllä olevan ilmoituksen. Mitä mun nyt pitää tehdä, että saan taas Freedomen toimimaan? Tai minne pitää olla yhteydessä? Todella turhauttavaa. :/

ps. mulla on Service Pack 1.

ps2. katsoin teidän nettisivujen kautta osiosta ‘Asennus- ja hallintapalvelu’, että mulla oli nyt noitten tuotteiden uudelleen asennuksen takia merkitty sinne kaksi konetta, joista toinen oli harmaana ja oliko siinä nyt huutomerkkikin, niin poistin sen Vapauta käyttöoikeus toiminnolla. Nyt siellä on yksi kone, mutta se ei auttanut saamaan Freedomea taas toimimaan. Edelleen tulee tuo ‘...ei ole vapaita käyttöoikeuksia...’ ilmoitus.

Käyttäjätaso 1

Lähetin äsken viestin tästä uudesta Freedome kirjautumisongelmasta tänne:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/ 

Toivottavasti sieltä vastataan...

Käyttäjätaso 1

No nyt sain asian hoidettua Elisan chatin kautta. Tehtiin tilaus/akvitointi kokonaan uudelleen ja Freedome toimii taas.

Käyttäjätaso 5

No nyt sain asian hoidettua Elisan chatin kautta. Tehtiin tilaus/akvitointi kokonaan uudelleen ja Freedome toimii taas.

Pahoittelut kun tällainen lisäaskel tuli tähän ongelmaan. Tämä minun vika, kun en maininnut että F-Securen poistokalu poistaa tosiaan kaiken heille brändätyn koneesta :disappointed_relieved:  Hyvä kuitenkin kuulla että kaikki ominaisuudet nyt rokkaa!

Käyttäjätaso 1

No eipä mittään, oisin itsekin vähän voinut pysähtyä ja miettiä ennen kun klikkailin menemään poisto-ohjelmalla.