Kävin eilen ostamassa outlet-tuotteen Elisa-myymälästä metroradan varrelta.
Kaikki meni tavallaan ihan ok, mutta jäi mietityttämään että miksi minun piti näyttää henkilöllisyyspapereita? Myyjä halusi selkeästi tietää kuka olen ja olenko Elisan asiakas lisämyyntiä kiihdyttääkseen. Onko yleinen käytäntö?
Lisäksi tuon kauppakeskuksessa sijainneen myymälän tiedot täällä Elisan sivustolla olivat luokattoman huonot. Kyllähän siellä voisi lukea osoitteen lisäksi esim. 2. kerros ja missä kohtaa kauppakeskusta on.
Henkilötietojen tarkistus normaalin ostotapahtuman yhteydessä
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett
Olisi kyllä kiva kuulla tästä ihan suoraan Elisalta asiakaspalvelusta. Taidan etsiä verkostosta jonkun, joka asiasta osaa vastata.
Itsehän en maksa puhelimia tai nettejä kun työnantaja hoitaa ne asiat. Asiakaspalvelijaa ihmetyttikin tämä kovasti.
Kyselin tästä tarkemmin ja sain vastauksen: Outlet myyntien yhteydessä asiakkaalta voidaan pyytää henkilöllisyystodistusta mahdollisen Elisan asiakkuuden varmistamiseksi ja tuotteen hankinnan asiakkuudelle kirjaamiseksi muun muassa mahdollisten takuuasioiden hoitoa varten. 😊
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella Elisalaisten sisäänkirjautuminen
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi