Skip to main content
Vastattu

Mobiilivarmenne suljetaan yllättäen kun vaihdan sähköpostiosoitetta

  • 2. syyskuuta 2022
  • 4 kommenttia
  • 238 katselukerrat

Olin vaihtamassa OmaElisassa uutta sähköpostiosoitetta, kun puhelimeen tuli yhtäkkiä viesti, että mobiilivarmenne on suljettu liittymästäni. Kun yritin rekisteröidä sen uudelleen varmenne.elisa.fi:ssä, tuli vain virheilmoitus “SIM-kortilla on ollut mobiilivarmenne, joka on suljettu. SIM-kortti pitää vaihtaa ennen uuden mobiilivarmenteen rekisteröimistä.” Onko tällainen normaali käytäntö sähköpostiosoitteen vaihdon yhteydessä? En kirjautunut OmaElisaan mobiilivarmenteella (vaan tunnuksella ja salasanalla) enkä muutenkaan käyttänyt sitä mitenkään näiden toimenpiteiden yhteydessä.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi

Moikka @Fringe ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Ikävä kuulla, että tuon kanssa on mutka tullut matkaan. Se on lähes noin niin kuin Kimblez kuvasi, mutta tuo ilmoitushan se olisi tärkein, että palvelu voi katketa muutoksesta. Vien tästä palautteen eteenpäin. Hyvä, että oletkin saanut asiaa myös eteenpäin ja kortti onkin tulossa jo. 💪

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

  • 4746 kommenttia
  • 2. syyskuuta 2022

Kysäise OmaElisan Chatissa:

Pieni vinkki:

jos on Botti, niin kirjoita tekstikenttään, vaikka Mobiilivarmenne.

Klikkaa Botin vaihtoehdoista: Usein kysytyt kysymykset.

Käy sivulla ja heti takaisin.

Vastaa Botin, (saitko selvyyttä). kysymykseen: Ei.

Klikkaa Botin antamaa vaihtoehtoa. Siirry asiakaspalveluun.

Pääset jonoon, asiakaspalvelijan pakeille, tai voit jättää (jos ruuhkaa) soittopyynnön.

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 2. syyskuuta 2022

Kiitos vinkistä! Onnistuinkin jo kaivelemaan tuolta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiilivarmenne/ohje/rekisteroiminen-uudelleen/ että muutostilanteissa mobiilivarmenne on rekisteröitävä uudelleen ja koska liittymäni on Saunalahti, se vaatii uuden SIM-kortin. Listassa tosin ei mainita sähköpostiosoitteen vaihtoa uudelleenrekisteröintiä vaativana muutostilanteena, mutta kaipa se menee samaan kastiin noiden muiden kanssa, joten tilasin uuden SIM-kortin.

Jos joku Elisan asiakaspalvelusta lukee näitä, tiedotusta asiasta voisi parantaa. Sen sijaan että mobiilivarmennesopimus katkaistaan niksnaks varoittamatta, sähköpostiosoitteen (tai muun tiedon) muutostilanteessa asiakkaalle voisi ilmoittaa ensin, että turvallisuussyistä näin täytyy tehdä heti ja kysyä haluatko varmasti silti muuttaa tietoa juuri nyt. Minä en toivottavasti kriittisesti tarvitse mobiilivarmennetta mihinkään näiden muutamien päivien aikana ennen kuin saan käsiini uuden SIM-kortin, aktivoitua sen ja rekisteröityä varmenteen uudelleen, mutta aika ikävää olisi jos sattuisinkin tarvitsemaan.


  • 4746 kommenttia
  • 3. syyskuuta 2022

Taitaapi johtua siitä, että se sähköpostiosoite, mitä muutetaan,

on ns. “virallinen” yhteystietosähköpostiosoite.

Niinkuin Omissa tiedoissa näkyy:

“Yhteystietosähköposti on osoite, johon lähetämme tärkeitä Elisan liittymiäsi ja palveluitasi koskevia tietoja”.


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1341 kommenttia
  • Vastaus
  • 5. syyskuuta 2022

Moikka @Fringe ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Ikävä kuulla, että tuon kanssa on mutka tullut matkaan. Se on lähes noin niin kuin Kimblez kuvasi, mutta tuo ilmoitushan se olisi tärkein, että palvelu voi katketa muutoksesta. Vien tästä palautteen eteenpäin. Hyvä, että oletkin saanut asiaa myös eteenpäin ja kortti onkin tulossa jo. 💪