Uusi Elisa Turvapaketti Perus -palvelu ja vanhan irtisanominen

  • 29 marraskuu 2020
  • 24 kommenttia
  • 973 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Hei.

Sain 11.11.20 Elisalta tiedotteen missä luki näin:

“Yhtenäistämme tuotevalikoimaamme ja Elisa Turvapaketti 1 -palvelusi muuttuu Elisa turvapaketti Perus -palveluksi. Uudella palvelulla turvaat kätevästi yhdestä kolmeen laitetta, kuten esimerkiksi tietokoneen ja puhelimen. Turvapaketti 1 on suojannut vain yhden laitteen.

Uusi kuukausihinta on muutospäivästä 1.1.2021 alkaen 4,90 e/kk (aiemmin 2,99 e). Tämä tiedote ei edellytä sinulta toimenpiteitä. Muutostilanteessa palvelu on irtisanottavissa ilman irtisanomisaikaa”.

Tämä on samantapainen tilanne kun aikoinaan tuon sähköpostin kanssa. “Yhtenäistetään” tuotevalikoimia palveluilla mitä asiakkaat eivät välttämättä tarvitse.

(kun irtisanoin sähköpostin, niin silti sitä yritettiin laskuttaa ikään kuin salaa. Sain kuitenkin sen hyvityksen kun asiasta huomautin, että en ole irtisanomisen jälkeen sitä uudelleen tilannut.).

Mikä on siis tarkalleen tämä “muutostilanteen” ajankohta kun tietoturva on irtisanottavissa ilman irtisanomisaikaa ??? Onko se vain tuo yksi päivä, joka lienee UudenVuoden päivä eli pyhä ? Tai jos irtisanon 18.12.2020, niin siihen jää tuo 14 päivää vuoden loppuun mennessä. Joten se kai irtisanoutuis tuohon 1.1.2021 mennessä irtissanomisajan puitteissa.

Minulle on joka käänteessä, jo ainakin vuoden ajan,  joka yhteydenoton yhteydessä tuputettu tietoturvaa kolmeen laitteeseen. vaikka olen sanonut että en tarvitse kun yhteen.

Nyt sitä yritetään myydä väkisin. Mutta ei onnistu minun kohdallani, vaan irtisanon tämän ainoankin. En suostu tähän “Ota yksi - maksa kolme.” pakkosyöttöön, mitä Elisa valitettavasti on alkanut harrastaa.  Miksi maksaisin samasta tuotteesta melkein 64 % enemmän. Kun en tarvitse kun yhden, niin maksan vain siitä yhdestä mitä käytän.

Mikä on mielestänne paras maksuton tietoturva - yhdelle laitteelle ? (mieluimmin suomenkielinen).  Onko Anti Free Antivirus hyvä ? Se on maksuton perustasolla, mutta saa myös kattavampana 2,99 e/kk hintaan.
Mitä itse käytätte ?

Kuinka moni aikoo vaihtaa yhden tietoturvamaksunsa kolmeen vaikka kahdelle ei ole  käyttöä? Ihan uteliaisuuttani kysyn.

 

 

 

 

 


24 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Muutostilanteessa palvelu on irtisanottavissa ilman irtisanomisaikaa tarkoittaa, että pääset eroon palvelusta heti niin halutessasi. Jos irtisanot Elisa Turvapaketti 1-palvelusi vaikka 30.11.2020, niin laskutus päättyy 30.11.2020.

Tai jos irtisanot palvelun 20.1.2021, niin laskutus päättyy 20.1.2021, joskin ajalta 1.1.2021 – 20.1.2021 maksat palvelusta jo uutta korkeampaa perusmaksua.

 

 

Käyttäjätaso 1

Muutostilanteessa palvelu on irtisanottavissa ilman irtisanomisaikaa tarkoittaa, että pääset eroon palvelusta heti niin halutessasi. Jos irtisanot Elisa Turvapaketti 1-palvelusi vaikka 30.11.2020, niin laskutus päättyy 30.11.2020.

Tai jos irtisanot palvelun 20.1.2021, niin laskutus päättyy 20.1.2021, joskin ajalta 1.1.2021 – 20.1.2021 maksat palvelusta jo uutta korkeampaa perusmaksua.

 

Ilmeisesti esitin kysymykseni vähän vaikeasti ymmärrettäväksi.
Tiedän toki mitä tuo irtisanomisaika tarkoittaa, tai tässä “ilman irtisanomisaikaa”, että sopimus päättyy siihen ajankohtaan kun se irtisanominen tapahtuu.

Mutta tarkoitin kysymykselläni sitä, että mitä ajankohtaa tuo “muutostilanne” tarkoittaa. eli onko se jo alkanut (ilmeisesti on irrituksen mukaan), vai onko se muutostilanne juurikin tuo yksi päivä 1.1.2021. jolloin kyllä laskutettaisiin kuitenkin yksi päivä.

Varminta varmaan irtisanoa palvelu nyt huomenna eli 30.11.2020, niin on 14 päivän irtisanomisaika tai ei, niin ei tarvitse pakosti kolmen laitteen tietoturvasta maksaa.

Käyttäjätaso 2

Mikä on mielestänne paras maksuton tietoturva - yhdelle laitteelle ? 

Windows:n mukana tuleva Defender on nykyisin jopa yhtä hyvä kuin maksulliset. Käytä sitä.

Käyttäjätaso 7

Mutta tarkoitin kysymykselläni sitä, että mitä ajankohtaa tuo “muutostilanne” tarkoittaa. eli onko se jo alkanut (ilmeisesti on irrituksen mukaan), vai onko se muutostilanne juurikin tuo yksi päivä 1.1.2021. jolloin kyllä laskutettaisiin kuitenkin yksi päivä.

Muutostilanne alkaa siitä , kun operaattori on ilmoittanut asiakkaalle , että tämän aiempi tuote muuttuu joksikin toiseksi ja päättyy siihen kun , kun muutos on tehty.

Jos tuote muuttuu oleellisesti , niin muutostilanteessa asiakkaalla on oikeus irtisanoa tuote ilman irtisanomisaikaa.

Käyttäjätaso 1

Mikä on mielestänne paras maksuton tietoturva - yhdelle laitteelle ? 

Windows:n mukana tuleva Defender on nykyisin jopa yhtä hyvä kuin maksulliset. Käytä sitä.

Ilmeisesti olen tähän asti maksanut sitten tietoturvasta aivan turhaan. Täytyy etsiä tuo Defender. Minulla on kyllä Windows 10, mutta miksiköhän en tuota Defenderiä ole huomannut.

Sinullako tuo on siis käytössä? 

Muokk. Etsin tuon defenderin. Joten voin jo tänään irtisanoa Elisan tietoturvan.
Tämä Defender on näköjään ollutkin päällä koko ajan. Miksiköhän sitten Windows ilmoittaa puuttuvasta virustorjuntaohjelmasta, jos koneessa ei ole asennettuna mitään muuta ?

 

Käyttäjätaso 1

Mutta tarkoitin kysymykselläni sitä, että mitä ajankohtaa tuo “muutostilanne” tarkoittaa. eli onko se jo alkanut (ilmeisesti on irrituksen mukaan), vai onko se muutostilanne juurikin tuo yksi päivä 1.1.2021. jolloin kyllä laskutettaisiin kuitenkin yksi päivä.

Muutostilanne alkaa siitä , kun operaattori on ilmoittanut asiakkaalle , että tämän aiempi tuote muuttuu joksikin toiseksi ja päättyy siihen kun , kun muutos on tehty.

Jos tuote muuttuu oleellisesti , niin muutostilanteessa asiakkaalla on oikeus irtisanoa tuote ilman irtisanomisaikaa.

 

Kiitos. Eli se on siis alkanut 11.11 ja päättyy 1.12. 

Käyttäjätaso 7

Kiitos. Eli se on siis alkanut 11.11 ja päättyy 1.12. 

Sain 11.11.20 Elisalta tiedotteen missä luki näin:

“Yhtenäistämme tuotevalikoimaamme ja Elisa Turvapaketti 1 -palvelusi muuttuu Elisa turvapaketti Perus -palveluksi. Uudella palvelulla turvaat kätevästi yhdestä kolmeen laitetta, kuten esimerkiksi tietokoneen ja puhelimen. Turvapaketti 1 on suojannut vain yhden laitteen.

Uusi kuukausihinta on muutospäivästä 1.1.2021 alkaen 4,90 e/kk (aiemmin 2,99 e). Tämä tiedote ei edellytä sinulta toimenpiteitä. Muutostilanteessa palvelu on irtisanottavissa ilman irtisanomisaikaa”.

Tuon aloitusviestissä olevan tiedotteen mukaan muutosaika on 11.11. 2020… 1.1.2021.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Muutostilanne alkaa heti kun saat tiedon siitä ja se päättyy kolmen kuukauden kuluttua muutoksen voimaantulosta. Voit siis irtisanoa Turvapaketti-palvelusi ilman irtisanomisaikaa nyt heti tai vaikka maaliskuussa 2021.

Jos irtisanot Turvapakettisi vasta toukokuussa, niin silloin irtisanomiseen sovelletaan tavanomaista irtisanomisaikaa. Tätä tietoa en löytänyt, mutta veikkaan, että Turvapaketin irtisanomisaika saattaisi olla kuukausi.

päättyy siihen kun , kun muutos on tehty.

Väärin.

Asiakkaalla on yhden (1) kuukauden ajan muutoksesta tiedon
saatuaan, kuitenkin enintään kolmen (3) kuukauden ajan muu-
toksen voimaantulosta
, oikeus irtisanoa sopimus päättymään
välittömästi muutoksen kohteena olevan palvelun osalta. Pal-
veluun sovelletaan uusia sopimusehtoja niiden voimaantulosta
alkaen, jos asiakas ei irtisano sopimusta yhden (1) kuukauden
kuluessa saatuaan tiedon muutoksesta.

 

Käyttäjätaso 7

Muutostilanne alkaa heti kun saat tiedon siitä ja se päättyy kolmen kuukauden kuluttua muutoksen voimaantulosta. Voit siis irtisanoa Turvapaketti-palvelusi ilman irtisanomisaikaa nyt heti tai vaikka maaliskuussa 2021.

Jos irtisanot Turvapakettisi vasta toukokuussa, niin silloin irtisanomiseen sovelletaan tavanomaista irtisanomisaikaa. Tätä tietoa en löytänyt, mutta veikkaan, että Turvapaketin irtisanomisaika saattaisi olla kuukausi.

päättyy siihen kun , kun muutos on tehty.

Väärin.

Asiakkaalla on yhden (1) kuukauden ajan muutoksesta tiedon
saatuaan, kuitenkin enintään kolmen (3) kuukauden ajan muu-
toksen voimaantulosta
, oikeus irtisanoa sopimus päättymään
välittömästi muutoksen kohteena olevan palvelun osalta. Pal-
veluun sovelletaan uusia sopimusehtoja niiden voimaantulosta
alkaen, jos asiakas ei irtisano sopimusta yhden (1) kuukauden
kuluessa saatuaan tiedon muutoksesta.

 


Jep jep. Unohdin tuon sopimuspykälän. :kissing:

Käyttäjätaso 1

Kiitos. Eli se on siis alkanut 11.11 ja päättyy 1.12. 

Sain 11.11.20 Elisalta tiedotteen missä luki näin:

“Yhtenäistämme tuotevalikoimaamme ja Elisa Turvapaketti 1 -palvelusi muuttuu Elisa turvapaketti Perus -palveluksi. Uudella palvelulla turvaat kätevästi yhdestä kolmeen laitetta, kuten esimerkiksi tietokoneen ja puhelimen. Turvapaketti 1 on suojannut vain yhden laitteen.

Uusi kuukausihinta on muutospäivästä 1.1.2021 alkaen 4,90 e/kk (aiemmin 2,99 e). Tämä tiedote ei edellytä sinulta toimenpiteitä. Muutostilanteessa palvelu on irtisanottavissa ilman irtisanomisaikaa”.

Tuon aloitusviestissä olevan tiedotteen mukaan muutosaika on 11.11. 2020… 1.1.2021.

 

Niin juurikin tarkoitin päättyväksi 1.1.2021, näppäinvirhe.
Tiedotteessa ei ollut päivämäämää, vaan siinä oli “asiakastiedote marraskuu 2020”, mutta se tuli postissa 11.11.2020

Käyttäjätaso 7

Kiitos. Eli se on siis alkanut 11.11 ja päättyy 1.12. 

Sain 11.11.20 Elisalta tiedotteen missä luki näin:

“Yhtenäistämme tuotevalikoimaamme ja Elisa Turvapaketti 1 -palvelusi muuttuu Elisa turvapaketti Perus -palveluksi. Uudella palvelulla turvaat kätevästi yhdestä kolmeen laitetta, kuten esimerkiksi tietokoneen ja puhelimen. Turvapaketti 1 on suojannut vain yhden laitteen.

Uusi kuukausihinta on muutospäivästä 1.1.2021 alkaen 4,90 e/kk (aiemmin 2,99 e). Tämä tiedote ei edellytä sinulta toimenpiteitä. Muutostilanteessa palvelu on irtisanottavissa ilman irtisanomisaikaa”.

Tuon aloitusviestissä olevan tiedotteen mukaan muutosaika on 11.11. 2020… 1.1.2021.

 

Niin juurikin tarkoitin päättyväksi 1.1.2021, näppäinvirhe.
Tiedotteessa ei ollut päivämäämää, vaan siinä oli “asiakastiedote marraskuu 2020”, mutta se tuli postissa 11.11.2020


Muutosaika alkaa siitä , kun asiakas on saanut tiedon eli 11.11.2020 ja minä unohdin , että muutosaika päättyy vasta enintään 3kk kuluttua muutoksen voimaantulosta kuten @irritus edellä korjasi.

Käyttäjätaso 1

Muutostilanne alkaa heti kun saat tiedon siitä ja se päättyy kolmen kuukauden kuluttua muutoksen voimaantulosta. Voit siis irtisanoa Turvapaketti-palvelusi ilman irtisanomisaikaa nyt heti tai vaikka maaliskuussa 2021.

Jos irtisanot Turvapakettisi vasta toukokuussa, niin silloin irtisanomiseen sovelletaan tavanomaista irtisanomisaikaa. Tätä tietoa en löytänyt, mutta veikkaan, että Turvapaketin irtisanomisaika saattaisi olla kuukausi.

päättyy siihen kun , kun muutos on tehty.

Väärin.

Asiakkaalla on yhden (1) kuukauden ajan muutoksesta tiedon
saatuaan, kuitenkin enintään kolmen (3) kuukauden ajan muu-
toksen voimaantulosta
, oikeus irtisanoa sopimus päättymään
välittömästi muutoksen kohteena olevan palvelun osalta. Pal-
veluun sovelletaan uusia sopimusehtoja niiden voimaantulosta
alkaen, jos asiakas ei irtisano sopimusta yhden (1) kuukauden
kuluessa saatuaan tiedon muutoksesta.

 


Tyypillistä että Elisa ei tiedotteissaan kerro asiakkaille olennaisia tietoja.
On vain juurikin tuo “muutosajankohta” mikä ei sinällään sano yhtään mitään.
Ei näköjään ole ihan yksiselitteinen kenellekään.
Elisa kyllä tiedotteessaan sitten tarkkaankin kertoo että miten palvelua jatketaan uusilla hinnoilla.

Huomasin vasta tuon pienellä präntätyn tekstin aivan alalaidassa (merkitsin punaisella). eli verkon kautta jos irtisanoo niin tulee 14 vrk:den irtisanomisaika.

 

Käyttäjätaso 7


Tyypillistä että Elisa ei tiedotteissaan kerro asiakkaille olennaisia tietoja.
On vain juurikin tuo “muutosajankohta” mikä ei sinällään sano yhtään mitään.
Ei näköjään ole ihan yksiselitteinen kenellekään.
Elisa kyllä tiedotteessaan sitten tarkkaankin kertoo että miten palvelua jatketaan uusilla hinnoilla.

Sanos muuta. Sopimusehdoista se tieto löytyy ja kaipa olisi itsekullekin hyödyllistä niitä lueskella aika-ajoin. :blush:

Ei tulisi annettua väärää tietoa.

Ks. pykälä 12.

http://elisa.fi/attachment/content/Elisan_yleiset_sopimusehdot_kuluttaja-asiakkaille.pdf

Käyttäjätaso 1


Tyypillistä että Elisa ei tiedotteissaan kerro asiakkaille olennaisia tietoja.
On vain juurikin tuo “muutosajankohta” mikä ei sinällään sano yhtään mitään.
Ei näköjään ole ihan yksiselitteinen kenellekään.
Elisa kyllä tiedotteessaan sitten tarkkaankin kertoo että miten palvelua jatketaan uusilla hinnoilla.

Sanos muuta. Sopimusehdoista se tieto löytyy ja kaipa olisi itsekullekin hyödyllistä niitä lueskella aika-ajoin. :blush:

Ei tulisi annettua väärää tietoa.

 

Ne sopimusehdot on usein vaan niin vaikeasti tulkittavissa.
Ja lisäksi niinkun tuossa tiedotteessa pikkupräntillä on, niin Elisa katsoo oikeudekseen tässäkin muuttaa sopimusehtoja. Siten ei voi ikinä varmaksi tietää mitä ne kulloinkin on.
Nytkin tuossa ilmoituksessa (minkä lisäsin aikaisempaan viestiini) on pienellä präntätty teksti, että ilman irtisanomisaikaa muutosajankohtana voi irtisanoa sopimuksen vain asiakaspalvelussa ja jos verkossa irtisanoo niin tulee 14 vrk:n irtisanomisaika. 
että onko verkossa asioinnista eri sopimusehdot ?
 

Olisi kohtuullista että Elisa ilmoittaisi tuon jo toisessa kappaleessa, missä muutenkin lukee, että “muutostilanteessa palvelu on irtisanottavissa ilman irtisanomisaikaa”.
Siinä pitäisi jo ilmoittaa että tämä ei päde jos irtisanoo omapalvelussa verkossa.

Kannattaa lukea aina pienellä präntätyt tekstit. siellä yleensä ilmoitetaan niistä Kuluttajille tärkeimmistä asioista.

Täytyypi siis soitella Elisalle huomenna.

 

Käyttäjätaso 1

Ei noista ole mitään hyötyä vaikka kuinka lukisi, kun Elisa saa muutella niitä eri tilanteissa itselleen sopivaksi miten sattuu.
 

Käyttäjätaso 7


Nytkin tuossa ilmoituksessa (minkä lisäsin aikaisempaan viestiini) on pienellä präntätty teksti, että ilman irtisanomisaikaa muutosajankohtana voi irtisanoa sopimuksen vain asiakaspalvelussa ja jos verkossa irtisanoo niin tulee 14 vrk:n irtisanomisaika. 
että onko verkossa asioinnista eri sopimusehdot ?

Ei tuossa saamassasi ilmoituksessa sanota muuta kuin , että irtisanominen tehdään asiakaspalvelussa. Asiakaspalveluun voi ottaa yhteyttä puhelimitse , netissä tai täällä Yhteisössä yksityisviestillä.

Puh. 010 190240

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

@OmaYhteisö-tiimi

PS. Kun tarkemmin luin tiedotetta , niin toki siellä on maininta 14 vrk irtisanomiajasta , mutta se on ristiriidassa sopimusehtojen kanssa ja mielestäni puutaheinää.

Käyttäjätaso 1


Nytkin tuossa ilmoituksessa (minkä lisäsin aikaisempaan viestiini) on pienellä präntätty teksti, että ilman irtisanomisaikaa muutosajankohtana voi irtisanoa sopimuksen vain asiakaspalvelussa ja jos verkossa irtisanoo niin tulee 14 vrk:n irtisanomisaika. 
että onko verkossa asioinnista eri sopimusehdot ?

Ei tuossa saamassasi ilmoituksessa sanota muuta kuin , että irtisanominen tehdään asiakaspalvelussa. Asiakaspalveluun voi ottaa yhteyttä puhelimitse , netissä tai täällä Yhteisössä yksityisviestillä.

Puh. 010 190240

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

@OmaYhteisö-tiimi


Juu kiitos, tiedän tavat kyllä miten Elisan aspaan saa yhteyden. Soittaminen on kai tässä tapauksessa paras.
Miten niin ei sanota muuta kuin irtisanominen tehdään asiakaspalvelussa.
Onhan siinä teksti että “muutostilanteessa palvelu on irtisanottavissa asiakaspalvelussa ilman irtisanomisaikaa tai osoitteessa omaelisa.fi 14 vuorokauden irtisanomisajalla.”

Onhan se omaelisakin osa asiakaspalvelua tosin, mutta varmuuden vuoksi soitan sen irtisanomisen.
 

Joka tapauksessa minusta on kyseenalaista Elisan ilmoittaa isolla varsinaisessa tekstissä että palvelu on irtisanottavissa ilman irtisanomisaikaa.
Kun se on muutettu pikkupräntin tekstillä koskevaksi vain asiakaspalvelussa tehtävää irtisanomista. Ihmiset kun käyttävät nykyään niin paljon (mutu tuntumalta) juuri omaelisaa.
Ja harmittavan moni ei huomaa katsoa tuota pikkupräntillä painettua tekstiä. enkä minäkään vasta kun tänään.
 

Käyttäjätaso 7

Joo minulta Oma Elisa unohtui listalta.

Mielestäni maininta 14 vrk irtisanomisajasta on puuta heinää ja pahasti ristiriidassa sopimusehtojen kanssa.

Käyttäjätaso 1

Joo minulta Oma Elisa unohtui listalta.

Mielestäni maininta 14 vrk irtisanomisajasta on puuta heinää ja pahasti ristiriidassa sopimusehtojen kanssa.


Niin on. Siksi on oikeastaan turha lukea noita sopimusehtoja, kun Elisa muuttaa ne mennen tullen ja palatessa miten sattuu. Ja piilottaa ne ilmoituksessaan mahdollisimman huomaamattomaksi.

Käyttäjätaso 7

Joo minulta Oma Elisa unohtui listalta.

Mielestäni maininta 14 vrk irtisanomisajasta on puuta heinää ja pahasti ristiriidassa sopimusehtojen kanssa.


Niin on. Siksi on oikeastaan turha lukea noita sopimusehtoja, kun Elisa muuttaa ne mennen tullen ja palatessa miten sattuu. Ja piilottaa ne ilmoituksessaan mahdollisimman huomaamattomaksi.


Hmmmm….

Minusta asia on juuri päinvastoin. Ei Elisa voi millään tiedotteella muuttaa juridisesti sitovia sopimusehtojen pykäliä.

Moisilla maininnoilla tiedotteessa voin pyyhkiä pyrstöänsä , koska tiedote on vain yksipuolinen ilmoitus eikä molempien osapuolien hyväksymä juridinen sopimus. :grin:

Käyttäjätaso 1

Joo minulta Oma Elisa unohtui listalta.

Mielestäni maininta 14 vrk irtisanomisajasta on puuta heinää ja pahasti ristiriidassa sopimusehtojen kanssa.


Niin on. Siksi on oikeastaan turha lukea noita sopimusehtoja, kun Elisa muuttaa ne mennen tullen ja palatessa miten sattuu. Ja piilottaa ne ilmoituksessaan mahdollisimman huomaamattomaksi.


Hmmmm….

Minusta asia on juuri päinvastoin. Ei Elisa voi millään tiedotteella muuttaa juridisesti sitovia sopimusehtojen pykäliä.

Moisilla maininnoilla tiedotteessa voin pyyhkiä pyrstöänsä. :grin:

 

Elisa kai vetoaa sopimusehdoissa juurikin tähän kohtaan:

“Muutokset.  Palvelun ja sen ominaisuudet tai sovellettavat ehdot voivat muuttua, sillä teleyrityksellä on oikeus rajoitetusti tehdä niihin muutoksia sopimusehdoissa kerrotuilla perusteilla. Jos muutos on vahingoksesi, sinulla on yleensä oikeus irtisanoa sopimus tai palvelu heti päättyväksi “

Aina niillä joku selitys on.
Mutta ainakin nyt olen sitten ajoissa, jos huomenna toimin.

Käyttäjätaso 7

Elisa kai vetoaa sopimusehdoissa juurikin tähän kohtaan:

“Muutokset.  Palvelun ja sen ominaisuudet tai sovellettavat ehdot voivat muuttua, sillä teleyrityksellä on oikeus rajoitetusti tehdä niihin muutoksia sopimusehdoissa kerrotuilla perusteilla. Jos muutos on vahingoksesi, sinulla on yleensä oikeus irtisanoa sopimus tai palvelu heti päättyväksi “

Aina niillä joku selitys on.
Mutta ainakin nyt olen sitten ajoissa, jos huomenna toimin.

Niin ainahan sitä voi saivarrella ja sen juristit kyllä osaa.

Se on totta , että Elisalla on oikeus muuttaa tuotesopimuksia , mutta se on eri asia kuin menettelytavat sopimusmuutoksissa , joihin sovelletaan Elisan Yleisiä sopimusehtoja.

Kun niissä sanotaan , että asiakkaalla on oikeus irtisanoa tuotesopimus muutostilanteessa ilman irtisanomisaikaa , niin se pykälä ei siitä miksikään muutu tiedotteella. Jos yleisiä sopimusehtoja halutaan muuttaa em. asioiden osalta , niin silloin niitä yleisiä sopimusehtoja tulee muuttaa ja ne eivät voi tulla voimaan takautuvasti eli eivät koske ennen muutosta tehtyjä tuotesopimuksia.

.

Käyttäjätaso 1

Elisa kai vetoaa sopimusehdoissa juurikin tähän kohtaan:

“Muutokset.  Palvelun ja sen ominaisuudet tai sovellettavat ehdot voivat muuttua, sillä teleyrityksellä on oikeus rajoitetusti tehdä niihin muutoksia sopimusehdoissa kerrotuilla perusteilla. Jos muutos on vahingoksesi, sinulla on yleensä oikeus irtisanoa sopimus tai palvelu heti päättyväksi “

Aina niillä joku selitys on.
Mutta ainakin nyt olen sitten ajoissa, jos huomenna toimin.

Niin ainahan sitä voi saivarrella ja sen juristit kyllä osaa.

Se on totta , että Elisalla on oikeus muuttaa tuotesopimuksia , mutta se on eri asia kuin menettelytavat sopimusmuutoksissa , joihin sovelletaan Elisan Yleisiä sopimusehtoja.

Kun niissä sanotaan , että asiakkaalla on oikeus irtisanoa tuotesopimus muutostilanteessa ilman irtisanomisaikaa , niin se pykälä ei siitä miksikään muutu tiedotteella. Jos yleisiä sopimusehtoja halutaan muuttaa em. asioiden osalta , niin silloin niitä yleisiä sopimusehtoja tulee muuttaa ja ne eivät voi tulla voimaan takautuvasti eli eivät koske ennen muutosta tehtyjä tuotesopimuksia.

 

Näinhän se järjen mukaan menee. Menepä sanomaan tuon Elisalle. Minä en jaksa alkaa niiden kanssa tapella enempää kun on aivan välttämätöntä.
Odotellaan onko Elisalla tähän mitään sanottavaa. Villi arvaus että ei...

Käyttäjätaso 7

Mutta ainakin nyt olen sitten ajoissa, jos huomenna toimin.

Hyvä puoli tosiaan on , että kyllä sinulla on reilusti aikaa irtisanoa tuotesopimuksesi ilman irtisanomisaikaa :wink:

Osallistu keskusteluun