Skip to main content
Vastattu

elisa viihde


Hei saisiko jo jotain päivitystä meidän elisa vihteen boxiin... jatkuvasti ongelmia että toimii ja joutuu useasti sammuttaa koko laitteen että toimii netti...  Turhauttavaa maksaa siitä kun ei toimi hyvin. 

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana

Digiboxin nettiongelmat eivät yleensä digiboxin päivityksillä korjaudu. Pitäisi tutkia enemmän sitä, miksi digiboxi saa heikkoa yhteyttä ja korjata se ongelma.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

  • 4589 kommenttia
  • 24. helmikuuta 2022

Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 470 kommenttia
  • Vastaus
  • 24. helmikuuta 2022

Digiboxin nettiongelmat eivät yleensä digiboxin päivityksillä korjaudu. Pitäisi tutkia enemmän sitä, miksi digiboxi saa heikkoa yhteyttä ja korjata se ongelma.


Forum|alt.badge.img
  • Älyniekka
  • 476 kommenttia
  • 27. helmikuuta 2022

Boksi on siis langattomassa verkossa, voisiko testata miten kaapelilla toimii? Toki ainahan on mahollista, että boksin WLAN piiri olisi mennyt huonoksi tai siinä ollut uutena vikaa. Todennäköisempää on että vika on langattomassa verkossa, eikä suoraan WLAN-piirissä.

 

Onko käynyt mielessä hankkia perinteinen tallentava digiboksi niin silloin pelkkää nettiä tarvitsisi vain suoratoisto palveluihin?

 

 


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 9. maaliskuuta 2022

N7800:n Tammikuun ohjelmistopäivitys rikkoi jotain Wifi-toiminnallisuudessa. Yhteyden muodostus on hyvin epävarmaa. Aikaisemmin yhteys muodostui sekunneissa, päivityksen jälkeen voi mennä minuutteja jos onnistuu ollenkaan. Boksia joutuu käynnistelemään uudestaan ja tai yrittää manuaalisesti yhdistää. Yhdistämisen onnistuttua mitään ongelmia ei ilmene.

Tehdasasetukset on palautettu sekä wifi-boksiin ja viihdeboksiin.


k4rppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 129 kommenttia
  • 10. maaliskuuta 2022
topsku kirjoitti:

N7800:n Tammikuun ohjelmistopäivitys rikkoi jotain Wifi-toiminnallisuudessa. Yhteyden muodostus on hyvin epävarmaa. Aikaisemmin yhteys muodostui sekunneissa, päivityksen jälkeen voi mennä minuutteja jos onnistuu ollenkaan. Boksia joutuu käynnistelemään uudestaan ja tai yrittää manuaalisesti yhdistää. Yhdistämisen onnistuttua mitään ongelmia ei ilmene.

Tehdasasetukset on palautettu sekä wifi-boksiin ja viihdeboksiin.

Mitenkäs digiboksi käyttäytyy, jos kokeilet jotain toista verkkoyhteyttä? Voit esim. jakaa yhteyden puhelimesta digiboksille. 


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 10. maaliskuuta 2022
k4rppi kirjoitti:
topsku kirjoitti:

N7800:n Tammikuun ohjelmistopäivitys rikkoi jotain Wifi-toiminnallisuudessa. Yhteyden muodostus on hyvin epävarmaa. Aikaisemmin yhteys muodostui sekunneissa, päivityksen jälkeen voi mennä minuutteja jos onnistuu ollenkaan. Boksia joutuu käynnistelemään uudestaan ja tai yrittää manuaalisesti yhdistää. Yhdistämisen onnistuttua mitään ongelmia ei ilmene.

Tehdasasetukset on palautettu sekä wifi-boksiin ja viihdeboksiin.

Mitenkäs digiboksi käyttäytyy, jos kokeilet jotain toista verkkoyhteyttä? Voit esim. jakaa yhteyden puhelimesta digiboksille. 

Kännykän jakamaa 5GHz verkkoa ei suostunut löytämään mutta 2,4GHz verkko löytyi ja siihen kyllä yhdistyi toisella yrityksellä.

Ongelma saattaa olla juurikin tuossa verkon haussa. Kun menen asetuksiin ja haen käytettävissä olevat wifi-verkot niin tuntuu yhdistävän melkein heti tuohon normaalin 5GHz verkkoonkin.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 13. maaliskuuta 2022

Minullakin ollut muutamia viikkoja jatkuvia ongelmia Elisa Viihde-boxin kanssa. Täysin satunnaisesti kuva joko näkyy tai ei käynnistettäessä. Kuva veks, mutta ääni kuuluu. Boxin saa pelittämään kun kytkee virran pois boxista / ottaa virtapiuhan irti ja kytkee takaisin. Sony TV katselulaitteena ja boxi kytketty suoraan piuhalla, ethernet-yhteys modeemiin. Tv toimii normaalisti omien appien kautta vaikka boxi pimeänä ja verkko pelittää normaalisti, yleensä 90-97 Mbps nopeutta pukkaa. Isoin ongelma tässä on ollut täysin luokaton asiakaspalvelu. Jo toista viikkoa kulunut ja kolmas puhelu Elisan kanssa, eikä mitään tapahdu muuta kuin höpötetään “asiaa tutkitaan”. Vaihtoehtoina tarjotaan että vika mieluiten jossain muualla kuin boxissa, vaikkapa TVssä, HDMI-liitännässä tai HDMI-johdossa. En ole insinööri, muttei kuulosta loogiselta kun vika katoaa vain jos boxin virran kytkee pois ja päälle, mutta muihin elementteihin koskemalla tai vaihtamalla ei vaikuta saatikka auta mitään. Onko tietoa millä Elisan verkossa voisi parhaiten korvata TV-näkyvyyden ilman Elisa Viihteen palvelua? DNA, Digita, tai jokin muu? Automaattipäivitykset tietty menettää, mutta miten muuten toimii?


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2022

Ongelmahan alkoi välittömästi tammikuussa tulleen päivityksen jälkeen ja huomasin sen heti ensimmäisellä käynnistyksellä.

Wifi signaalin vahvuus on nytkin -54dBm ja noise -92dBm eli signaalissa ei pitäisi olla ongelmia. Yhteyden kun saa muodostettua niin ei ole mitään ongelmia. 


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2022

Liitytään ongelmakerhoon seuraavasti:

 

Kuun alusta Primium boksi on hirttänyt kiinni, lähes päivittäin. Saattaa liittyä siihen, että boksi on yön yli käyttämättömänä yli 8 tuntia. Jos alle 8 tuntia, tuntuu säilyvän pystyssä.

 

Käytetty sekä nettikaapelilla että WLANilla, ei vaikutusta.

 


  • 2 kommenttia
  • 24. maaliskuuta 2022

Täällä myös kuva premiumboksista häipyy satunnaisesti katselun aikana, ääni kuuluu edelleen. Ei vaikuta se, onko langallisena vai wifi:llä

Myös kaukosäätimillä käynnistyksen yhteydessä saattaa mennä siihen jamaan, että välkyttää valikkosivua muutaman muutaman sekunnin jaksoissa, tai valikkosivu jää himmeänä värisemään epäterveen näköisenä.

Korjauksena on ollut tuon premiumboksin verkkolaitteen hetkellinen irroittaminen ja takaisin laitto, jolloin toimii taas normaalisti ainakin jonkun aikaa. Tehdasresetin olen tehnyt boksiin ja joku päivityskin siihen tullut.

Kahdessa Sonyn tv:ssä tekee samaa. Smart-tvssä ja tavallisessa.

Hassuinta tässä hommassa on se, että myyntipuheissa kehuttiin, että uudemmat laitteet on varmatoimisempia kuin nämä vanhat boksit. Entinen 7800 toimi kyllä aivan moitteettomasti, mutta tätä premiumboksia saa hoitaa jatkuvasti että toimisi, miten kuuluisikin toimia.

Pitääkö tässä vain tyytyä siihen, että Premiumboksi toimii ainakin joskus siten, kuin on tarkoitettukin ja irrotella verkkolaitetta, jolloin alkaa siltä sivulta, jossa näkyy elisa-viihde ja tervetulotoivotus, eli alusta. Sitten jatkaa käyttämistä kunnes taas joutuu alkaa hoitamaan laitteita epämääräisen ajan kuluttua.

 


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 24. maaliskuuta 2022

Sain oman ongelmani ratkaistua:muutin DHCP leasen kestoksi 12h->720h. Ongelma ei poistu mutta se toistuu vain kerran kuukaudessa.

Jotain tuossa tammikuun päivityksessä rikkoi wifi-yhteyden muodostamisen entiseen tapaan.