Skip to main content
Vastattu

Onko vanhojen digiboksien vaihtaminen lopetettu?

  • 2. marraskuuta 2022
  • 1 kommentti
  • 289 katselukerrat

Vanhempieni puolesta täältä yhteisöstä kyselisin tällaista Elisa Viihde digiboksi asiaa. Eli heillä on Elisa Viihde + omakotitalon kiinteä laajakaista pakettihinnoiteltuna, digiboksina vanha N7700 malli. Boksi alkaa olla aikansa elänyt, tahmailee, jumittelee ja satunnaisesti käynnistelee itseään uudelleen asetusten nollaamisesta yms toimenpiteistä huolimatta. Myös kaukosäädin alkaa olla huonossa kunnossa ja kosketushäiriöinen.

Ongelmaksi on nyt muodostunut, että asiakaspalvelusta tarjotaan heille ainoastaan sekä laitteen että palvelun päivittämistä “premiumiin” sopimuksella jossa alkuun 24kk määräaikaisuus “samalla hinnalla” ja sen jälkeen entistä kalliimpi kuukausimaksu. Tähän ei kuitenkaan olisi erityisemmin kiinnostusta sitoutua, mm. koska vanhemmillani ei ole 4k televisiota ja lisäksi 24kk kuluessa saattaa koko Elisan laajakaista (kupariverkko) olla heidän asuinalueeltaan jo suljettu.

Siksi kysyisinkin täältä yhteisöstä eikö todella perusmuotoisen tilauksen digibokseja enää uusita lainkaan? Haku täältä antaa vain osumia suht vanhoista tapauksista, joissa vaihto on onnistunut uudempaan perustilauksen N7800 laitteeseen.

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen

Delirium Tremens kirjoitti:

Vanhempieni puolesta täältä yhteisöstä kyselisin tällaista Elisa Viihde digiboksi asiaa. Eli heillä on Elisa Viihde + omakotitalon kiinteä laajakaista pakettihinnoiteltuna, digiboksina vanha N7700 malli. Boksi alkaa olla aikansa elänyt, tahmailee, jumittelee ja satunnaisesti käynnistelee itseään uudelleen asetusten nollaamisesta yms toimenpiteistä huolimatta. Myös kaukosäädin alkaa olla huonossa kunnossa ja kosketushäiriöinen.

Ongelmaksi on nyt muodostunut, että asiakaspalvelusta tarjotaan heille ainoastaan sekä laitteen että palvelun päivittämistä “premiumiin” sopimuksella jossa alkuun 24kk määräaikaisuus “samalla hinnalla” ja sen jälkeen entistä kalliimpi kuukausimaksu. Tähän ei kuitenkaan olisi erityisemmin kiinnostusta sitoutua, mm. koska vanhemmillani ei ole 4k televisiota ja lisäksi 24kk kuluessa saattaa koko Elisan laajakaista (kupariverkko) olla heidän asuinalueeltaan jo suljettu.

Siksi kysyisinkin täältä yhteisöstä eikö todella perusmuotoisen tilauksen digibokseja enää uusita lainkaan? Haku täältä antaa vain osumia suht vanhoista tapauksista, joissa vaihto on onnistunut uudempaan perustilauksen N7800 laitteeseen.

 

Moikka @Delirium Tremens ja tervetuloa OmaYhteisöön! Kyllä näitä edelleen vaihdetaan myös Classic-versioon. Ensisijaisesti toki suosittelemme päivitystä Premiumiin, mutta pakko ei toki ole. Vanhempiesi kannattaa varata soittoaika Elisan häiriöilmoituksista, niin tutkitaan tilanne ja vaihdetaan digiboksi uuteen jos muut vianrajaustoimenpiteet eivät auta. Vianrajaustoimenpiteitä löytyy täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2383 kommenttia
  • Vastaus
  • 3. marraskuuta 2022
Delirium Tremens kirjoitti:

Vanhempieni puolesta täältä yhteisöstä kyselisin tällaista Elisa Viihde digiboksi asiaa. Eli heillä on Elisa Viihde + omakotitalon kiinteä laajakaista pakettihinnoiteltuna, digiboksina vanha N7700 malli. Boksi alkaa olla aikansa elänyt, tahmailee, jumittelee ja satunnaisesti käynnistelee itseään uudelleen asetusten nollaamisesta yms toimenpiteistä huolimatta. Myös kaukosäädin alkaa olla huonossa kunnossa ja kosketushäiriöinen.

Ongelmaksi on nyt muodostunut, että asiakaspalvelusta tarjotaan heille ainoastaan sekä laitteen että palvelun päivittämistä “premiumiin” sopimuksella jossa alkuun 24kk määräaikaisuus “samalla hinnalla” ja sen jälkeen entistä kalliimpi kuukausimaksu. Tähän ei kuitenkaan olisi erityisemmin kiinnostusta sitoutua, mm. koska vanhemmillani ei ole 4k televisiota ja lisäksi 24kk kuluessa saattaa koko Elisan laajakaista (kupariverkko) olla heidän asuinalueeltaan jo suljettu.

Siksi kysyisinkin täältä yhteisöstä eikö todella perusmuotoisen tilauksen digibokseja enää uusita lainkaan? Haku täältä antaa vain osumia suht vanhoista tapauksista, joissa vaihto on onnistunut uudempaan perustilauksen N7800 laitteeseen.

 

Moikka @Delirium Tremens ja tervetuloa OmaYhteisöön! Kyllä näitä edelleen vaihdetaan myös Classic-versioon. Ensisijaisesti toki suosittelemme päivitystä Premiumiin, mutta pakko ei toki ole. Vanhempiesi kannattaa varata soittoaika Elisan häiriöilmoituksista, niin tutkitaan tilanne ja vaihdetaan digiboksi uuteen jos muut vianrajaustoimenpiteet eivät auta. Vianrajaustoimenpiteitä löytyy täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/