Skip to main content
Vastattu

Elisa Viihde Premium ongelmat


Forum|alt.badge.img+15

Elisan edustaja sai minulle myytyä Premium boksin, mutta parin päivän käytön jälkeen ehkä palautan tämän keskeneräisen tekeleen. Boksin virtapiuhaa ilmeisesti kuuluu tuulettaa kerran päivässä, muuten TV-nappula ei toimi. En sitten tiedä miten tuon nappulan kuuluu toimia, kun käyttöohjeita ei ole. Mutta normaalisti kun boksin laittaa päälle ja alkunäkymästä pääsee painamalla TV-nappulaa suoraan katsomaan tv-lähetystä. Paitsi toiminta muuttuu yht`äkkiä ja nappulasta ei tapahdukkaan mitään. Alkunäkymästä pääsee kyllä kanavanvalinta nappulalla lähetyksiä seuraamaan. Elisa viihde nappulalla pääsee siihen alkuvalikkoon, mutta kokoajan alhaalla lukee, että kanavaluetteloa päivitetään. 
Pitääkö tähän asentaa kellokytkin,joka pätkäisee virran muutaman kerran vuorokaudessa? 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi wellu_76

Näyttäisi vahvasti siltä, että uudella ohjelmistolla ongelmaa ei esiinny enää. Eli boksi ei ole jäänyt enää jumiin kanavalistan päivitykseen.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

52 kommenttia

Forum|alt.badge.img+5
  • Mentor
  • 92 kommenttia
  • 4. joulukuuta 2022

En ole koskaan painanut TV-nappulaa ja hyvin on toiminut katselu. Eikös tuo TV-nappula käske TV:tä vaihtamaan omalle virittimelle. Jos “kavavalistaa päivitetään” teksti näkyy pitkään niin sinulla lienee hidas nettiyhteys. Minä en välitä tuosta tekstistä vaan menen tallenteihin tai striimiappeihin sillä harvoin enään katson mitään suorana (pari sataa tallennussääntöä kerää kaiken kiinnostavan kanavilta) .

 


Forum|alt.badge.img+7
  • Mentor
  • 98 kommenttia
  • 4. joulukuuta 2022

Tuo “kanavalistaa päivitetään” tuli kun Elisa otti tämän ominaisuuden käyttöön ja se jumitti laitteet.

Asiasta on keskuteltu täällä.

 

Tästä olisi kyllä jo pitänyt tulla ohjelmistoversio, jossa tuo ongelma on korjattu. Nähtävästi sinulla ei ole uusin versio. Kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun että päivittävät ohjelmiston ajan tasalle.


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 5. joulukuuta 2022

Ilmeisesti ongelma syntyy, jos boksi on kytketty myös antenniverkkoon. Tällöin boksi hakee kanavalistaa joka kerta kun hyppää alkuvalikkoon. Ja se TV-nappula ei toimi. Mutta nyt näyttäisi siltä, kun kaikki kanavat tulee netin yli, ei ongelmaa ole. Ja TV-nappulakin toimii. Mielellään pitäisin antennijohdon kiinni, koska netin vikatilanteessa edes jotain näkisi.  Jokin paha bugi tuossa boksissa on, kun se noin käyttäytyy. Nettiyhteys on luultavasti riittävän nopea, kun kyseessä on Elisan 150 M kaapeliyhteys. Tai voisiko joku kertoa, että miten boksilla oikeaoppisesti siirrytään katsomaan TV-lähetyksiä alkuvalikosta? Kun ei niitä kunnollisia käyttöohjeita ole...


  • 4624 kommenttia
  • 5. joulukuuta 2022
wellu_76 kirjoitti:

Ilmeisesti ongelma syntyy, jos boksi on kytketty myös antenniverkkoon. Tällöin boksi hakee kanavalistaa joka kerta kun hyppää alkuvalikkoon. Ja se TV-nappula ei toimi. Mutta nyt näyttäisi siltä, kun kaikki kanavat tulee netin yli, ei ongelmaa ole. Ja TV-nappulakin toimii. Mielellään pitäisin antennijohdon kiinni, koska netin vikatilanteessa edes jotain näkisi.  Jokin paha bugi tuossa boksissa on, kun se noin käyttäytyy. Nettiyhteys on luultavasti riittävän nopea, kun kyseessä on Elisan 150 M kaapeliyhteys. Tai voisiko joku kertoa, että miten boksilla oikeaoppisesti siirrytään katsomaan TV-lähetyksiä alkuvalikosta? Kun ei niitä kunnollisia käyttöohjeita ole...

Eikö noista ohjeista

mitään apua:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/netgem-n7950/

 

 

 

 

 

 


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 5. joulukuuta 2022

Nuo linkin takaa löytyvät ohjeet on ihan höpöhöpö-tasoa. Eli ei ole apua. Paketin mukana tulleessa pikaohjeessa on TV-nappulalle annettu kuvaus, mutta se on käyttökokemuksen perusteella hieman virheellinen tai sitten tulkitsen väärin. 


Forum|alt.badge.img+7
  • Mentor
  • 98 kommenttia
  • 5. joulukuuta 2022

Kyllähän se oikeaoppinen tapa lienee juuri painaa tuota TV-nappulaa tai sitten suoraan halutun kanavan numeroa.

Tuossa linkittämässäni keskustelussa mainittu ohjelmistopäivitys korjaa tosiaan tuon “kanavalista” -ongelman. Mikäli tämä ei päivity boksiin automaattisesti, niin pyydä tosiaan sen manuaalista päivittämistä asiakaspalvelun / teknisen tuen kautta.

@BK_viihde Eikö tuo korjaus ole vielä tuotannossa / jaossa uusiin bokseihin?

 


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2022

Boksissa on käsittääkseni uusin softa. Nyt ei ole tullut eteen vielä tuota kanavalistan päivitystä uudelleen, vaikka antennijohto on kiinni. Ja TV-nappikin toimii.


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2412 kommenttia
  • 12. joulukuuta 2022

@wellu_76 Tuli mieleen tuohon ongelmaasi liittyen, millaista tuo saamasi antennisignaali on? Näkyykö antennin kautta kanavat ihan normaalisti?


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 12. joulukuuta 2022

Signaalitasot ovat hyvät, 100 % näyttää olevan kaikilla kanavilla. Ja kanavat näkyvät antennin kautta virheettömästi. Boksi ei myöskään nyt ole enää herjannut kanavalistoista ja TV-nappulakin pelaa vielä. Olisiko nyt vaan ollut jokin tilapäinen bugittaminen


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 12. joulukuuta 2022

Juuri kun pääsin kehumasta toimintaa, niin taas jälleen TV-nappula lakkasi toimimasta ja nyt tarkennuksena kanavalistasi päivitetään ilmoitus tulee IPTV-kanavilla (eli kanavat 500 eteenpäin). Lisäksi kanavaa vaihtaessa välähtää Netflixin kirjautumissivu. 
Voisiko Elisa toimittaa kellokytkimen, jonka voisi ohjelmoida katkaisemaan virrat joka yö. Vai onko boksi viallinen?


Mika 79
  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 13. joulukuuta 2022

Hei, jos vielä tulee vikaa voit yrittää uudelleen buutatata sen boksin siinä sivulla olevalla käynnitys painikkeella, kun painat sitä parin sekunnin verrattuna viisi kertaa peräkkäin, ( varo vain että et vahingossa käynnitys laitetta samalla ) sitten pääset asentamaan elisaviihteen uudelleen, sen jälkeen vielä tee täydellinen kanavien haku, ainakin minulla auttoi, nyt toimii taas niin kuin pitääkin.


  • 4624 kommenttia
  • 13. joulukuuta 2022
wellu_76 kirjoitti:

Juuri kun pääsin kehumasta toimintaa, niin taas jälleen TV-nappula lakkasi toimimasta ja nyt tarkennuksena kanavalistasi päivitetään ilmoitus tulee IPTV-kanavilla (eli kanavat 500 eteenpäin). Lisäksi kanavaa vaihtaessa välähtää Netflixin kirjautumissivu. 
Voisiko Elisa toimittaa kellokytkimen, jonka voisi ohjelmoida katkaisemaan virrat joka yö. Vai onko boksi viallinen?

Kokeile tehdä piruuttaan:

Digiboksille niin kutsuttu virtabuutti:

Ota digiboksista virtajohto irti ja paina digiboksin virtanappi pohjaan, jatka napin painamista kunnes olet saanut virtajohdon napakasti takaisin kiinni. Voit vapauttaa virtapainikkeen parin sekunnin kuluttua johdon asettamisen jälkeen, mutta ei ennen kun johto on paikoillaan.

Eihän se ota, eikä anna.


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 13. joulukuuta 2022

Boksin toiminta palautuu normaaliksi kun ottaa virrat pois, eli virtajohtoa tuulettamalla. Tein eilen poikkeuksellisesti tehdasasetusten palautuksen ja katotaan olisiko ensimmäinen kerta että palautus oikeasti auttaisi johonkin ongelmaan. Seuraavaksi asennan wifi-ohjatun pistorasian, jolla on helppo hoitaa virtajohdon tuuletuksen. Mutta jotain on pahoin pielessä, jos  boksi pitää usein käynnistää uudelleen. Ihmeen hiljaista Elisan edustajien suunnalta…


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2412 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2022

Huikkaa @wellu_76 tehosiko tehdasasetusten palautus. Jos ei, niin pistetään tästä kysymystä eteenpäin. 


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 26. joulukuuta 2022

Olin joulun ajan pois ja nyt kun laitoin tämän tekeleen käyntiin, niin arvatkaa mitä. Kyllä, ei toiminut TV-nappula ja kanavalistaa taas päivitetään. En sitten tiedä onko tontut käyneet tekemässä jotain vai tuleeko jostain jotain roskaa.

Nyt näköjään kanava 501 on jotain low-SD-tasoa kaiken kukkuraksi. Parani kuitenkin.


Lautturi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 992 kommenttia
  • 27. joulukuuta 2022

Pirauttelin aiheesta wellulle ja laiteltiin digiboksille uutta päivitystä tulemaan. Testailee ja kirjailee tänne miten on toiminut ja poistuuko ongelma. Tuo on tyypillistä, että TV-nappula ei toimi silloin kun kanavalistaa päivitetään. Ts. nyt selvitellään sitä miksi se jää tuota kanavalistaa päivittelemään loputtomiin.


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 27. joulukuuta 2022

Vähän näyttäisi siltä, että päivitys ei ole tullut perille. Ohjelmiston versio näyttäisi olevan sama kuin elokuun 2022 päivityksessä, eli sama mikä on boksissa kokoajan ollut.


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1318 kommenttia
  • 28. joulukuuta 2022
wellu_76 kirjoitti:

Vähän näyttäisi siltä, että päivitys ei ole tullut perille. Ohjelmiston versio näyttäisi olevan sama kuin elokuun 2022 päivityksessä, eli sama mikä on boksissa kokoajan ollut.

@wellu_76 Tarjoaako boksi päivitystä jos käyt katsomassa uusimmat päivitykset asetuksien kautta?

Toinen tapa on kokeilla ns. pakkopäivitystä joka tapahtuu seuraavasti: 1. Nappaa virtajohto irti 2. Paina digiboksin vasemmasta kyljestä oleva painike pohjaan 3. Laita virtajohto boksiin ja jatka napin painamista pohjassa kolme sekuntia johdon laittamisen jälkeen.


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 28. joulukuuta 2022

Kumpikin temppu tehty, eikä ohjelmisto päivity


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 28. joulukuuta 2022

Ja taas päiviteltiin kanavalistaa ja TV-nappi ei pelaa. Nyt boksi on piuhalla kiinni suoraan sillatussa kaapelimodeemissa. Boksi lähti toimimaan oikein, kun vaan vaihtoi langattomasta langalliseen ilman virtajohdon tuuletusta, ihme sinänsä.


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2412 kommenttia
  • 29. joulukuuta 2022

Aivan, mystistä! Saitko siis päivityksen tehtyä nyt myös? 🙂


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 29. joulukuuta 2022

Kokeilin kummallakin keinolla päivittää myös verkkopiuhan kautta, mutta uutta versiota ei päivittynyt


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2412 kommenttia
  • 29. joulukuuta 2022

@wellu_76, jos nyt nappaat digiboksista virrat pois puoleksi minuutiksi niin päivityksen pitäisi käynnistyä sen jälkeen 🙂


Forum|alt.badge.img+15
  • Keskustelun aloittaja
  • Älykkö
  • 1135 kommenttia
  • 29. joulukuuta 2022

Nyt päivitys tuli, kun laitoin boksin päälle. Aloitan nyt testailut.


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2412 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2023

@wellu_76 - Auttoiko päivitys ongelmiin? 🙂