Skip to main content
Vastattu

Digiboksi Netgem N7950 kadottaa nettiyhteyden


Onko muilla ollut ongelmia Netgem N7950 kanssa, niin että boksi ilmoittaa 

tallenteita katsoessa että nettiyhteys on mennyt poikki, joskus boksi saa yhteyden ilman että kuva katkeaa mutta aika usein toisto loppuu ja pitää aloittaa kelaamaan alusta etsien kohta johon toisto päättyi. Katsoin reitittimeltä että netti toimii muilla laitteilla ja ne voivat yhteydessä retitittimeen, mutta boksi katoaa listalta. Boksin on palautettu tehdasasetukset ja muutenkin bootattu tasaisin väliajoin

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen

Moi @Wilho1982 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Hmm, erikoista! Oliko nettiyhteys langaton digiboksille vai suoraan verkkokaapelilla? Jos langattomasti, niin toistuuko sama homma myös verkkokaapelilla?

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

16 kommenttia

Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2383 kommenttia
  • Vastaus
  • 29. joulukuuta 2022

Moi @Wilho1982 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Hmm, erikoista! Oliko nettiyhteys langaton digiboksille vai suoraan verkkokaapelilla? Jos langattomasti, niin toistuuko sama homma myös verkkokaapelilla?


  • Keskustelun aloittaja
  • 3 kommenttia
  • 29. joulukuuta 2022

Verkkokaapelilla en ole kokeillut, vaatisi pitkähkön kaapelin. Oletus kuitenkin on että wifillä tuon pitäisi toimia 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2383 kommenttia
  • 29. joulukuuta 2022

Aivan, ymmärrän. Jos katsot Asetukset → Diagnostiikka -osiosta digiboksilla WLAN:n voimakkuuden, millaiselta se näyttää?


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3823 kommenttia
  • 29. joulukuuta 2022
Keinotekoinen kirjoitti:

Aivan, ymmärrän. Jos katsot Asetukset → Diagnostiikka -osiosta digiboksilla WLAN:n voimakkuuden, millaiselta se näyttää?

Tämän lisäksi on hyvä huomioida, jos käytössä on MESH-verkko ja WLAN-tukiasemat ovat toisissaan kiinni langattomasti, että Viihteen oma diagnostiikka ei osaa signaalivoimakkuutta kertoa kuin siihen WLAN-tukiasemaan mihin digiboksi on yhdistynyt.


Lautturi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 992 kommenttia
  • 4. tammikuuta 2023

@Wilho1982 Saitko ratkaisun tähän pulmaan?


Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • 29 kommenttia
  • 3. maaliskuuta 2023

Juu nyt katkeilee yhteys täälläkin, Ethernet johdolla kytketty. TV ja muut laitteet Wi-Fissä ja niissä yhteys toimii . Pari kertaa TV ilmoittanut että yhteys poikki mutta yhdistyy saman tien. Boxiin palautettu tehdasasetukset, ei auttanut . Ongelma alkoi pari päivää sitten ja toistuu lähes joka kerta kun boxin laittaa päälle. Yhteys palautuu kun aikansa sammuttelee ja irrottelee virtajohtoja.


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2383 kommenttia
  • 6. maaliskuuta 2023
vesku61 kirjoitti:

Juu nyt katkeilee yhteys täälläkin, Ethernet johdolla kytketty. TV ja muut laitteet Wi-Fissä ja niissä yhteys toimii . Pari kertaa TV ilmoittanut että yhteys poikki mutta yhdistyy saman tien. Boxiin palautettu tehdasasetukset, ei auttanut . Ongelma alkoi pari päivää sitten ja toistuu lähes joka kerta kun boxin laittaa päälle. Yhteys palautuu kun aikansa sammuttelee ja irrottelee virtajohtoja.

Katkeileeko yhteydet muilla samaan verkkoon kytketyillä laitteilla, vai ainoastaan Viihteen boksilla?


Forum|alt.badge.img+5
  • Mentor
  • 92 kommenttia
  • 6. maaliskuuta 2023

Eilen yllättäen digiboxin ethernet-yhteys oli katkennut sillä aikaa kun katsoin 50km hiihtoa TV2:lta. Tietokoneella sähköpostit pelitti kokoajan ethernet-yhteydellä samanaikaisesti. Yritin digiboxin asetuksissa kytkeytyä ethernettiin mutta ei onnistunut ennenkuin kytkeydyin wlanilla ja heti perään ethernetillä. Ei ole ollut moneen kuukauteen mitään häiriötä digiboxin internet-yhteydessä ennen tätä.

 

 


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 2004 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2023
jarmokap kirjoitti:

Eilen yllättäen digiboxin ethernet-yhteys oli katkennut sillä aikaa kun katsoin 50km hiihtoa TV2:lta. Tietokoneella sähköpostit pelitti kokoajan ethernet-yhteydellä samanaikaisesti. Yritin digiboxin asetuksissa kytkeytyä ethernettiin mutta ei onnistunut ennenkuin kytkeydyin wlanilla ja heti perään ethernetillä. Ei ole ollut moneen kuukauteen mitään häiriötä digiboxin internet-yhteydessä ennen tätä.

 

 

Kummallista. 🤔 Kokeilitko sammuttaa laitetta ennen kuin teit kertomasi toimenpiteet?


Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • 29 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2023
Keinotekoinen kirjoitti:
vesku61 kirjoitti:

Juu nyt katkeilee yhteys täälläkin, Ethernet johdolla kytketty. TV ja muut laitteet Wi-Fissä ja niissä yhteys toimii . Pari kertaa TV ilmoittanut että yhteys poikki mutta yhdistyy saman tien. Boxiin palautettu tehdasasetukset, ei auttanut . Ongelma alkoi pari päivää sitten ja toistuu lähes joka kerta kun boxin laittaa päälle. Yhteys palautuu kun aikansa sammuttelee ja irrottelee virtajohtoja.

Katkeileeko yhteydet muilla samaan verkkoon kytketyillä laitteilla, vai ainoastaan Viihteen boksilla?

 TV ja muut laitteet Wi-Fissä ja niissä yhteys toimii . Ainoastaan Viihdeboxin yhteys katkeaa, käytössä ei muita Ethernet liitoksia. Ja nyt vaikuttais että boxi reagoi välillä hitaasti kaukosäätimeen. Nyt pari päivää yhteys toiminut hyvin.


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 2004 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2023
vesku61 kirjoitti:
Keinotekoinen kirjoitti:
vesku61 kirjoitti:

Juu nyt katkeilee yhteys täälläkin, Ethernet johdolla kytketty. TV ja muut laitteet Wi-Fissä ja niissä yhteys toimii . Pari kertaa TV ilmoittanut että yhteys poikki mutta yhdistyy saman tien. Boxiin palautettu tehdasasetukset, ei auttanut . Ongelma alkoi pari päivää sitten ja toistuu lähes joka kerta kun boxin laittaa päälle. Yhteys palautuu kun aikansa sammuttelee ja irrottelee virtajohtoja.

Katkeileeko yhteydet muilla samaan verkkoon kytketyillä laitteilla, vai ainoastaan Viihteen boksilla?

 TV ja muut laitteet Wi-Fissä ja niissä yhteys toimii . Ainoastaan Viihdeboxin yhteys katkeaa, käytössä ei muita Ethernet liitoksia. Ja nyt vaikuttais että boxi reagoi välillä hitaasti kaukosäätimeen. Nyt pari päivää yhteys toiminut hyvin.

Oletko palauttanut Viihde boksille tehdasasetukset jo? 🤔


Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • 29 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2023
Burnett kirjoitti:
vesku61 kirjoitti:
Keinotekoinen kirjoitti:
vesku61 kirjoitti:

Juu nyt katkeilee yhteys täälläkin, Ethernet johdolla kytketty. TV ja muut laitteet Wi-Fissä ja niissä yhteys toimii . Pari kertaa TV ilmoittanut että yhteys poikki mutta yhdistyy saman tien. Boxiin palautettu tehdasasetukset, ei auttanut . Ongelma alkoi pari päivää sitten ja toistuu lähes joka kerta kun boxin laittaa päälle. Yhteys palautuu kun aikansa sammuttelee ja irrottelee virtajohtoja.

Katkeileeko yhteydet muilla samaan verkkoon kytketyillä laitteilla, vai ainoastaan Viihteen boksilla?

 TV ja muut laitteet Wi-Fissä ja niissä yhteys toimii . Ainoastaan Viihdeboxin yhteys katkeaa, käytössä ei muita Ethernet liitoksia. Ja nyt vaikuttais että boxi reagoi välillä hitaasti kaukosäätimeen. Nyt pari päivää yhteys toiminut hyvin.

Oletko palauttanut Viihde boksille tehdasasetukset jo? 🤔

Lue tuo lainattu viesti


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2383 kommenttia
  • 8. maaliskuuta 2023

Aivan, pahoittelut - taisi kollegalta jäädä tuo maininta huomamatta. Hyvä juttu, että nyt on yhteys toiminut hyvin. Huikkaile toki, jos ongelma ilmenee vielä!


Forum|alt.badge.img+15
  • Älykkö
  • 1110 kommenttia
  • 8. maaliskuuta 2023

Tuo boksi ilmeisesti vaatii todella vakaan  verkon. Boksi ei välttämättä löydä wifi-yhteyttä, jos wifi-reititintä joutuu uudelleen käynnistelemään peräkkäin monta kertaa. Boksin virtajohto pitää irroittaa ja kytkeä takaisin ja taas löytää wifi-verkon. Tällä hetkellä wifi-reitittimeni käynnistyy jokä yö uudelleen automaattisesti ja ongelmia on vähänlaisesti. Boksin lisäksi kannattaa reititin myös uudelleenkäynnistää.


Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • 29 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2023

Palataanpas aiheeseen, nyt Elisa boxi ei yhdistynyt tallenteisiin eikä Netflixiin , Areenaan yms. Hetken pyöri mustalla ruudulla tuo ympyrä ja sitten ruutu jäi mustaksi, mitään ilmoitusta ei tullut paitsi Netflixistä jokin mitä ei kerennyt lukemaan. Tallenteisiin pääsi kun meni Lisää valikon kautta tallenteisiin , sieltä toimi mutta hitaasti ja pysähteli. TV ja muut wi-fi laitteet OK ja nyt rupesi boxikin pelaamaan kun muutaman kerran käytti virtajohdon pois.


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 563 kommenttia
  • 21. maaliskuuta 2023

@vesku61  Kiva kuulla, että lähti lopulta pelittämään! 😊
 

Kuvaamasi ongelma nyt kuulostaisi, että laitteella olisi syystä tai toisesta ongelmia hyödyntää nettiyhteyttä. Tallenteet ja suoratoistopalvelut (esim. Netflix) reagoivat heti, jos laitteella on jotain häikkää nettiyhteyden osalta.
 

Jos Elisa Viihteelle kaikki seuraavat on tehty eli:

  • Elisa Viihde on kytketty nettiin Ethernet-johdolla
  • Elisa Viihteelle on tehdasasetukset palautettu

Niin keskittyisin tarkemmin nettiyhteyden toimintaan. Perinteiset reitittiment tai modeemin resetoinnit olisi hyvä käydä läpi. Samalla tarkistaa myös laitteen ja johtojen kunnon. 

Mielenkiinnosta, niin jos sinulla on useampia laitteita jotka käyttävät samaa nettiyhteyttä, niin karsi osa niistä testimielessä pois käytöstä. Vaikuttaako tämä esim. Elisa Viihteen toimintaan? 🤔