Skip to main content
Vastattu

HDCP-tuki ongelma Elisa boksin ja HD-television välillä

  • 25. marraskuuta 2023
  • 4 kommenttia
  • 1829 katselukerrat

Otsikon ongelma joka on vähintään kerran kuukaudessa poistuu kun vedät elisapoksista virtapiuhan pariksi minuutiksi irti. Jatkossa liityn Valokuituseen kun olen kyllästynyt tähän reippaan.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anspandeemus

Jos tuo ongelma on toistunut nyt uudemman TV:n ja HDMI-kaapelin kanssa, niin ottaisin yhteyttä asiakaspalveluun. Löydät yhteystiedot täältä: Linkki.

Onko sinulla tuo laite yhdistettynä jatkuvasti nettiin ja virroissa? Eli et esim. sammuta modeemia tai reititintä yöksi tai ota Elisa Viihteestä virtajohtoa irti yöksi? Mietin, että jos laite ei ole onnistunut päivittämään itseänsä tai päivitys epäonnistunut. 🤔

Kertaalleen voi tuolle laitteelle tehdasasetusten palautukset tehdä. Hyvät ohjeet löytyvät täältä: Linkki. Sellainen huomio tehdasasetusten palautuksista, niin laite nollaantuu ja se pitää asentaa uudemman kerran. Siihen tallennetut tiedot, esim. salasanat pitää syöttää uudestaan. Laitteen pitäisi hakea uusin ohjelmistoversio asennuksen yhteydessä ja asentaa se ns. “puhtaalle pöydälle” eli jos siellä on käynyt jotain hämminkiä aiemmissa päivityksissä, niin voisi tällä korjaantua. Tätä toimintoa ei pitäisi joutua kuitenkaan usein tekemään ja ainoastaan ongelmatilanteissa. 🤔

Tervetuloa OmaYhteisöön @Arttu-Tervo ! 😊

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

4 kommenttia

  • 4632 kommenttia
  • 25. marraskuuta 2023

Näyttää useammassakin aikaisemmassa ketjussa

olleen vähän samanmoista ongelmaa, kuten esim.

tuolla:

HDCP-ongelmaa


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 25. marraskuuta 2023

Hdcp ongelmaan television ja elisaviihdeboksin välillä alkoi jo vanhan HD-television aikaan. Neuvoksi sain että uusi hdmi kaapeli. Ostin uuden 900€ 4k-television ja parhaan mahdollisen hdmi- kaapelin. Silti ongelma jatkuu kuukausittain kerran tai pari. Mutta nyt olen kuitenkin helpottunut että televisiossani ja hdmi- kaapelissa ei ole vikaa. 


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 544 kommenttia
  • Vastaus
  • 27. marraskuuta 2023

Jos tuo ongelma on toistunut nyt uudemman TV:n ja HDMI-kaapelin kanssa, niin ottaisin yhteyttä asiakaspalveluun. Löydät yhteystiedot täältä: Linkki.

Onko sinulla tuo laite yhdistettynä jatkuvasti nettiin ja virroissa? Eli et esim. sammuta modeemia tai reititintä yöksi tai ota Elisa Viihteestä virtajohtoa irti yöksi? Mietin, että jos laite ei ole onnistunut päivittämään itseänsä tai päivitys epäonnistunut. 🤔

Kertaalleen voi tuolle laitteelle tehdasasetusten palautukset tehdä. Hyvät ohjeet löytyvät täältä: Linkki. Sellainen huomio tehdasasetusten palautuksista, niin laite nollaantuu ja se pitää asentaa uudemman kerran. Siihen tallennetut tiedot, esim. salasanat pitää syöttää uudestaan. Laitteen pitäisi hakea uusin ohjelmistoversio asennuksen yhteydessä ja asentaa se ns. “puhtaalle pöydälle” eli jos siellä on käynyt jotain hämminkiä aiemmissa päivityksissä, niin voisi tällä korjaantua. Tätä toimintoa ei pitäisi joutua kuitenkaan usein tekemään ja ainoastaan ongelmatilanteissa. 🤔

Tervetuloa OmaYhteisöön @Arttu-Tervo ! 😊


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 14. joulukuuta 2023

Hassua, että asiakaspalvelussa tästä ongelmasta oltiin täysin tietämättömiä, täällä näköjään aiheesta paljon viestejä! 

Mulla aloitti HDCP - herjauksen nyt reilun parin vuoden jälkeen uudelleen. Aiemmalla kerralla sain uuden viihde boxin ja ongelma poistui. Nytkin lähettivät uuden boxin mutta ongelma jatkui! Täältä luin, että kannattaa irrottaa tv pistokkeesta hetkeksi ja kas, ongelma poistui! 

Ehkä kannattaisi tarjota tätä korjaustoimenpidettä muillekin samasta ongelmasta kärsivälle, eikä vain ihmetellä ja lähettää uutta laitetta. Ja mullakin käytössä vanha Samsung tv. 


Osallistu keskusteluun