Skip to main content
Vastattu

Elisa Viihde Plus ZTE B866 ja vanhan boksin tiedot

  • 10. helmikuuta 2025
  • 11 kommenttia
  • 287 katselukerrat

Onko todella niin, että vanhasta elisa viihde boksista ei saa mitään tietoja siirrettyä tähän uuteen? Tallenteista mainittiin, että eivät siirry (mikä on ok), mutta se että ne 50 ostettua elokuvaa ei siirry on sellainen show stopperi että pakko toi uusi kai on palauttaa myymälään. Muuten vaikutti hyvältä kaikki siinä.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ilponen

Viihde sopimuksen päivittäminen uuteen boksiin (esim. Elisa Viihde Premium → Elisa Viihde Plus) onnistuu kyllä, ei ole tarve tilata kokonaan uutta Viihdettä uusilla tunnuksilla sen takia. Meneillään olevan sopimuksen määräaikakaan ei ole este sen päivittämiselle, mutta päivittäessä määräaika uusiutuu aina.

Jos ei ollut tarkoitus tilata uutta, niin kannattaa ottaa pikimmiten yhteyttä meidän asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. 🙏 Etämyynnillä on 14 vuorokauden peruutusoikeus ja sen puitteissa tuossa voidaan vielä homma hoitaa kätsysti kuntoon. Jos oli tarve kahdelle Elisa Viihde sopimukselle jossa toinen on vielä eri tunnuksilla niin sitten asia ok. 

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

11 kommenttia

  • 4625 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2025
TiinaToivola kirjoitti:

Onko todella niin, että vanhasta elisa viihde boksista ei saa mitään tietoja siirrettyä tähän uuteen? Tallenteista mainittiin, että eivät siirry (mikä on ok), mutta se että ne 50 ostettua elokuvaa ei siirry on sellainen show stopperi että pakko toi uusi kai on palauttaa myymälään. Muuten vaikutti hyvältä kaikki siinä.

Onkohan uudet tunnukset.

 Pitäisi olla ne viihteen vanhat tunnukset.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin hoituu tallenteet ja elokuvat:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat Omaelisassa  ma-pe 8-19 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

 


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1040 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2025
TiinaToivola kirjoitti:

Onko todella niin, että vanhasta elisa viihde boksista ei saa mitään tietoja siirrettyä tähän uuteen? Tallenteista mainittiin, että eivät siirry (mikä on ok), mutta se että ne 50 ostettua elokuvaa ei siirry on sellainen show stopperi että pakko toi uusi kai on palauttaa myymälään. Muuten vaikutti hyvältä kaikki siinä.

Siis kyllä ne tallenteet voidaan siirtää kunhan asiakastunnukset säilyy entisellään, eli esim. Viihde Classicin tai Viihde Premiumin voi päivittää Viihde Plussaan ja tallenteet säilyy, ja tämä siksi että ne tallenteet on itsessään Elisan palvelimella eikä boksissa. Mitä tulee ostettuihin leffoihin niin niidenkin pitäisi säilyä päivityksessä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Hei. Soitin juuri Elisan asiakaspalveluun. Tiedoksi, että vanhoja tallenteita eikä myöskään elokuvia pysty siirtämään uuteen Elisa Viihde Plus boksiin. Harmillista.


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1040 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025
TiinaToivola kirjoitti:

Hei. Soitin juuri Elisan asiakaspalveluun. Tiedoksi, että vanhoja tallenteita eikä myöskään elokuvia pysty siirtämään uuteen Elisa Viihde Plus boksiin. Harmillista.

Kyllä ne pystyy siirtämään jos päivittää sopimuksen Viihde Plussaan, uudella sopimuksella ei pysty. Eli AsPa ei ole aivan oikeassa tuossa.

Eli suosittelen että otat uudelleen yhteyttä Aspaan ja pyydät nimenomaan päivitystä!


Forum|alt.badge.img+1
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Onkohan (jälleen kerran) asiakkaalle myyty uusi Viihde-sopimus vanhan päivityksen sijaan myyjän saadessa paremman provikan?

 

 


  • 4625 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025
TiinaToivola kirjoitti:

Hei. Soitin juuri Elisan asiakaspalveluun. Tiedoksi, että vanhoja tallenteita eikä myöskään elokuvia pysty siirtämään uuteen Elisa Viihde Plus boksiin. Harmillista.

Uudestaan vaan yhteyttä asiakaspalveluun.

Tuollakin ketjussa:

https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-sovellus-ja-nettipalvelu-16/tallenteiden-jne-kopiointi-premiumista-plussaan-527069?tid=527069&fid=16

Ote vastauksesta:

“Tässä on syy.  Elisa Viihteen tallenteet on toteutettu pilvitallennuksena eli jos käytössä nyt on uudet Viihteen tunnukset, niin näillä ei vanhat tallenteet näy. Vahingossa ilmeisemmin uusi Elisa Viihde Plus tilattu uusille tunnuksille, vaikka tarkoitus ollutkin pitää käytössä vanhat tunnukset ja tallenteet. Otathan asiakaspalveluun yhteyttä, niin saadaan noita tunnustietoja korjattua.”


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Noniin uuden puhelun anti: on juu myyty uusilla tunnuksilla boksi, mutta johtuu siitä, että mulla on vielä vanhan boksin sopimusta jäljellä. Eli nyt pitää kirjautua Plus boksissa olevaan Elisa Viihde sovellukseen vanhoilla tunnuksilla niin pitäisi näkyä kaikki vanhalla boksilla olevat leffat ym. Eli sitä seuraavaksi testaamaan :) 


Forum|alt.badge.img+1
  • Kommentaattori
  • 34 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025
TiinaToivola kirjoitti:

Noniin uuden puhelun anti: on juu myyty uusilla tunnuksilla boksi, mutta johtuu siitä, että mulla on vielä vanhan boksin sopimusta jäljellä. Eli nyt pitää kirjautua Plus boksissa olevaan Elisa Viihde sovellukseen vanhoilla tunnuksilla niin pitäisi näkyä kaikki vanhalla boksilla olevat leffat ym. Eli sitä seuraavaksi testaamaan :) 

Onko sulla nyt kaksi Viihde-sopimusta, vanha ja uusi, ja maksat nyt niistä molemmista?

Jos on, niin ootko irtisanonut vanhan sopimuksen jolloin myös vanhat tunnuksetkin lakkaavat? 


Forum|alt.badge.img+5
  • Valmentaja
  • 122 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025
juhanski kirjoitti:
TiinaToivola kirjoitti:

Noniin uuden puhelun anti: on juu myyty uusilla tunnuksilla boksi, mutta johtuu siitä, että mulla on vielä vanhan boksin sopimusta jäljellä. Eli nyt pitää kirjautua Plus boksissa olevaan Elisa Viihde sovellukseen vanhoilla tunnuksilla niin pitäisi näkyä kaikki vanhalla boksilla olevat leffat ym. Eli sitä seuraavaksi testaamaan :) 

Onko sulla nyt kaksi Viihde-sopimusta, vanha ja uusi, ja maksat nyt niistä molemmista?

Jos on, niin ootko irtisanonut vanhan sopimuksen jolloin myös vanhat tunnuksetkin lakkaavat? 

Ja silloin kun vanhat tunnukset lakkaavat myös ne vanhat tallenteet ja ostoelokuvat poistuvat. Ei ole oikein järkeä nyt tässä touhussa, todella usein tulee vastaan tämä että päivitettäessä on uudet tunnukset tehty. 

Kai tuon nyt pystyy asiakaspalvelussa sopimaan yksille tunnuksille.


Forum|alt.badge.img+10
  • Älyniekka
  • 652 kommenttia
  • 11. helmikuuta 2025

Kyllä täytyy ihmetellä tätä Elisan touhua, että näin sekavaa on Viihteen päivittäminen uudempaan versioon. Näitä keskusteluja on ollut tällä palstalla viime aikoina useita. Tällaiset tilanteet eivät paljoa houkuttele vaihtamaan uudempaan sovellukseen. Miksi asiakkaille annetaan virheellistä tietoa? Miksi annetaan päivitettäessä uusi tunnus, mistä sitten seuraa nämä tallenteiden häviämiset? Kaikille on oletettavasti tärkeätä, että tallenteet säilyvät sen kaksi vuotta. Ehkä kannattaisi kouluttaa myyjät tuntemaan myytävät tuotteet kunnolla.


ilponen
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 733 kommenttia
  • Vastaus
  • 12. helmikuuta 2025

Viihde sopimuksen päivittäminen uuteen boksiin (esim. Elisa Viihde Premium → Elisa Viihde Plus) onnistuu kyllä, ei ole tarve tilata kokonaan uutta Viihdettä uusilla tunnuksilla sen takia. Meneillään olevan sopimuksen määräaikakaan ei ole este sen päivittämiselle, mutta päivittäessä määräaika uusiutuu aina.

Jos ei ollut tarkoitus tilata uutta, niin kannattaa ottaa pikimmiten yhteyttä meidän asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. 🙏 Etämyynnillä on 14 vuorokauden peruutusoikeus ja sen puitteissa tuossa voidaan vielä homma hoitaa kätsysti kuntoon. Jos oli tarve kahdelle Elisa Viihde sopimukselle jossa toinen on vielä eri tunnuksilla niin sitten asia ok. 


Osallistu keskusteluun