Skip to main content
Vastattu

Arris Touchstone modeemi

  • 3. kesäkuuta 2021
  • 9 kommenttia
  • 221 katselukerrat

Hankin tänään uuden Arrisin modeemin ja asensin sen. Olen nyt katsellut televisiota yli kaksi tuntia eri kanavilta. Kuva kuitenkin pikselöityy jatkuvasti kanavasta riippumatta. Pikselöinnin koko ja väli vaihtelee, mutta asia häiritsee. Mitä asialle voi tehdä? Langaton verkkoyhteys tietokoneeseen toimii hyvin.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi pentti2014

Hei. Modeemin ja TV:n välissä on Elisan digiboksi. Se kämmenen kokoinen musta laatikko.

Tietokoneeni on kerrosta ylempänä kuin modeemi ja nopeustesti antaa langattomalle yhteydelle latausnopeudeksi n. 67 Mbps.

Vastaamiseni kesti, sillä samana iltana modeemin asennuksen kanssa tietokoneestani hävisi WiFi-ajuri eli en päässyt nettiin ennen kuin sain (etäavustettuna) asennettua uuden ajurin. Langattoman tulostimen sain asennettua vihdoin eilen illalla.

Muutaman päivän käytön jälkeen modeemi vaikuttaa sisäänajetulta eli pikselöinti on lähes kokonaan kadonnut.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1279 kommenttia
  • 4. kesäkuuta 2021
pentti2014 kirjoitti:

Hankin tänään uuden Arrisin modeemin ja asensin sen. Olen nyt katsellut televisiota yli kaksi tuntia eri kanavilta. Kuva kuitenkin pikselöityy jatkuvasti kanavasta riippumatta. Pikselöinnin koko ja väli vaihtelee, mutta asia häiritsee. Mitä asialle voi tehdä? Langaton verkkoyhteys tietokoneeseen toimii hyvin.

Moi @pentti2014 ! Ikävä kuulla näistä katseluongelmista. :disappointed_relieved:  Onko sinulla tuossa TV:llä käytössä meidän Elisa Viihde digiboksia tai muuta laitetta välissä vai katseletko IPTV-kanavia suoraan TV:stä?

Antaako tuo Arris läpi langattomassa verkossa millaisia tuloksia nopeusmittauksesta: https://elisa.fi/nopeustesti/ ? Yleisesti ottaen tasainen 10Mbps latausnopeus riittää noiden kanavien pikselöimättämään pyöritykseen. 💡


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 4 kommenttia
  • Vastaus
  • 6. kesäkuuta 2021

Hei. Modeemin ja TV:n välissä on Elisan digiboksi. Se kämmenen kokoinen musta laatikko.

Tietokoneeni on kerrosta ylempänä kuin modeemi ja nopeustesti antaa langattomalle yhteydelle latausnopeudeksi n. 67 Mbps.

Vastaamiseni kesti, sillä samana iltana modeemin asennuksen kanssa tietokoneestani hävisi WiFi-ajuri eli en päässyt nettiin ennen kuin sain (etäavustettuna) asennettua uuden ajurin. Langattoman tulostimen sain asennettua vihdoin eilen illalla.

Muutaman päivän käytön jälkeen modeemi vaikuttaa sisäänajetulta eli pikselöinti on lähes kokonaan kadonnut.


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1209 kommenttia
  • 6. kesäkuuta 2021

Kiva kuulla, että sisäänajon jälkeen toimivuus on parantunut! :slight_smile: Erilaiset langattoman verkon pulmat ne vain tuntuvat lisääntyvän vuosi vuodelta, kun eri palvelut vaativat kaistaa aina vain enemmän ja enemmän. Meiltä löytyy ihan uusi palvelu näihinkin tilanteisiin, kannattaa kurkata Elisa Wifi:blush:


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 4 kommenttia
  • 6. kesäkuuta 2021

Kiitos vastauksista. Kysyisin vielä, pystyykö Elisan vikapalvelu tutkimaan “etänä” huoneeseen tulevan signaalin laatua? Modeemin vaihdon yhteydessä tuli uusi liitin seinään, samoin modeemille tuleva kaapeli sekä modeemin ja digiboxin välinen kaapeli meni vaihtoon. Onko näillä vaikutusta kuvan laatuun, jos seinäliittimen signaalissa olisi vikaa?


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2383 kommenttia
  • 7. kesäkuuta 2021
pentti2014 kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Kysyisin vielä, pystyykö Elisan vikapalvelu tutkimaan “etänä” huoneeseen tulevan signaalin laatua? Modeemin vaihdon yhteydessä tuli uusi liitin seinään, samoin modeemille tuleva kaapeli sekä modeemin ja digiboxin välinen kaapeli meni vaihtoon. Onko näillä vaikutusta kuvan laatuun, jos seinäliittimen signaalissa olisi vikaa?



Sisäverkon puolen signaaleja emme valitettavasti etänä näe (esim. siis tiettyyn huoneeseen tulevaa signaalia). Yleisesti katsottuna antennijohdot, haarottimet ja muut vaikuttavat kaikki kyllä toteutuvaan kuvanlaatuun.

 

Lisäiletkö asiakasnumeroa profiiliisi, voidaan kyllä vilkaista miltä kaapelimodeemiyhteys näyttää linjan puolesta? :)


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 4 kommenttia
  • 7. kesäkuuta 2021

Hei. Asiakasnumero löytyy, mutta missä se profiili on? En ole ollut mukana muutamaan vuoteen keskusteluissa, sori.


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2383 kommenttia
  • 7. kesäkuuta 2021
pentti2014 kirjoitti:

Hei. Asiakasnumero löytyy, mutta missä se profiili on? En ole ollut mukana muutamaan vuoteen keskusteluissa, sori.

 

Eli täällä OmaYhteisön etusivulla painat omasta profiilikuvastasi → Oma profiili → Muokkaa profiilia. Sieltä löytyy kohta Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen) :)


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 4 kommenttia
  • 7. kesäkuuta 2021

Hei taas! Asiakasnumero lisätty. Kiitos kärsivällisestä opastuksesta.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1477 kommenttia
  • 8. kesäkuuta 2021

Hmm, eipä tuolta mitään kovin selkeää vikaa ainakaan löytynyt yhteydestä :thinking: digiboksi toki taitaa olla jo vanhemmanpuoleinen. Me kyllä voitaisiin katsoa tätä @pentti2014 vielä tarkemmin yksityisviesteissä, laittaisitko meille viestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta? :slight_smile:  Kiitos!