Skip to main content
Vastattu

Tuotteiden epäselvät nimitykset ja ostotapahtumien sekavuus

  • 1. tammikuuta 2023
  • 5 kommenttia
  • 143 katselukerrat

Hei, 

Teen mielelläni asioita verkossa. Ostin juuri CMore viihdepaketin. Olimme Chatissa keskustelleet kotona olevista Elisa viihdepaketeista myyjän kanssa, digibokseista ja reitittimistä. Täällä haja-asutusaluella Savon sydämessä ei toimi samanlaiset viritykset kuin kaupungeissa, mutta rakentamalla ja liittymiä lisäämällä palvelut saadaan toimimaan. Vaarana on tietenkin, että samoista palveluista maksetaan kahteen kertaan, kun niitä on hankittava päällekäin. Ongelma on että en itse voi nimetä ostamiani paketteja. Maksa tyttären viihdepaketista ja kahdesta omastani. Olisi hyvä myös erottaa nämä paketit toisistaan, jotta tietäisin mitä muutoksia teen. No , selviäähän se kun aina aloitetaan sarjanumeroiden tutkimisella. 

Nyt ongelmaksi muodostui kuitenkin se, että minäkeskustelin myyjän kanssa koko ajan viihdepaketeista, niiden liittymistä ja muusta sälästä. Myyjä tarjosi päivitystä mobiililaajakaistoihin. Keskustelimme niistä ja päädyin ottamaan päivitykset. Kun saan tilausvahvistuksen ymmärrän, että minä puhuin aidasta ja myyjä’ aidan seipäistä. Olin ostavani hevosen, mutta ostin ymmärtämättäni porsaan. Puhelinliittymät päivitettiin. No, varmaan on hyvä ratkaisu tämäkin. Harmittaa vain, että en missään vaiheessa ollut tietoinen, että puhumme puhelinliittymien päivittämisestä!!! Luulin puhuvani viihdepaketteihin kuuluvista yhteyksistä ja keskustelussa varmistin montakertaa, että näkyväthän molemmat myllyt päivityksen jälkeen…..

En mielestäni ole aivan tumpelo sähköisessä asioinnissa. Silti käytännössä olen. En ymmärrä Elisan käyttämää kieltä. En ymmärrä mitä eroa on viihdepaketeilla kun toinen on premium ja toinen on tavallinen. En ymmärrä mikä on mobiililaajakaista kun reitin käyttää mobiililaajakaistaa myös. Liittymä on liittymä mutta miten erotat liittymät ja tuotteet toisistaan. Ehdotan, että alatte käyttämään suomalaisia sanoja joilla kuvaatte tuotteenne siten, että se kolmas henkilö, joka ei oikeasti ymmärrä, tietää myös mistä on kysymys. puhelin on puhelin. Viihedepakettipalvelu on viihedepakettipalvelu ja siihen kuluu erikseen modeemi joka nykyään on reititin ja digiboksi, joka toimii palvelun ja reitittimen välissä sovittimena jolla palvelut siirtyvät televisioon. 

Ettänäin.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen

Moikka @kuussa! Kiitos viestistäsi ja kiitos palautteestasi. 

Myyntitilanteessa on toki tärkeää olla mahdollisimman selkeä siitä, mitä tuotteet ja muutokset koskee. Lisäisitkö asiakasnumerosi profiiliisi, niin voidaan välittää tästä palautetta kyseisen asiakaspalvelijan suuntaan?

 

Välitän myös palautteesi tuotenimistä eteenpäin 🙂 Näin yleisesti selvennystä:

Viihde Premium on uudempi viihdeboksi (sisältää tämän boksin). Premiumissa on myös enemmän tallennustilaa kuin vanhemmassa Elisa Viihteessä, sekä käyttöliittymä on uudenlainen. Täältä löydät esimerkkiä Premiumin käytöstä. 

Mobiililaajakaista on nettiliittymä, joka toimitetaan SIM-kortin kautta. Yleensä SIM-kortti asetetaan esimerkiksi mobiilireitittimeen joka sitten jakaa netin kotiverkkoon, mutta mobiililaajakaistan SIM-korttia käytetään usein myös tabletissa. Toisin sanoen, mobiililaajakaista on se liittymä, jonka avulla mobiilireititin käyttää nettiyhteyttä.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 1. tammikuuta 2023

Toivottavasti joku Elisalta lukee tämän. 


  • 523 kommenttia
  • 1. tammikuuta 2023

Mitkä sitten olisi sellaiset sanat, jotka olisi helpompi ymmärtää, onko ehdotuksia? Loppupelissä tuo ei kuitenkaan ole niin kauhean vaikeaa tulkita, vaikka tietyt sanat voikin helposti saada sekaisin ja jos kaikki tulee uutena asiana kerralla, täytyy varmasti keskittyä hetkenaikaa asiaan.

Tuo alku kuulosti jo aika pahalta viestissä. Kyllä mulla maalla asuvana on ihan vain yksi netti (4G-mobiili) ja yhdet palvelut suoratoistoista ja maksukanavista ja ne näkyy tarvittaessa neljästä TV:stä, eli ei se niin kauheasti välttämättä eroa kaupungista.

“puhelin on puhelin” tyyli ei oikein toimi tänäpäivänä, jos ostat “puhelimen” saat vaikka silloin lankapuhelimen käteen, puhelinhan sekin on. Eli pakko niitä on puhelimiakin jaotella eri kategorioihin, kuten muitakin tuotteita että tulee oikeaa tavaraa ostajalle.

Ehkä sekavaa on ollut jos sulle on aikoinaan myyty viihdepaketteihin nettiä samalla. Nykyään voisi yleistää tuon haluamasi mukaan, että “netti on netti” ja “viihde on viihde”, eikä sotkea niitä toisiinsa. Tosin se Elisa Viihde tarvii sen netin toimiakseen :)

Kolme viihdepakettia kuulostaa kalliilta ratkaisulta, ensin kannattaa miettiä mitä niillä saa ja tarviiko niitä oikeasti johonkin? Netti on kuitenkin erikseen, eikä sitä tosiaan kannata noihin sotkea (olkoon se sitten mobiili tai kiinteä).

Tosta Elisan Viihde “tavallisesta” ja “Premiumista” en ole saanut minäkään selkoa, markkinointinimiä ja sekavia sellaisia ja toisessa on uudempi digiboxi ja hintaa enemmän kuukaudessa, mutta en kyllä keksi mitä ihmettä tuolla tekisi (kummallakaan.) Ainakaan noihin hintoihin nähden eivät anna mitään vastinetta.

Enkä ole Elisalta, mutta aika usein koitan näitä samoja juttuja selittää ihmisille, jotka ei ihan ole perillä välttämättä näistä asioista ja se on oikeasti aika vaikeaa puhua niin että kuulija ymmärtäisi, kun “viivoja” ei vaan voi ihan suoraksi vetää mitenkään..


  • 4727 kommenttia
  • 1. tammikuuta 2023
kuussa kirjoitti:

Nyt ongelmaksi muodostui kuitenkin se, että minäkeskustelin myyjän kanssa koko ajan viihdepaketeista, niiden liittymistä ja muusta sälästä. Myyjä tarjosi päivitystä mobiililaajakaistoihin. Keskustelimme niistä ja päädyin ottamaan päivitykset. Kun saan tilausvahvistuksen ymmärrän, että minä puhuin aidasta ja myyjä’ aidan seipäistä. Olin ostavani hevosen, mutta ostin ymmärtämättäni porsaan.

 

Pieni vinkki vastaisuuden varalle.

Chatissa kannattaa tilaushetken koittaessa ilmoittaa,

että ei tilata ihan vielä, mutta palataan asiaan jos tarvis.

Keskustelusta tallenne sähköpostiin, ja sitä lueskellaan kaikessa

rauhassa ajatuksella. Kun asiaa on riittävästi makusteltu ja ymmärretty, niin tehdään johto/ostopäätös ja uudestaan Chattiin tekemään kaupat,

jos siltä tuntuu.

Niin vältytään väärinymmärryksiltä ja turhalta harmitukselta.

Osoittautunut hyvinkin toimivaksi ratkaisuksi

ainakin omalla kohdallani.

 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2358 kommenttia
  • Vastaus
  • 2. tammikuuta 2023

Moikka @kuussa! Kiitos viestistäsi ja kiitos palautteestasi. 

Myyntitilanteessa on toki tärkeää olla mahdollisimman selkeä siitä, mitä tuotteet ja muutokset koskee. Lisäisitkö asiakasnumerosi profiiliisi, niin voidaan välittää tästä palautetta kyseisen asiakaspalvelijan suuntaan?

 

Välitän myös palautteesi tuotenimistä eteenpäin 🙂 Näin yleisesti selvennystä:

Viihde Premium on uudempi viihdeboksi (sisältää tämän boksin). Premiumissa on myös enemmän tallennustilaa kuin vanhemmassa Elisa Viihteessä, sekä käyttöliittymä on uudenlainen. Täältä löydät esimerkkiä Premiumin käytöstä. 

Mobiililaajakaista on nettiliittymä, joka toimitetaan SIM-kortin kautta. Yleensä SIM-kortti asetetaan esimerkiksi mobiilireitittimeen joka sitten jakaa netin kotiverkkoon, mutta mobiililaajakaistan SIM-korttia käytetään usein myös tabletissa. Toisin sanoen, mobiililaajakaista on se liittymä, jonka avulla mobiilireititin käyttää nettiyhteyttä.


  • 4727 kommenttia
  • 2. tammikuuta 2023
Keinotekoinen kirjoitti:

Yleensä SIM-kortti asetetaan esimerkiksi mobiilireitittimeen joka sitten jakaa netin kotiverkkoon, mutta mobiililaajakaistan SIM-korttia käytetään usein myös tabletissa.

 

Käytetään läppärissäkin, kuten minulla.