Skip to main content
Vastattu

Laitteen jälleenmyyminen

  • 14. tammikuuta 2025
  • 7 kommenttia
  • 213 katselukerrat

Minulle myytiin se Zyxel väärin perustein ja nyt laatikossa tarpeettomana. Miten sen voi edelleen myydä kun olen käteisellä ostanut? Eivät ota palautuksena.

 

EDIT: 14.1.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anspandeemus

Zyxel GM4100-BO on G.Fast -modeemi. Mietin nyt, että onko siellä esimerkiksi taloyhtiössä tullut tekniikan muutoksia ja modeemia pitänyt tuon puolesta uusia. Tuosta kyllä pääsääntösesti taloyhtiö / vanhaintalo, tarkemmin kyllä infoaa asiakkaita. 🤔 Suosittelisin nyt olemaan asiakaspalveluun vielä yhteydessä, niin tuota voidaan katsoa tarkemmin, että mitä tuolla uudella modeemilla on nyt haettu. Eiköhän tuohon jokin ihan järkevä syy ole. 👍

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

7 kommenttia

Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 2049 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025

Kerrotko tarkemmin tilanteesta ja tuon Zyxelin mallista. Toki laitteen voi jälleenmyydä, kun ei näissä ole mitään operaattorilukituksia. 😊


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025

Se on Zyxel GM4100-BO ja se myytiin minulle ouhelimitse kun valitin, että tallenteet jumittavat. Tämän siis piti korjata asia. Asun vanhustentalossa ja olen siis itsekin vanhus ja meillä on vuokraan kuuluva netti 50M joten tuota ei voi/haluta liittää siihen.


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 2049 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025

En nyt ymmärrä miten tuon piti korjata tilannetta. 🤔 Onko siis palautusaika mennyt umpeen vai kävitkö ostamassa laitteen myymälästä suoraan?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025

Kahden viikon palautusaika meni umpeen! Sitä minäkään en ymmärrä miten tuon piti korjata tallenteiden takkuilu mutta mummuille on niin helppo puhelimessa myydä mitä vaan 


  • 4728 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025
18080857 kirjoitti:

Kahden viikon palautusaika meni umpeen! Sitä minäkään en ymmärrä miten tuon piti korjata tallenteiden takkuilu mutta mummuille on niin helppo puhelimessa myydä mitä vaan 

Kyllähän sen voi palauttaa 28 vuorokauden kuluessa. Arvonalenemaakaan ei pitäisi tuosta laitteesta tulla.

Ohjetta tuolla:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/sopimukset/sopimuksen-peruuttaminen/

Laite- ja palvelukohtaiset peruutus- ja palautusohjeet

Laitteet (poislukien televisio/kodinkone/tietokone ja Elisa Viihde)

“Jos peruutus koskee pelkkää laitetta ja laite on täysin ehjä ja myyntikelpoinen, sinun ei tarvitse ilmoittaa siitä meille erikseen. Tällöin voit lähettää alla olevan peruutuslomakkeen ja laitteen takaisin 28 vuorokauden kuluessa laitteen vastaanottamisesta. Mikäli havaitset laitteen pakkauksessa vaurioita tai laite ei ole enää myyntikelpoinen, katso lisätiedot kohdasta Laitteen ja palvelun käyttöönotosta seuraavan arvonaleneman tai palvelumaksujen korvaaminen.

Laitteen ja palvelun käyttöönotosta seuraavan arvonaleneman tai palvelumaksujen korvaaminen

Laite tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Jos laite palautetaan käytettynä, voidaan laitteesta laskuttaa arvonalenemaa 30 prosentista aina laitteen täyteen hintaan saakka.”

Kun on myyty vähän heppoisin perusteinkin, niin

asiakaspalvelustahan voi kysäistä vielä, niin hoituu varmaan parhain päin:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-19 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Tai (Nopeampi): Omaelisa / Asiakaspalvelu>Varaa soittoaika

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 573 kommenttia
  • Vastaus
  • 15. tammikuuta 2025

Zyxel GM4100-BO on G.Fast -modeemi. Mietin nyt, että onko siellä esimerkiksi taloyhtiössä tullut tekniikan muutoksia ja modeemia pitänyt tuon puolesta uusia. Tuosta kyllä pääsääntösesti taloyhtiö / vanhaintalo, tarkemmin kyllä infoaa asiakkaita. 🤔 Suosittelisin nyt olemaan asiakaspalveluun vielä yhteydessä, niin tuota voidaan katsoa tarkemmin, että mitä tuolla uudella modeemilla on nyt haettu. Eiköhän tuohon jokin ihan järkevä syy ole. 👍


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

Kiitos osallistujille. Eiköhän asia selvinne.


Osallistu keskusteluun