Skip to main content
Vastattu

Samsung Galaxy A40 ongelma: puhelut onnistuvat vain kaiuttimella ja handsfreen avulla

  • 30. kesäkuuta 2020
  • 1 kommentti
  • 1836 katselukerrat

Minulla on toukokuussa 2020 ostettu galaxy A40. Viime viikolla se alkoi reistailla ja ilmoittaa, että simkortti ei ole kytketty ja pinkoodi piti syöttää uudelleen. Samalla ilmeni vika, että puhelut eivät onnistui kuin kaiuttimella tai handsfreen avulla. Myöskään whatsapin ääniviestejä ei voi kuunnella niin, että puhelin on korvalla. 

 

Missä mahtaa olla vika vai pitääkö reilun kk vanha puhelin kiikuttaa huoltoon? Vaihdoin Honorista Samsungiin kun niin kovasti sitä on kehuttu. Huonoin puhelin pitkään aikaan ollut tämä. 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God

Tervetuloa OmaYhteisöön @santsumantsu!

 

Kyllähän tuo kovasti kuulostaa siltä, että huoltoon pitäisi tuo kapula laittaa. Itselläni on omassa työssä tullut yksi vastaava tapaus vastaan, joskin eri puhelimella. Tuossa tapauksessa vika löytyi kaiutinelementistä (siitä joka laitetaan korvalle) ja se korjattiin takuuseen.

 

Kannattaa kuitenkin huomioida se, että vian korjaus ei välttämättä mene takuuseen. Päätöksen tekee huolto kunhan on ensin tutkinut laitteen. Mikäli vika ei kuulu takuuseen, saatetaan sinulta periä vähintään tarkastusmaksu + käsittely-/postituskulut. Tarkastusmaksua ei yleensä peritä, mikäli asiakas päättää korjauttaa vian. Puhelinta huoltoon jätettäessä kannattaa toki mainita se, että puhelin on temppuillut tavalla tai toisella ihan alusta alkaen. Mitä tarkemman vikakuvauksen pystyt antamaan, sitä parempi. Lisäksi puhelimesta kannattaa poistaa näytön lukituksen koodit yms., jotta huolto pääsee tutkimaan laitetta mahdollisimman kattavasti heti laitteen saatuaan.

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 791 kommenttia
  • Vastaus
  • 30. kesäkuuta 2020

Tervetuloa OmaYhteisöön @santsumantsu!

 

Kyllähän tuo kovasti kuulostaa siltä, että huoltoon pitäisi tuo kapula laittaa. Itselläni on omassa työssä tullut yksi vastaava tapaus vastaan, joskin eri puhelimella. Tuossa tapauksessa vika löytyi kaiutinelementistä (siitä joka laitetaan korvalle) ja se korjattiin takuuseen.

 

Kannattaa kuitenkin huomioida se, että vian korjaus ei välttämättä mene takuuseen. Päätöksen tekee huolto kunhan on ensin tutkinut laitteen. Mikäli vika ei kuulu takuuseen, saatetaan sinulta periä vähintään tarkastusmaksu + käsittely-/postituskulut. Tarkastusmaksua ei yleensä peritä, mikäli asiakas päättää korjauttaa vian. Puhelinta huoltoon jätettäessä kannattaa toki mainita se, että puhelin on temppuillut tavalla tai toisella ihan alusta alkaen. Mitä tarkemman vikakuvauksen pystyt antamaan, sitä parempi. Lisäksi puhelimesta kannattaa poistaa näytön lukituksen koodit yms., jotta huolto pääsee tutkimaan laitetta mahdollisimman kattavasti heti laitteen saatuaan.